مرکز خرید گالریا ویتوریو امانوئل میلان : در قسمت شمالی میدان دلدوئو مو، مرکز خرید گالریا ویتوریو امانوئل یکی از مراکز مد در کشور ایتالیا قرار گرفته است. این بازار بین مردم شهر میلان به گالریا معروف بوده و یکی از قدیمیترین مراکز خرید در دنیا شناخته می شود. مرکز خرید گالریا ویتوریو امانوئل میلان به خاطر معماری باشکوهی که داشته و همینطور طاق های ضربی ان که با شیشه و فلز پوشانده شده اند، یکی از زیباترین مراکز خرید شهر شناخته شده است. توریست ها و گردشگران در سفرشان با تور ایتالیا و بازدید از این مرکز خرید شاهد تغییراتی که در طول دو قرن گذشته اتفاق افتاده خواهند بود و همینطور نماد سبک معماری میلان را نیز میتوانند از نزدیک ببینند. 

مرکز خرید گالریا ویتوریو امانوئل میلان

تاریخچه مرکز خرید گالریا ویتوریو امانوئل میلان

اسم این مرکز خرید تاریخی شهر میلان از اولین پادشاه ایتالیایی، یعنی ویکتور امانوئل دوم گرفته شده است. طراحی آن توسط ژوزپه منگونی انجام شده تا سرانجام بین سال های 1865 تا 1877 ساخته شد. مرکز خرید گالریا ویتوریو امانوئل میلان به سبک نئوکلاسیک که نزدیک به سبک باروک می باشد ساخته شده و سقف آن شیشه و چدن می باشد. همینطور کف آن نیز با موزائیک های رنگی کوچک پوشانده شده است. 

تاریخچه مرکز خرید گالریا ویتوریو امانوئل میلان

محصولات و برندهای مختلف مرکز خرید گالریا ویتوریو امانوئل

به طور کلی مرکز خرید گالریا ویتوریو امانوئل دارای چهار طبقه می باشد. این چهار طبقه دارای فروشگاه ها و مغازه های بسیاری بوده که در زمینه های تابلوهای نقاشی، کتاب، جواهرات، پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، کیف و کفش، عطر و ادکلن، ساعت و جواهرات و ... فعالیت می کنند. همینطور توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری ایتالیا که به برندهای معروف و بین المللی علاقه مند هستند، در مرکز خرید گالریا ویتوریو امانوئل میلان میتوانند نمایندگی هایی از لویی ویوشن، فندی، گوچی، پرادا و ... پیدا کنند. 

محصولات و برندهای مختلف مرکز خرید گالریا ویتوریو امانوئل

رستوران ها و کافه های این مرکز خرید میلان

مرکز خرید گالریا ویتوریو امانوئل میلان دارای انواع و اقسام کافی شاپ ها و رستوران هاست. اگر از جمله افرادی هستید که حین خرید خسته و گرسنه می شوید، در گشت و گذار در مرکز خرید گالریا ویتوریو امانوئل هرگز گرسنه نخواهید ماند. انواع و اقسام غذاهای ایتالیایی و یا بین المللی در رستوران ها و کافه های دنج و عالی این مرکز خرید برای توریست ها و گردشگران سرو می شوند. 

رستوران ها و کافه های این مرکز خرید میلان

دسترسی های نزدیک به مرکز خرید گالریا ویتوریو امانوئل میلان

توریست ها و گردشگران تور ارزان ایتالیا، از انجایی که این بازار میدان دلدوئومو را به تئاتر لا اسکالا متصل می کند، برای رسیدن به آن از خط یک یعنی قرمز و یا خط سه یعنی زرد مترو میلان استفاده کرده و در ایستگاه دوئومو پیاده شوند.