معماری مسجد نصیرالملک شیراز : مسجد نصیرالملک یا همان مسجد صورتی شیراز ، همینطور که گفته شد از مسجدهای قدیمی شیراز بوده که ساخت آن دوازده سال طول کشیده و در آخر سال 1305 ساخت آن تمام شد. این مسجد در زمان قاجار بوسیله معمار، حسن علی نصیرالملک ساخته شد. معماری مسجد نصیرالملک شیراز بسیار باشکوه و زیباست به طوری که هر بیننده ای را به خود جذب میکند.به خاطر استفاده زیاد از رنگ صورتی در کاشی کاری ها و سنگتراشی ها در مسجد، به آن مسجد صورتی شیراز هم گفته میشود. 

معماری مسجد نصیرالملک شیراز

زیبایی معماری مسجد نصیرالملک شیراز

کاشیکاری های مسجد نصیرالملک شیراز یکی از زیباترین کاشی کاری هایی بوده که در کل ایران انجام شده. همینطور شبستان های این مسجد هفت درگاه چوبی به همراه شیشه های رنگی داشته که زمانی که آفتاب به آنها میتابد یکی از خیره کننده ترین منظره ها را میبینید. علاوه بر کاشی کاری های بی نظیرش، سنگ تراشی های فوق العاده ای روی شبستان ها دارد که برگرفته از مسجد وکیل شیراز است. همینطور طاق ها نیز که به نیت دوازده امام دوازده تا میباشد همراه با کاشی و سنگتراشی بوده و زیبایی آن را دوچندان کرده.

زیبایی معماری مسجد نصیرالملک شیراز

محافظت از معماری مسجد نصیرالملک شیراز

تمامی کارهای لازم برای محافظت و نگهداری از این مسجد فوق العاده در شیراز انجام شده همینطور مرمت و بازسازی آن با رعایت کردن تمامی استانداردهای بین المللی نیز به صورت مرتب انجام میشود. مسجد نصیرالملک شیراز حیاط بزرگی داشته و وسط آن حوض زیبا دوست داشتنی قرار دارد. مسجد نصیرالملک شیراز یکی از بهترین جاذبه های شیراز بوده که توریست ها و گردشگران زیادی از تور شیراز را به خود جذب میکند.