مسجد کوردوبا در اسپانیا : این مسجد در شهر کوردوبای آندالوسیا، قسمت جنوب اسپانیای امروزی قرار دارد. از عجیب ترین چیزها راجب به این مسجد این است که کلیسا هم می باشد. بسیاری از مردم این مسجد را مهم ترین مرکز تمدن و فرهنگ اسلامی میدانند. مسجد کوردوبا به خاطر معماری خاص به سبک موریش خود در اسپانیا بسیار معروف است. این مسجد همنام شهری است که در آن قرار داشته و به خاطر همین معماری زیبا و جذاب و دو مذهبی که داخل خود جای داده، بسیاری از توریست ها و گردشگران مسلمان و مسیحی تور اروپا از آن بازدید می کنند. مسجد کوردوبا از جمله بناهایی بوده که در اسپانیا معروف است و علاوه بر مسجد، همواره یک کلیسا نیز می باشد. مسجد کوردوبا نمونه بارز معماری بعد از اسلام و همینطور تاثیرگذاری مردم آفریقای شمالی به این قسمت جنوبی کشور اسپانیا می باشد. 

مسجد کوردوبا در اسپانیا

تاریخچه مسجد کوردوبا در اسپانیا

مسلمانان اسپانیا روی قصر کردند که این مسجد را به عنوان یکی از بزرگ ترین مسجدهای دنیا بنا کنند. مساجد بسیاری در این کشور ساخته شد که از مهم ترین آنها میتوان به مسجد کوردوبا و یا مسجد قرطبه اشاره کرد. این دو مسجد در سال 784 ساخته شده و در سال 1984 در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است. داستان این مسجد به این صورت بوده که گفته شده مکانی که مسجد امروزی را در آن میبینید، زمانی یک کلیسا بوده که بعدها به دو قسمت تقسیم مسلمانان و مسیحیان تقسیم شده است. سال 783 قسمت مسیحی این مسجد بوسیله فردی به نام امیر عبدالرحمان خریداری شد و او قصد داشت قسمت کلیسای مسجد را تخریب کرده و مسجد را بزرگ تر کند. اما تا سال 1236 که این مسجد دست مسلمانان بود، به یک کلیسای کاتولیک خوب تبدیل شد و همچنان باقی مانده است. 

تاریخچه مسجد کوردوبا در اسپانیا

معماری زیبا و مجلل مسجد کوردوبا در اسپانیا

پیشنهاد ما به توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا در سفر خود به اسپانیا حتما از مسجد کوردوبا دیدن کنند. این مسجد بزرگ یکی از بزرگ ترین آثار تاریخی به سبک معماری موریش و اسلام را به معرض نمایش گذاشته و هرگز نباید بازدید از آن را از دست داد. با ورود به این مسجد یا کلیسا ستون های بسیاری میبینید. تعداد ستون های این مسجد 856 عدد بوده و فضای زیبا و منحصربفردی به مسجد داده اند. 

معماری زیبا و مجلل مسجد کوردوبا در اسپانیا