معبد پناهگاه حقیقت پاتایا : تایلند پر از معابد جالب و عجیب و غریب بوده که هرکدام از آن ها ارزش بازدید را دارد. اما امروز به سراغ معبدی در تایلند خواهیم رفت که واقعا ارزش بازدید را دارد! این معبد که در زبان تایلندی به پراسات ساتچتم می گویند به معنی قصر فلسفه است. تمام قسمت های این معبد از چوب ساخته شده و حتی داخل آن نیز مجسمه هایی از جنس چوب میتوان پیدا کرد. هرکدام از این مجسمه ها یک داستان و افسانه جالب دارند. یکی از زیباترین معابدی که میتوان در کشور تایلند پیدا کرد، همین معبد پناهگاه حقیقت در پاتایا است. پیشنهاد می کنیم حتما از این معبد دیدن کنید. این معبد در ارتفاع 105 متری قرار داشته و از نظر ظاهری یکی نمادهای مذهبی متنوع را داراست. توریست ها و گردشگران تور تایلند در حین بازدید از این معبد میتوانند پیروان آیین هندو و بودایی ها را ببینند که در حال انجام مراسمات مذهبی خود هستند. 

معبد پناهگاه حقیقت پاتایا

معماری معبد پناهگاه حقیقت

هر قسمت از این معبد را که نگاه کنید کاملا از چوب ساخته شده است. همینطور هر قسمت مختلف از آن هم معنی و مفهوم خاصی دارد. روی دیوارهای این معبد میتوان حکاکی های زیبایی را دید که عقاید مذهبی را نشان میدهند. جدا از ظاهر، سازندگان معبد پناهگاه حقیقت ساخت آن را در سال 1981 آغاز کردند اما هنوز ساخت و ساز ان در حال انجام است و ادامه دارد! گفته شده که بالاخره در سال 2025 میلادی ساخت آن به پایان خواهد رسید. سبک معماری بنای این معبد کاملا تایلندی بوده و سازندگان آن برای ظرافت و بنا و مجسمه های چوبی آن سخت تلاش کرده اند. 

معماری معبد پناهگاه حقیقت

هدف ساخت پناهگاه حقیقت پاتایا

هدف از ساخت معبد پناهگاه حقیقت این بوده که توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری تایلند با زندگی در زمان باستان، مسئولیت های انسان روی کره زمین، تفکر و عقیده های اصلی بشر، چرخه زندگی، رابطه زندگی با جهان و هدف اصلی زندگی را بهتر درک کرده و بشناسند. همینطور شما را با آداب و رسوم و سنت مردم تایلند و پیروان دین بودا و هندو آشنا می کند. با بازدید از این معبد علاقه مند به آشنایی با عقاید بیشتر ساکنان روی زمین و پیشینه تاریخی آن ها خواهید شد. 

هدف ساخت پناهگاه حقیقت پاتایا

قسمت های مختلف پناهگاه حقیقت

معبد پناهگاه حقیقت قسمت های بسیاری داشته که پیشنهاد میکنیم از همه آن ها دیدن کنید. قسمت های مختلف این معبد به صورت زیر هستند :

سالن اول، منشا

اولین سالن که منشا نام دارد، یکی از مهم ترین سالن های این معبد است. این معبد دارای صدها مجسمه چوبی بوده که هرکدام از آن ها نشان دهنده منشا حیات هستند . به همین خاطر در این قسمت عناصری مثل آتش، باد، آب، زمین، ستارگان و آتش را زیاد خواهید دید.

سالن دوم، خورشید و ماه و ستارگان

چیزی که باعث ساخته شدن این سالن در معبد شد این بود که خورشید باعث بوجود آمدن شب و روز می شود و ماه هم باعث خاموشی و نشان دادن ستاره ها. زمانی که روزها می آیند و می روند، فقط انسان میتوان با دانش، اخلاق و اعمال خوب موجب ایجاد تغییر و روشنگری بین ملت ها و افراد مختلف جوامع شود.

سالن سوم، عشق به پدر و مادر

همه میدانند که زندگی در جهان به شکل جمعی بوده و خانواده نقش بسیار مهم و اساسی در جامعه دارد. باید تمام اعضای خانواده در صلح و آرامش باشند و در کنار هم با عشق، محبت و آرامش زندگی کنند. پدر و مادر که منشا این خانواده هستند و فرزندان خود را عشق و علاقه بزرگ می کنند باید بسیار مورد احترام قرار بگیرند.

سالن چهارم عشق ، مهربانی ، قربانی و بخشش

در آیین بودا کسانی که میخواهند به بودا و شخصی مهم در ادیان خود تبدیل شوند باید قابلیت های خاصی داشته باشند که این ویژگی ها شامل عشق ، محبت ، فداکاری و توانایی خدمت به دیگران می باشد .

سالن میانی 

از دیگر سالن های مهم این میتوان به سالن میانی اشاره کرد. هدف اصلی و نهایی از ساخت این سالن در آیین بودایی دوری از خودخواهی و توجه به دیگران و کمک به آنهاست. 

قسمت های مختلف پناهگاه حقیقت

تفریحات پناهگاه حقیقت پاتایا 

توریست ها و گردشگران تور ارزان تایلند میتوانند علاوه بر بازدید از معبد پناهگاه حقیقت، از تفریحات و سرگرمی هایی که اطراف این معبد بوجود آمده هم استفاده کنند. اطراف معبد پناهگاه حقیقت یکسری امکانات تفریحی هیجان انگیز مثل کالسکه سواری، فیل سواری، قایق سواری، ماساژ پا، سواری بر موتورهای چهار چرخ، قایق موتوری، تماشا مراسمات مذهبی، عکاسی، نمایش دلفین در دریاچه و ... بوجود آمده اند.

تفریحات پناهگاه حقیقت پاتایا

بازدید و هزینه پناهگاه حقیقت پاتایا 

بازدید از معبد پناهگاه حقیقت پاتایا هر روز هفته از ساعت هشت صبح تا پنج بعد از ظهر برای عموم آزاد بوده و حدود قیمت بلیت آن برای بزرگسالان 450 بات و برای کودکان 225 بات می باشد.