مقاصد فرهنگی پنهان شده در اروپا : کمی از آسیا دور شویم و سراغ اروپا برویم. اروپا سالانه پذیرای بسیاری از توریست ها و گردشگران برای مقاصدی مثل رم، پاریس، لندن و ... است. تمام اروپا پر شده از جاذبه های خاص و جذاب که بسیاری از آن ها هنوز به طور کامل برای همه کشف نشده اند. شهرهایی هستند که مقصدی فرهنگ بسیار خوبی بوده و در گوشه و کنار این قاره زیبا پنهان شده اند. اگر میخواهید در سفرتان به اروپا تجربه ای جدید و منحصربفرد داشته باشید، در ادامه با ما همراه باشید تا نه شهری که غنی شده از نظر فرهنگی هستند را به خوبی بشناسید و سفری متفاوت و خاص بین دوستان و آشنایان داشته باشید. 

ادنس در دانمارک

ادنس برای دوستداران داستان های نویسنده معروف هانس کریستین اندرسن باید جالب و دیدنی باشد. این شهر زادگاه این نویسنده بوده و جاذبه های بسیاری داشته که همگی خاطرات اندرسن هستند. در این شهر موزه ای هم هست که به یاد هانس کریستین اندرسن، این نویسنده معروف ساخته شده است. این موزه مجسمه های معروفی از محبوبترین داستان های او ساخته شده و قرار دارند. همینطور نیمکت عجیبی هم در این موزه هست که شبیه به یکی از شخصیت های داخل داستان او ساخته شده و توریست ها و گردشگران میتوانند روی آن بنشینند و در حال و هوای داستان های او باشند. شهر ادنس، از نظر بزرگی، سومین شهر بزرگ دانمارک بوده و مدت زمان هزار سال، پایتخت فیونن بوده است. بیشتر مناطق این کشور، خیابان هایی بسیار زیبا و مناسب برای پیاده روی و دوچرخه سواران دارد.

ادنس در دانمارک

کوئیمبرا در پرتغال

این شهر در زمان قرون وسطی و فرهنگی پویا غرق شده و زمانی هم پایتخت کشور پرتغال بوده است. کوئیمبرا از نظر تاریخ و هنرمندان، قدیمی ترین دانشگاه های دنیا، معماری و ... کامل و غنی می باشد. اگر میخواهید به سالهای دور در این شهر برگردید، محله دانشگاه ها و کلیساهای شهر را برای بازدید انتخاب کنید. این اماکن، معماری بسیار زیبایی مربوط به دوران رومی ها دارد. بعد از این دو، سری به گالری های هنری بزنید. همچنین خرابه های رومی نیز در پل Conímbriga قرار دارند مثل قلعه قرون وسطایی فوق العاده مونترمور ولهو که روی تپه ای می باشد. از این قلعه تا شهر یک ساعت سواری راه است. توریست ها و گردشگران تور اروپا میتوانند در این سفر یک روزه خود، سری هم به پورتو و یا لیسبون بزنند. 

کوئیمبرا در پرتغال

فرایبورگ ایم برایسگائو در آلمان

این شهر دقیقا میان رودخانه دریزام و لبه جنگل های سیاه در قسمت جنوب غربی آلمان، درست پایین تپه زیبا و پر درخت شلوسبرگ واقع شده است. فرایبورگ ایم برایسگائو در آلمان برای گذراندن آخر هفته ای به یاد ماندنی و زیبا، فوق العاده است. همینطور میتوان با سفر یک روزه به این شهر از زوریخ و یا بازل نیز دیدن کرد. این شهر برای علاقه مندان به دوچرخه سواری، به خصوص دوچرخه سواری در کوهستان، منطقه بزرگ جنگلی خوبی دارد. جاده های صاف و هموار کناره های دره راین برای دوچرخه سواران بسیار مناسب بوده و تمام امکانات سرگرم کننده و تفریحی برای آن ها را فراهم کرده است. همینطور در آخر برای داشتن یک بعد از ظهر دلچسب و آرامش بخش، در کنار کانال های کوچک این شهر، موزه آگوستینر و یکی از قدیمی ترین کلیساهای اروپا، کلیسای مانستر ساخته شده اند. این شهر با کشورهایی مثل سوئیس، اتریش و فرانسه هم مرز بوده، بنابراین در تور لحظه آخری اروپا خود میتوانید بازدید از این شهرها، شهر فرایبورگ ایم برایسگائو در آلمان را نیز در برنامه خود جای دهید. 

فرایبورگ ایم برایسگائو در آلمان

ماستریخت در هلند

شاید این شهر مثل آمستردام، به اندازه کافی معروف نباشد ولی به قدری زیبا و دیدنیست که نمیتوان آن را به این راحتی ها توصیف کرد. شهر ماستریخت هلند، بین دو طرف رودخانه میوز قرار داشته و دور تا دور آن را قلعه های تاریخی و ییلاق های وصف نشدنی گرفته اند. میتوان تمام شهر ماستریخت را به راحتی با پای پیاده گشت. این شهر از قدیمی ترین شهرهای هلند بوده و جاذبه های تاریخی فوق العاده ای برای بازدید دارد. یکی از محبوب ترین تفریحات در این شهر، تور زیرزمینی به کاسمات است. اگر به تاریخ علاقه مندید و یا تاریخ دان هستید، حتما بازدید از این جاذبه را در لیست خود قرار دارید. این مکان شبکه گذرگاه های زیرزمینی ماستریخت بود، که زمانی محلی ها از آن به عنوان پناهگاه برای دور شدن از دست دشمن استفاده می کردند. علاوه بر این تور، ماستریخت رستوران ها و گالری های هنر دیدنی بسیار نیز دارد. 

ماستریخت در هلند

مترا در ایتالیا

مترا، شهری که با ساحل زیبای آمالفی فقط چند ساعت فاصله داشته، از نظر فرهنگی و تاریخی کاملا غنی است. در سفرتان به ایتالیا، میتوان یک سفره یک روزه به مترا را نیز تدارک ببینید. مترا سال 1993، در سازمان یونسکو به عنوان میراث جهانی شناخته شده است. توریست ها و گردشگرانی که از مترا دیدن کرده اند، گفته اند که این شهر نشان دهنده زیستگاه های انسان اولیه در قسمت های مدیترانه ای بوده و به بهترین نحو ممکن با اکوسیستم و زمین تلفیق شده است. شهر مترا، مناطق مختلف و بسیار غارنشینی به اسم اسیس داشته و توریست هایی که پا به این شهر می گذارند میتوانند تمام روز خود را مشغول خوردن غذا در این غارها شوند.

مترا در ایتالیا

مانس در بلژیک

شهر مانس بلژیک در سال 2015، به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا انتخاب شد. این شهر سه مورد از فوق العاده ترین میراث جهانی یونسکو را که معدن های سنگی اسپینبس، برج ناقوس و فستیوال دودو هستند را در خود دارد. شهرت شهر مانس نسبت به دیگر شهرهای معروف بروکسل مثل گنت، بروکسل و بروگس کمتر بوده اما ساختمان های مذهبی و نظامی متفاوتی دارد. همینطور ون گوگ نیز مدت زمانی در این شهر زندگی می کرده و امروزه توریست ها و گردشگران میتوانند از خانه قدیم او دیدن کنند. 

مانس در بلژیک

پیلسن در جمهوری چک

شاید پیلسن به اندازه کافی معروف نباشد اما ویژگی های منحصربفرد خود را داشته و جاذبه های خوبی برای دیدن دارد. این شهر در نود کیلومتری پراگ در بوهمیای غربی می باشد. مرکز شهر پیلسن یک میدان قدیمی و بسیار زیبا که با درختان و باغ های سرسبز تزئین شده اند قرار دارند. دیگر قسمت های این شهر کمی شکل و شمایل صنعتی دارد ولی اینها باز هم مانع از گشت و گذار در این شهر نمی شود. به صورت پراکنده در پیلسن موزه ها و گالری های هنر بسیاری قرار دارند که توریست ها میتوانند از آن ها بازدید کنند. بعد از شهر مانس بلژیک که معرفی کردیم، پلیسن نیز دومین پایتخت فرهنگی اروپا در سال 2015 بوده. 

پیلسن در جمهوری چک

سیبیو در رومانی

فرهنگ شهر سیبیو ترکیبی از فرهنگ های مختلف آلمانی، رومانیایی و مجارستانی بوده و قدمت آن به قرون وسطی برمیگردد. این شهر کنار رودخانه سیبین در رومانی بوده و معماری های فوق العاده ای دارد. شهر سیبیو شما را به زمان قرون وسطایی برده و حس و حال عجیبی بهتان می دهد. این شهر رستوران ها و پارک های بسیار داشته و دوچرخه مدار می باشد. میتوان با دوچرخه سواری و یا پای پیاده از تمام جاذبه های خوب این شهر بازدید کرد. سیبیو یکی از بهترین دژهای محکم در سراسر اروپا بوده که از ویرانی ها در امان مانده است. 

سیبیو در رومانی

وزلی در فرانسه‎‏‎‎

این شهر نیز جزو میراث فرهنگی یونسکو بوده و روی یک تپه در بوگاندی کشور فرانسه قرار دارد. در شهر وزلی تفریح بالن هوای داغ بسیار معروف بوده و بسیاری از توریست ها و گردشگران را به سمت خود جذب می کند. بیشتر توریست ها و گردشگرانی که فرانسه و یا خود وزلی سفر کرده اند، آن را به صومعه وزلی، کلیسایی زیبا مربوط به قرن یازدهم و به باسیلیکای سنت مگدلنا می شناسند. بهترین زمان سفر به وزلی، فصل تابستان است. در این فصل با شکوفایی گل های ژرانیموس پیاده روها ظاهر عاشقانه ای داشته و شهر رنگ و بوی دیگری به خود می گیرد. 

وزلی در فرانسه‎‏‎‎