معرفی و آشنایی با جاذبه های گردشگری بشیک تاش

بشیک تاش مناطقی از قسمت اروپایی استانبول ترکیه می باشد. این منطقه در استان استانبول از ناحیه مرمره واقع شده است. واژه بشیک تاش به معنی گهواره سنگی است در واقع بشیک به معنی گهواره و تاش به معنی سنگ می باشد. بشیک تاش در سواحل اروپایی تنگه بسفر قرار گرفته است یکی از مناطقی که هم قدیمی و هم بسیار تاریخی است.

بشیک تاش در استانبول به عنوان مرکزی فرهنگی , هنری و تاریخی به شمار می آید و سالانه توریست و جهانگردان زیادی به این منطقه می آیند تا از دیدنی ها و جاذبه های پر رونق این منطقه استفاده و بهره ببرند.

بازار ماهی فروشان بشیک تاش

بازار های محلی با محصولات و مواد اولیه آشپزی و اغذیه محلی در تمامی شهرهای دنیا رونق و حال و هوای خاصی دارد به دلیل تازه بودن این محصولات همیشه طرفداران بسیاری دارند بازار ماهی فروشان بشیک تاش نیز از این امر مستثنی نیست این بازار در کنار خیابانی پر از انواع ماهی ها در اندازه های مختلف در مغاز های چسبیده به هم عرضه می شود این بازار همچنین در مجاورت موزه ای به نام ناوال نیز قرار گرفته است که با یک تیر می توانید دو نشان بزنید با رفتن به این محله هم می توانید استفاده فرهنگی ببرید و از موزه زیبای ناوال دیدن کنید و هم از ماهی فروشان ماهی تازه بخرید و نوش جان کنید. دریاها و آب های مختلف ماهی ها با طعم های مختلف دارند به خاطر همین خالی از لطف نیست که مزه تازه ای بچشید و با انواع ماهی ها آشنا شوید.

به دلیل عرضه فراوان محصولات دریایی و ماهی ها در این بازار قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه ای دارند علاوه بر این اگر دوست نداشتید ماهی بخرید و فقط قصد شما دیدن انواع ماهی ها و دیدن خود بازار بود می توانید از رستوران های این محدوده استفاده کنید در این رستوران ها می توانید غذاهای محلی این منطقه را امتحان کنید و تجربه ای به یادماندنی از سفر خود به بشیک تاش داشته باشید. در این محله علاوه بر رستوران ها فروشگاه های زنجیره ای زیادی هستند که در صورت نیاز می توانید کالاهای مورد نیاز خود را از این فروشگاه ها تهیه کنید.

موزه نیروی دریایی استانبول

موزه نیروی دریایی استانبول هم زمان با تاریخ نیروی دریایی ترکیه افتتاح شد این موزه محتوی آثاری چون قایق های متعلق به دوره عثمانی ها و قایق های سلطنتی می باشد از این قایق ها برای عبور از تنگه بسفر استفاده می شده است. بیشترین محبوبیت این موزه به خاطر قایق های بزرگ امپراتوران و پادشاهان دوره عثمانی ترکیه می باشد این قایق ها آن قدر زیبا و مجلل هستند که بر جذابیت های این موزه بیش از پیش افزوده است. علاوه بر این قایق ها اشیا تاریخی مربوط به حوزه صنعت و نیروی دریایی نیز در این موزه به نمایش در امده است . آثار به نمایش در امده در این موزه هم در محیط داخلی بعنی ساختمان موزه و هم در حیاط به نمایش گذاشته شده است. در سالن بزرگ موزه قایق های قدیمی و سلطنتی وجود دارند و در اتاق ها و بخش های کوچک تر این موزه تجهیزات ولوازم کوچکتر نیروی دریایی و صنعت دریایی و همچنین ماکتی از کشتی ها و قسمتی از قایق تفریحی آتا تورک موجود هستند.

علاوه بر این تجهیزات و قایق ها , نقاشی هایی نیز بر دیوار موزه نصب شده است که روایت گر اتفاقات نیوری دریایی می باشد. در طبقه آخر این مجموعه تاریخی توپ ها و پرچم ها و سلاح های قدیمی ای که در سده های مختلف در ترکیه مورد استفاده قرار می گرفته است به نمایش گذاشته است.

حتی در بخش هایی از این موزه می توانید یونیفرم ها و لباس های خاص نیروی دریایی را در دوران های خاص را مشاهده کنید. تمامی موارد به نمایش در امده در این موزه قابل دسترسی می باشد اگر تمایل دارید از ادوات و قایق های بسیار بزرگ دیدن کنید سری به سالن بزرگ بزنید.

این موزه همه روزه به جز روزهای شنبه و یک شنبه به دلیل آخر هفته بودن و تعطیلات رسمی ترکیه می توانید از موزه نیروی دریایی بشیک تاش بهره ببرید.

قایق های کروز گردشگری در بشیک تاش

همان طور که می دانید بشیک تاش در ساحل واق شده است و همین امر باعث می شود که علاوه بر آثار تاریخی و سایر مکان های دیدنی در این منطقه بتوانید از تفریحات آبی نیز بهره مند باشید. در بشیک تاش قایق های تفریحی موسوم به کروز وجود دارد که جنبه مسافربری دارد با این قایق ها مسافران و گردشگران می توانند از تنگه بسفر دیدن کنند و از محیط آب و سواحل لذت ببرند. تمامی این قایق ها به صورت شخصی است و می توانید به راحتی از بخش های اروپایی و آسیایی ترکیه دیدن کنید. دیدن فرهنگ ها و مناطق مختلف با تمامی تفاوت ها برای هر توریستی شیرین و جذاب است.

تفریحات و فرصت های ورزشی بشیک تاش

باشگاه ژیمناستیک یکی از مهم ترین مراکز ورزشی منطقه بشیک تاش می باشد البته نا گفته نماند که تیم فوتبال بشیک تاش نیز یکی از بهترین های ترکیه و ورزش ترکیه می باشد. اگر اهل ورزش هستید و دوست دارید می توانید از تیم عقاب سیاه بشیک تاش اطلاعاتی به دست آورید مجسمه ها و پرچم های مخصوص تیم های ورزشی این شهر نیز می تواند برای شما ورزش کاران قابل توجه و جذاب باشد.

کاخ دلمه باغچه و موزه های حوالی این کاخ

یکی از جذاب ترین و البته بزرگ ترین کاخ ترکیه را به هیچ وجه از دست ندهید زیبایی این کاخ خیره کننده است این کتخ شامل 300 باب اتاق می باشد که با این تعداد اتاق می توانید به عظمت این کاخ پی ببرید. با وارد شدن به این کاخ می توانید از موزه نقاشی های این مجموعه نیز دیدن کنید. معماری زیبای کاخ و عظمت کاخ هنر دست هنرمندان دوران عثمانی است که در ان زمان حکومت عثمانی در این کاخ به حکمرانی مشغول بودند.

در کنار کاخ دلمه باغچه موزه نقاشی و موزه مجسمه سازی واقع شده است که می توانید از انها نیز دیدن کنید و از زیبایی های بصری بشیک تاش بهره مند شوید.

پارک ییلدیز

ییلدیز به معنای ستاره می باشد این پارک علاوه بر زیبایی هایی که دارد در مجاورت کاخ چراغان و کاخ ییلدیز واقع شده است در واقع این پارک جزئی از باغ سلطنتی کاخ ییلدیز محسوب می شده است که در حال حاضر به عنوان پارک مورد بهره برداری قرار گرفته است. در این پارک انواع گیاهان و گلها و درختان کاشته شده است و همین سرسبزی و چشم انداز دریا و ساحل زیبایی و جذابیتی خاص به این پارک بخشیده است. در ماه اوریل این پارک را به هیچ وجه از دست ندهید.

اقامت در کاخ چراغان

در بخش قبلی اشاره شد که در مجاورت و حوالی پارک ییلدیز کاخی به نام چراغان وجود دارد ایم کاخ یکی از کاخ های بنا شده در دوران سلطنت و امپراتوری عثمانی ها است. سلاطین عثمانی به دلیل داشتن قدرت و عظمت بسیار همواره در حال ساخت و ساز های مجلل و باشکوه بوده اند که در حال حاضر بسیاری از این بناها پا بر جا می باشد. در تزیین این کاخ از رنگ های بسیار ملایم و زیبا و هماهنگ استفاده شده است این کاخ بعدا توسط دولت های و حکومت های بعدی مورد بازسازی قرار گرفته است و تغییراتی بسیار جزئی در آن انجا گرفته است. به دلیل عظمت این کاخ بخشی از این کاخ به عنوان هتلی 5 ستاره مشغول به فعالیت است اگر به اندازه کافی بودجه دارید شاید اقامت حتی یک شبه در این کاخ برایتان یکی از بهترین تجارب گردشگرایتان باشد.

مسجد اورتا کوی

اگر معمار هستید و دوست دارید از معماری های مختلف دنیا و سبک های گوناگون معماری دیدن کنید سبک نئوباروک مسجد اورتا کوی بشیک تاش را حتما ببینید. این مکان به دلیل مقدس بودن بر روی کارت پستال های موجود در ترکیه می باشد و علاوه بر این به عنوان نمادی مقدس از این مسجد استفاده می شود. خوش نویسی های اسلامی این مسجد نشان از هنر و ذوق بی نظیر هنرمندان اسلامی این مسجد می باشد. مسجد چشم اندازی مشرف به پل بسفر نیز دارد. در کلام اخر در مورد این مسجد باید بیان کرد که این مسجد تلفیقی از سبک جدید و کهن می باشد که به راستی به بهترین شکل با هم تلفیق و ترکیب شده اند.

مقبره بارباروسا

آرامگاه خیرالدین بارباروسا دریادار این منطقه به عنوان مقبره بارباروسا شناخته می شود این دریادار نزد مردمان این منطقه بسیار شناخته شده و محترم می باشد خانه دریادار و مقبره وی به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری بشیک تاش می باشد. البته در کنار مقبره بارباروسا 4 مقبره از بزرگان این منطقه نیز وجود دارد.

تمامی تورهای ترکیه را اینجا ببینید