معبد چاتارپور هند : دوست دارید از دومین معبد بزرگ هندوها در جهان دیدن کنید ؟ این معبد در شهر دهلی نو هند قرار داشته و یکی از معبدهای مشهوری بوده که بیشتر توریست ها  گردشگران تور هند در بازدید از جاذبه معروف، قطب منار، حتما از آن دیدن می کنند، قطب منار در فاصله چهار کیلومتری از معبد چاتارپور هند قرار دارد. چه کسی بازدید از معبد بزرگ جهان را از دست می دهد ؟ هندوها، معبد چاتارپور را به الهه ای به اسم کتیایانی، نماد جنگ و پیروزی و جنگاوری اختصاص داده اند. بابا سنت ناگپال جی، معبد چاتارپور هند را در سال 1974 ساخته و خودش سال 1998 فوت کرد. آرامگاهش نیز در همین معبد قرار گرفته.

 معبد چاتارپور هند

معماری جالب و زیبای این معبد هند

از این سبک معماری ها برای معابد، بیشتر در قسمت جنوبی و شمالی هند استفاده می شود. کل معبد چاتارپور هند از مرمر پوشیده شده و 28.32 هکتار مساحت دارد. در این 28.32 هکتار زمین، حدود بیست معبد کوچک و بزرگ قرار داشته و هر یک از آن ها، وقف به خدایان دیگری شده اند. اما معبد اصلی، عبادتگاه الهه دورگا بوده. الهه دورگا را فقط در فستیوال ناوراتری از عبادتگاهش بیرون می آورند.

معماری جالب و زیبای این معبد هند

ساعات بازدید و جاذبه های گردشگری نزدیک به معبد چاتارپور هند

توریست ها و گردشگران تور دهلی میتوانند هر روز هفته از ساعت شش صبح تا ده شب از این معبد دیدن کنند. همینطور اگر بین ماه های سپتامبر تا اکتبر به این شهر سفر کنند، به فستیوال مهم ناوراتری خواهند رسید. از دیگر جاذبه های گردشگری دهلی که نزدیک به این معبد می باشد، میتوان به آرامگاه همایون، دروازه هند، مسجد جامع، قطب منار، معبد بیرلا، موزه ملی، قلعه سرخ، کاخ ریاست جمهوری راشتراپاتی بهاوان و چاندنی چوک اشاره کرد.