موزه بورگزه در رم : بورگزه یکی از معروف ترین موزه های دنیا بوده که به طور اختصاصی برای مجموعه های نقاشی و مجسمه های ایتالیایی مربوط به قرن های شانزدهم تا هجدهم میلادی ساخته شده است. توریست ها و گردشگران تور اروپا در این موزه شاهد آثار با ارزش هنرمند ان ایتالیایی معروفی مثل رافائل، برنینی، کاراواجو، بوتیچلی و ... خواهند بود. موزه بورگزه دارای یکی از بهترین مجموعه های هنری دنیا در شهر رم است. این موزه در منطقه کمپو مارزیو، درست در شمال پله های اسپانیا در بزرگ ترین پارک عمومی شهر رم قرار دارد. 

موزه بورگزه در رم

باغ های ویلای بورگزه رم

اگر از داخل موزه دیدن کردید، محوطه بیرونی آن را هرگز از دست ندهید. این قسمت درست مثل محوطه داخلی بسیار زیبا و شیک است. باغ های این ویلا مجسمه های بسیاری را در خود داشته که تعجب خواهید کرد اگر بگوییم یکی از آنها، از ابوالقاسم فردوسی است! بله در این پارک یک تندیس از ابوالقاسم فردوسی وجود داشته که بین مردم رم به میدان فردوسی معروف است. این تندیس از ایران به رم هدیه داده شده و با برگزاری یک مراسم رسمی، در این پارک نصب شده است. سازنده تندیس سنگی ابوالقاسم فردوسی، استاد ابوالحسن خان صدیقی می باشد. وجود این مجسمه در موزه بورگزه رم باعث شده تا توریست ها و گردشگران ایرانی تور ایتالیا بیشتر جذب موزه شوند. 

باغ های ویلای بورگزه رم

پارک بورگزه رم

پارک بورگزه که موزه در آن قرار دارد، در اوایل قرن هفدهم میلادی ساخته شده و شامل تعدادی معبد، مجسمه، موزه و یک دریاچه می باشد. این پارک با مساحت هشتاد هکتار بعد از پارک ویلا دوریا پامفیلی، بزرگترین پارک شهر رم است. برای برپا کردن پیک نیک به توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا این پارک را پیشنهاد می کنیم. پارک بورگزه در اوایل قرن نوزدهم مورد بازسازی قرار گرفته و در سال 1903 نیز به یک پارک عمومی تبدیل شده است. 

پارک بورگزه رم

آثار موزه بورگزه

کسی که بیشترین سهم را در موزه بورگزه در رم دارد، اسکیپیونه بورگزه بوده که مجموعه بسیار بزرگی از هنر ایتالیایی و کارهای اروپایی را جمع کرده است. امروزه در این موزه رم آثار بسیار با ارزشی از هنرمندان بزرگ ایتالیایی مثل رافائل، کورجیو، کاراواجیومی و روبنز و ... نگهداری می شوند. همینطور در این موزه بیست اتاق هنری مثل مجسمه های ساخته شده توسط برنینی نیز وجود دارند. روی دیوارهای آن میتوان نقاشی های کاراواجو، تیتان و روبنس را دید. 

آثار موزه بورگزه

هزینه بازدید از موزه بورگزه در رم

یکی از سخت ترین قسمت بازدید از موزه بورگزه در رم برای توریست ها و گردشگران تور ارزان اروپا، تهیه بلیت است. همینطور این موزه در هر دو ساعت تنها 380 نفر بازدیدکننده را داخل موزه راه می دهد. این موزه روزهای دوشنبه تعطیل بوده و ورود برای افراد زیر هجده سال به صورت رایگان می باشد.