معبد مارها در پنانگ مالزی : معبد مارها که به نام معبد ابرهای لاجوردی نیز شناخته می شود، در قسمت جنوب غربی جزیره پنانگ، بایان لپاس قرار داشته، جایی که یکی از دیدنی ترین جاذبه های مالزی محسوب می شود. معبد مارها در پنانگ یکی از عجیب ترین معبد دنیا بوده که شاید تاکنون دیده باشید. این معبد، محل زندگی خطرناکترین مارها بوده، اما جای نگرانی نیست. این مارها با عمل جراحی، غدد سمی را از دست داده و کاملا بی خطر هستند. توریست ها و گردشگران تور مالزی میتوانند مارهای لمس کرده، بغل کرده و یا عکس یادگاری با آن ها بگیرند. در هنگام ورود به این معبد، دستگاه بخوری را خواهید دید که بخار حاصل از آن تمام سالن اصلی را پر کرده است. این بخور برای مارها مثل آرامبخش عمل کرده و موجب می شود که مارها به خواب رفته و بی حرکت باشند. علاوه بر مارها، یک زنپ به وزن ششصد پوند در سالن اصلی معبد قرار داشته که در سال 1886 در زمان سلطنت مانچوریان از چین به این معبد آورده شده و در روز اول و پانزدهم هر ماه چینی، برای دعوت کسانی که دعا را ترک کرده اند به صدا در می آید. همینطور در کنار این زنگ مجسمه و کنده کاری های بسیار شده است. فضای پشت معبد مارها درختان میوه ای هستند که مارهای بسیاری روی شاخه های آن قرار دارند.

معبد مارها در پنانگ مالزی

تاریخچه معبد مارها در پنانگ مالزی

یک کشیش بودایی در سال 1850 میلادی این بنا را برای پناه دادن به مارهای مختلف با کمک مالی دیوید براون، یک اسکاتلندی ساخته است. همینطور بسیاری نیز میگویند که چور سو کنگ کشیش بودایی این معبد بیماری لاعلاج دیوید براون را درمان کرده، به همین خاطر است که این اسکاتلندی، برای ساخت معبد کمک مالی کرده است. برطبق افسانه ها راهب این معبد به مارها پناه میداده و بعد از مرگ وی نیز مارها به سمت این معبد آمدند و بعد از چور سو کنگ جزو ملتزمین کشیک بودند. چندین مار سمی و زهردار واگلرز گیت وایپرز و همینطور مارهای درختان سبز نیز در این معبد زندگی می کردند.

تاریخچه معبد مارها در پنانگ مالزی

ساعات و هزینه بازدید از معبد مارها در پنانگ مالزی

هزینه بازدید از این معبد شگفت انگیز برای هر بزرگسال پنج رینگیت و برای کودک سه رینگیت می باشد. توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری مالزی میتوانند هر روز هفته از ساعت شش صبح تا هفت بعد از ظهر از معبد مارها در پنانگ دیدن کنند.