موزه آشیان استانبول : موزه آشیان درواقع خانه سابق شاعر معروف ترک زبان به اسم تفیک می باشد.  خانه او در محوطه پایین دانشگاه روبرت قرار داشته و سال 1940 بوسیله شهرداری استانبول خریداری شد تا به یک موزه ادبیات تبدیل شود. سرانجام این موزه در سال 1945 به روی مردم، توریست ها و گردشگران تور استانبول باز شد. موزه آشیان استانبول یکی از مهم ترین جاذبه های شهر بوده و برای سلیقه های مختلف ساخته شده است. بسیاری از موزه های معروف دیگر شهر را مثل موزه مادام توسو در کنار این موزه دید. موزه آشیان در محله بشیکتاش استانبول، در ساحل ببک و روی تپه ای بین روملی حصار و ببک قرار دارد. 

موزه آشیان استانبول

تاریخچه موزه آشیان

موزه آشیان استانبول در سال 1945 توسط شهرداری این شهر در خانه سابق شاعر معروف ترک به اسم تفیک فیکرت ساخته شده است. این شاعر معروف خانه اش در قسمت پایینی محوطه دانشگاه روبرت، در یکی از زیباترین و محبوب ترین نقاط تنگه استانبول، بین دریای مرمره و دریای سیاه ساخته بود و سال های بعد به خاطر تاسیس موزه ادبیات خریداری شده و از 1945 نیز به موزه آشیان استانبول تبدیل شد. 

تاریخچه موزه آشیان

مجموعه آثاری که در موزه آشیان استانبول نگهداری می شوند

لوازم و وسایلی که در این موزه نگهداری می شوند، عکس های شرکت کنندگان جنبش ادبیات جِدیده، لوازم شخصی تِفیک فیکرت، خانم شاعر به اسم نرگس حاروم، کتابخانه و خاطرات شاعر عبدالهاک حامیت تارهان، دو نقاشی رنگ روغن از عبدالمجید دوم، آثار و خاطرات تفیک فیکرت و ... هستند. توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری استانبول میتوانند تمام لوازم خانه تفیک فیکرت را در موزه آشیان ببینند. 

مجموعه آثاری که در موزه آشیان استانبول نگهداری می شوند

ساعات بازدید و دسترسی های نزدیک به موزه آشیان استانبول

توریست ها و گردشگران تور ارزان استانبول میتوانند هر روز هفته به جز روزهای یکشنبه و دوشنبه، از ساعت نه صبح تا پنج بعد از ظهر از این موزه دیدن کنند. برای داشتن دسترسی راحت به این موزه میتوان از مترو استفاده کرد. کافیست سوار مترو ایستگاه لونت شده و بعد از تغییر خط، به سمت مترو دانشگاه بوگازیجی بروید.