موزه بادبادک استانبول : موزه بادبادک استانبول اولین و تنها موزه بادبادک در کشور تکیه بوده که در آن میتوان مجموعه ای با بیش از 2500 بادبادک، مواد و اشیا مورد نظر برای ساخت بادبادک و ... را از 6 قاره و 33 کشور دید. این موزه از سال 1986 یکی از ایده آل ترین مکان ها برای سفرهای فرهنگی به خصوص برای مدارس است. توریست ها و گردشگران تور استانبول در این موزه میتوانند بادبادک بسازند، آن ها را تماشا کنند و همینطور در کارگاه ساخت بادبادک ها شرکت کنند. موزه بادبادک استانبول فعالیت خود را در چارچوب "موزه دوستانه کودک" شروع کرده و در سال 2008 توسط وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه پروژه های موزه های اموزشی را شروع کرده است. 

موزه بادبادک استانبول

سازنده این موزه 

سازنده این موزه جذاب در استانبول محمت نقی آکیز بوده که زندگی خود را به بادبادک ها اختصاص داده است. او در سال 2005 با مجموعه بادبادک هایی که از سال 1986 جمع کرده بود این موزه را تاسیس کرد و سمت ریاست انجمن بادبادک های استانبول را به عهده گرفت. 

سازنده این موزه

در موزه بادبادک استانبول چه کارهایی میتوان انجام داد؟

این موزه دارای مدرسه بادبادک بوده که در آن حدود 200 دانش آموز میتوانند علاوه بر درس خواندن، بادبادک های خود را بسازند. همینطور کتابخانه ای به اسم کتابخانه بادبادک گولن داشته که اولین کتابخانه بادبادک در جهان است و با استقبال بسیار خوب توریست ها و گردشگران تور استانبول روبرو شده. اگر همراه با خانواده و کودکان خود به بازدید این موزه امده اید، میتواند و یک ساعت و 15 دقیقه در کارگاه آموزشی این موزه شرکت کنید. کودکان شما در این موزه میتوانند با لمس کردن، استفاده کردن و درست کردن بادبادک ها مختلف از سفر خود لذت ببرند. 

در موزه بادبادک استانبول چه کارهایی میتوان انجام داد؟

ساعات فعالیت موزه بادبادک استانبول

توریست ها و گردشگران تور استانبول میتوانند این موزه را در محله عزیز محمود در منطقه اسکودار پیدا کنند. هزینه ورودی کاملا رایگان بوده و ساعات فعالیت موزه از ساعت نه صبح تا پنج بعد از ظهر می باشد. پیشنهاد می کنیم روزهای وسط هفته را برای بازدید از این موزه انتخاب کنید.