معبد ویروپاکشا هند : کشور جذاب و زیبای هند در قسمت جنوبی آسیا قرار داشته و بعد از چین دومین کشور پرجمعیت در دنیاست. این کشور تاریخ و فرهنگ قدیمی دارد. به خصوص به خاطر اینکه زمانی مستعمره انگلستان بود، دارای  آثار تاریخی بسیاری می باشد. یکی از همین آثار تاریخی زیبا و جذاب هند، معبد ویروپاکشا است. معبد ویروپاکشا یکی از قدیمی ترین معابد کشور هند بوده که در شهر همپی قرار دارد. این معبد با داشتن قدمتی بلند بالا، یکی از جاذبه های گردشگری معروف در کشور هند بوده که بازدید از آن در برنامه تور هند همیشه قرار دارد. نمای معبد ویروپاکشا هند شکلی خمیده از خدای هندو است. این معبد در قسمت جوبی هند قرار داشته و معماری باشکوهی از آسیای شرقی دارد. در ادامه شما را بیشتر با معبد ویروپاکشا هند آشنا می کنیم.

معبد ویروپاکشا هند

تاریخچه معبد ویروپاکشا هند

این معبد در ابتدا یک عبادتگاه کوچک بود اما در زمان حکومت ویجایانگارا مورد بازسازی قرار گرفته و به یک مجمتع بزرگ در شهر هامپی هند تبدیل شد. اگر به تاریخ این کشور علاقه مند باشید، حتما راجب به معماری خاص و زیبای این معبد شنیده اید. این معبد در قرن هفتم ساخته شده و در طی قرن ها یکی از مهم ترین معابد برای زیارت و مقدس ترین پرستشگاه در این شهر بوده که زمانی پایتخت امپراتوری ویجایاناگارا بوده است. اگر از بیرون به این معبد نگاه کنید، متوجه شکل منحنی جالب آن خواهید شد. معبد ویروپاکشا هند در دوره های مختلف حکومتی، مورد حمله، تخریب و رویدادهای طبیعی قرار گرفت اما در پنج دوره به طور کامل مورد بازسازی قرار گرفته و اکنون توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری هند میتوانند از آن دیدن کنند. 

تاریخچه معبد ویروپاکشا هند

ساعات بازدید از معبد ویروپاکشا هند

توریست ها و گردشگران تور ارزان هند میتوانند هر روز هفته از ساعت هشت صبح تا شش بعد از ظهر از معبد ویروپاکشا دیدن کنند. همینطور در ماه دسامبر نیز در این معبد مراسم های عروسی و نامزدی مختلفی برگزار می شود.