معبد بزرگ وات پراکائو بانکوک : یکی از مهم ترین ساختمان های کاخ بزرگ گرند پالاس، معبد وات پراکائو، به معنی بودای زمردین است. به طور کلی کاخ بزرگ تایلند در بانکوک یکی از جاذبه های گردشگری این کشور بوده که توریست ها و گردشگران تور تایلند بازدید از آن را از دست نمیدهند. این کاخ زمانی محل استراحت خانواده سلطنتی بوده. کاخ بزرگ  بانکوک در قسمت محوطه خود دارای معبد بزرگی به اسم زمردین بود که به خاطر داشتن مجسمه بزرگ و غول پیکر بودای زمردین به این نام مشهور است. این معبد و کاخ از نظر تاریخی، جایگاه بسیار بالایی داشته و یکی از پربازدیدترین جاذبه های گردشگری شهر بانکک است. همینطور معبد بزرگ وات پراکائو بانکوک از مهم ترین معبدهای بودیسم در کل تایلند می باشد.

معبد بزرگ وات پراکائو بانکوک

مجسمه بزرگ بودا در معبد بزرگ وات پراکائو بانکوک

مجسمه ای که در این معبد بزرگ قرار داشته از سنگ های سبز نیمه قیمتی به جای سنگ زمرد، یعنی سنگ یشم سبز ساخته شده است. اینکه چرا به این مجسمه، مجسمه زمردین می گویند نیز به خاطر سنگ هایی است که در آن بکار رفته شده. این تندیس بزرگ بودا به حالت مدیتیشن بوده، هرچند که مدیتیشن در کشور تایلند معروف و خاص نیست ولی در جنوب هند و سریلانکا، بسیاری از مردم معتقدند که اصالت این مجسمه به هند و یا سریلانکا مربوط می باشد. این مجمسه زمردی سه لباس طلایی رنگ دارد. این لباس ها با توجه به تغییر فصل بوسیله پادشاه این کشور و یا یکی از اعضای خانواده سلطنتی تغییر می یابند. این سه لباس برای فصل سرد، بارانی و گرم بوسیله رامای اول و سوم ساخته شده اند. دو لباس زرین دیگر برای فصل های استفاده نشده و در موزه سلطنتی کاخ بزرگ برای تماشای توریست ها و گردشگران به نمایش گذاشته شده است.

مجسمه بزرگ بودا در معبد بزرگ وات پراکائو بانکوک

قوانینی برای وارد شدن به معبد بزرگ وات پراکائو بانکوک

برای وارد شدن به این معبد نکاتی هست که توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری تایلند باید رعایت کنند. به طور کلی که باید لباس های مخصوص بپوشید. آقایان شلوارهای بلند، لباس آستین بلند و کفش و خانم ها با دامن ها بلند امکان ورود به معبد بزرگ وات پراکائو را دارند.

قوانینی برای وارد شدن به معبد بزرگ وات پراکائو بانکوک

ساعات بازدید از معبد بزرگ وات پراکائو بانکوک

توریست ها و گردشگران تور ارزان تایلند میتوانند از روزهای سه شنبه تا جمعه از ساعت 8:30 تا 3:30 بعد از ظهر و روزهای دوشنبه از ساعت 8:30 تا 3 بعد از ظهر از معبد بزرگ وات پراکائو دیدن کنند.