مزایا و معایب تنهایی سفر کردن : سفر انفرادی، از خیلی لحاظ خوب بوده اما از طرفی معایب خودش را دارد. بنابراین اگر قصد سفر به صورت انفرادی را دارید، باید از مزایا و معایب آن با خبر باشید. لست تورز وظیفه خود دانست، مزایا و معایب تنهایی سفر کردن را برای همراهان همیشگی خود معرفی کند :

هر ساعت از روز، هرکاری میخواهید انجام دهید

یکی از بهترین و مثبت ترین ویژگی هایی که سفر انفرادی برای فرد خواهد داشت، انجام هرکاری در هر ساعت از شبانه روز است. هر ساعت از روز که از خواب بیدار شدید، میتوانید هرکاری که میخواهید انجام دهید. میخواهید یک رستوران چینی را امتحان کنید؟ و یا میخواهید به شهربازی رفته و ترسناک ترین وسیله ها را امتحان کنید؟ در سفر انفرادی در هر ساعت از شبانه روز، کاملا آزادی عمل خواهید داشت!

هر ساعت از روز، هرکاری میخواهید انجام دهید

با هرکس که میخواهید ارتباط برقرار کنید

معمولا در سفرهای به صورت انفرادی، این امکان زودتر فراهم می شود تا با افراد جدید آشنا شوید. در سفرهای دسته جمعی، چنین فرصتی پیش نیامده و یا حتی ممکن است با هیچکس ارتباط نداشته باشید، به همین خاطر سفر کمی خسته کننده و غم انگیز خواهد بود.

با هرکس که میخواهید ارتباط برقرار کنید

معایب سفر به صورت انفرادی

سفرهای یک نفره هزینه بیشتری دارند

هتل ها، اتاق های یک نفره را گران تر حساب می کنند. معمولا تمام هتل ها از افرادی که تنها هستند هزینه بیشتر دریافت می کنند. اما حتی اگر به این صورت هم نباشد، همه هزینه های اتاق باز هم به عهده شخص خواهد بود. همچنین کرایه تاکسی ها نیز بیشتر خواهد شد. بنابراین بهتر است که قبل از سفر بودجه بندی کنید تا از لحاظ مالی دچار مشکل نشوید.

سفرهای یک نفره هزینه بیشتری دارند

سفرهای دسته جمعی امن تر و بهتر هستند

هرچند سفرهای تک نفره خیلی هیجان انگیز به نظر میرسند، اما خطراتی هم دارد. به عنوان مثال اگر راه خود را گم کرده باشید، با چه کسی باید تماس بگیرید؟ و یا اگر درگیری پیش آید، چه کسی از شما حمایت می کند ؟ این ها خطراتی هستند که ممکن است شما را تهدید کند.

سفرهای دسته جمعی امن تر و بهتر هستند

احساس تنهایی خواهید کرد

سفر تنهایی لذتبخش است اما بیش از حد اگر باشد، آزاردهنده است. به خصوص اگر اعتماد بنفس بالایی نداشته باشید، حتما به مشکل برخواهید خورد و در تمام مدت در سفر خود تنها خواهید ماند.

احساس تنهایی خواهید کرد

هزینه سفر خود را برنامه ریزی کنید

تمام هزینه های سفر به صورت انفرادی را قبل از سفر بررسی کرده و برنامه ریزی کنید، مثل هزینه اتاق، هزینه حمل و نقل و ... .

هزینه سفر خود را برنامه ریزی کنید

با مردم ارتباط برقرار کنید

سعی کنید از غریبه ها نترسید و حتی اگر اعتماد بنفس بالایی ندارید، خود را فردی با اعتماد به نفس نشان داده و با مردم ارتباط برقرار کنید.

با مردم ارتباط برقرار کنید

همیشه هوشیار باشید

هوشیار بودن همیشه، به این معنی نیست که اتفاقی قرار است بیافتد، نیازی به ترسیدن نیست. هوشیار بودن به این معنی که اگر در رستوران و مکانی هستید که احساس خوبی ندارید، حتما آن را محیط را ترک کنید. همچنین از افراد دردسرساز دوری کنید تا سفر یک نفره خوبی را تجربه کنید.

همیشه هوشیار باشید