بسیاری از گردشگران، دبی را شهری مدرن و امروزی می دانند و از آن جایی که این شهر در چند سال اخیر توانسته پیشرفت های چشم گیری داشته باشد، این سوال در ذهن علاقه مندانی که قصد سفر به دبی را دارند جرقه می زند که آیا این شهر، علاوه بر جاذبه های نوین و مدرن، از جاذبه های تاریخی و موزه های مجلل نیز بهره می برد؟!

 اگر از آن دسته از گردشگرانی هستید که تماشای مکان های تاریخی گوناگون برای شما اهمیت دارد، در دبی نیز می توانید به این مهم برسید.

موزه دبی Dubai museum

برای آشنایی بیش تر با تاریخ مردمان شهر دبی، سری به موزه دبی Dubai museum بزنید. موزه دبی در داخل قلعه ال فهیدی Al Fahidi Fort واقع شده که اواخر دهه ۱۷۰۰ میلادی  به منظور دفاع از شهر در برابر تهاجم دشمنان ساخته شده است و به نظر مي ‌رسد که قديمي ‌ترين بناي دبي است. ديوارهای قلعه و برجهاي‌ جنگ‌زده آن گواه منازعات گذشته هستند. آلات موسيقي و طبل، فلوت، چنگ، ني انبان و ساير آلات محلي که در مناسبتهاي بزمي به کار مي ‌رفتند، و همين طور خنجرهاي‌ معروف به «هنجر»‌ بيشتر از هر شی دیگری خود نمایی می کنند. همچنين شمشيرها، نيزه ‌ها، کمانها‌، زره‌ هاي ساخته شده از پوست کوسه، تپانچه ‌ها و تبرها به نمايش گذاشته شده اند. در نزديکي اين موزه نیز خیمه‌ای که نمونه‌اي از يک خانه تابستاني عربي است به همراه قايقهاي‌ محلي  وجود دارد.

موزه دبی Dubai museum

شهرک باستانی جمیرا دبی

همان طور که می دانید دبی از یک دهکده ماهیگیری کوچک به یکی از قطب‌ های توریستی تبدیل شده است، اما اگر در رابطه با تاریخ دبی کنجکاوه هستید، تماشای آثار باستانی غواصی و باستان شناسی را که در شهرک باستانی جمیرا (Jumeirah) به نمایش گذاشته شده است، از دست ندهید.

شهرک باستانی جمیرا دبی

موزه عجمان دبی  Museums Ajman

در موزه عجمان (Museums Ajman)، مدل‌ های زنده، گوشه ‌ای از سبک زندگی روزمره مردم گذشته امارات را به تصویر می ‌کشند. تصویری از خانه‌ی حاکم پیشین، هداهای یادبود، مدال‌ها و ... در موزه محفوظ است. قسمتی از موزه نیز به نمایش داروهای سنتی قدیمی اختصاص داده شده‌است.

موزه عجمان دبی  Museums Ajman

موزه ام الشیف مجلس دبی  Umm Al sheif Museum Dubai

موزه ام الشیف مجلس دبی (Umm Al sheif Museum Dubai) ، در منطقه جمیرا و قسمت ساحلی آن بنا شده است. این موزه، یکی از زیباترین نخلستان های امارت را به خود اختصاص داده. شما در آنجا یک ساختمان ساده دو طبقه را مشاهده می‌ کنید که از گچ، سنگ و مرجان با در و پنجره ‌هایی از چوب ساج ساخته شده است.. طبقه اول این بنا بصورت یک ایوان یا رواق می ‌باشد. در طبقه دوم، مجلس آن قرار دارد که با فرش ‌ها، بالش ‌ها، چراغ‌ های توری، تفنگ و قوری‌ های قهوه تزئین شده اند.

موزه ام الشیف مجلس دبی  Umm Al sheif Museum Dubai

بزرگترین موزه قهوه در خاورمیانه در کشور دبی

اگر مسافر دبی هستید، حتما سری به بزرگترین موزه قهوه در خاورمیانه بزنید ، به لطف خالد الملا ، صاحب شرکت قهوه  ایسترن من اند کو (Eastern Men and Co)، دبی بزرگترین موزه قهوه در خاورمیانه را در اختیار دارد.

بزرگترین موزه قهوه در خاورمیانه در کشور دبی

موزه اتومبیل امیریت نیشونل دبی EMIRATES NATIONAL AUTO MUSEUM

بدون شک، تماشای اتومبیل‌های مختلف از وانت‌ها و خودروهای سواری به سبک کلاسیک آمریکایی گرفته تا کالسکه‌ها و تانک‌ های نظامی که در خارج از جاده ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد تجربه ای تکرار نشدنی در زندگی شما خواهد بود. موزه اتومبیل امیریت نیشونل (EMIRATES NATIONAL AUTO MUSEUM) تنها یک موزه معمولی نیست و حتی تعدادی از اتومبیل ‌های آن دارای رکوردهای گینس هستند.

موزه اتومبیل امیریت نیشونل دبی EMIRATES NATIONAL AUTO MUSEUM

موزه پلیس دبی

در نزدیکی ایستگاه مترو Al Qiyadah، موزه پلیس دبی قرار دارد .این موزه ساختمانی چهار طبقه به شکل یک کلاه بزرگ پلیس است  که آثار گوناگونی از جمله انواع سلاح ‌ها، لباس‌های قدیمی، تجهیزات ارتباطات از راه دور، رادار و... را در معرض نمایش قرار داده است.

موزه پلیس دبی

موزه هنر خاورميانه دبی

در پایان باید خاطر نشان کرد که یکی از جذابترین جاذبه های دیدنی شهر دبی موزه هنر خاورميانه این شهر است. شکل و شمایل این موزه کاملا مفهومی و عجیب است! طرح پيشنهادي توسط دفتر معماري هلندي ارائه شده است، طرحي  با سازه ايي لغزان و ديناميک !

موزه هنر خاورميانه دبی

در تور دبی جدا از ساختمانهای مدرن و ماشینهای زیبا از مکانهای قدیم و موزه های دبی نیز بازدید نمائید