موزه آینده دبی، نمادین ترین موزه دنیا : موزه آینده دبی که همچنان در حال ساخت می باشد، قرار است در سال 2020 با افتتاح خود شما را غافلگیر کند. این موزه که با موضوع دنیای فناوری و علم در آینده باز خواهد شد، چالش ها و فناوری هایی که دنیای آینده را می سازند به بازدیدکنندگان خود نشان میدهد. هم اکنون دبی یکی از پربازدیدترین شهرهای دنیاست. توریست ها و گردشگران تور دبی هر ساله از سراسر دنیا به این شهر سفر می کنند تا از جاذبه های بی نظیر و مختلف آن دیدن کنند. در همین حین دبی به دنبال ایجاد جاذبه های محبوب دیگری مثل موزه آینده است. توریست ها و گردشگران از سال 2020 به بعد قرار است در حین رانندگی در بزرگترین بزرگراه دبی یعنی بزرگراه شیخ زاید، این بنای مدرن و زیبای تازه ساخت را ببینند که شبیه به چشم است. این پروژه قرار است که آخرین و بزرگ ترین پروژه بزرگی باشد که افق شهری دبی را زیباتر کرده است. طراحی این بنا پیش از این برنده جایزه شده است. در این موزه هیچ نمایشگاهی پشت شیشه ها قرار ندارند، به این معنی که تعاملی هستند. 

موزه آینده دبی، نمادین ترین موزه دنیا

هدف از ساخت این موزه 

موزه آینده دبی قرار است مکانی برای اکتشاف در بزرگ ترین فناوری ها و چالش هایی باشد که دنیای آینده را می سازند، از روند تغییرات آب و هوا گرفته تا پیشرفت های غیر منظره در زمینه پزشکی. این موزه توسط شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی، مدیریت می شود. 

هدف از ساخت این موزه

ساختار این موزه دبی

رئیس شرکت معماری کیلا دیزاین، شاون کیلا که معماری این بنا را به عهده دارد در مورد موزه آینده دبی اینطور گفته است :

نیازهای فنی که این موزه داشت، موجب شده که موزه آینده یکی از پروژه های بلند پروازانه ای باشد که روی آن کار کرده است. 

شرکت معماری کیلا دیزاین از ابزارهای بسیار دقیق و پیشرفته مدل سازی برای طراحی و ساخت این بنا استفاده کرده تا خمیده و منحصربفرد به نظر برسد. این شرکت وظیفه پشتیبانی از سیستم فایبرگلاس و فولادی نمای سازه را به عهده دارد. کیلا اعتقاد دارد که طراحی نهایی مجموعه موزه آینده دبی، یک ابتکار جدید در عرصه معماری مدرن خواهد بود. پوسته بیرونی بنای موزه آینده یک ظاهر یکپارچه تر و نرم تر دارد. همینطور روی آن خوشنویسی عربی شده که نمای بیرونی را زیباتر می کند.

از مهم ترین ویژگی های این بنا، تغییرات آب و هوایی است. همینطور نمایشگاه های آن سناریوهای مختلفی در معرض دید توریست ها و گردشگران تور دبی قرار خواهند داد. البته این موزه تنها قصد نشان دادن بحران ها را ندارد، بلکه به دنبال راه حل هایی برای ان هاست.

ساختار این موزه دبی

امکانات و خدمات موجود در موزه آینده دبی

مدیر اجرایی مجموعه موزه آینده گفته که این موزه یکی از بهترین نمونه ساختمان های دوستدار طبیعت می باشد. این بنای استاندارد در طراحی محیطی پیشرو بوده و همینطور گواهینامه لید دارد. این بنای دوستدار طبیعت، انرژی خود را از انرژی خورشیدی تامین می کند و امکاناتی برای شارژ ماشین های الکتریکی دارد. این خاصیت دوستدار طبیعت بودن موزه آینده را توریست ها و گردشگران تور دبی میتوانند حتی در غذاهای سرو شده رستوران هم ببینند. 

امکانات و خدمات موجود در موزه آینده دبی

اهمیت پروژه موزه آینده برای دبی

پروژه موزه آینده دبی اهمیت استراتژیک بسیاری برای دولتمردان و اهداف بلند پروازانه آن ها دارد. درواقع توسعه فرهنگی از اهداف اصلی استراتژی صنعت گردشگری در شهر دبی است. هدف از این پروژه، ایجاد قطب جهانی برای صنایع مبتکرانه بوده و همینطور قرار است که در آینده دبی به پایتخت گردشگری فرهنگی تبدیل شود. در اصل موزه آینده دبی ترکیبی از جاذبه های فرهنگی و نمایش مهارت های فنی می باشد.

اهمیت پروژه موزه آینده برای دبی