مدرسه کافر آغا استانبول : این مدرسه یک بنای کوچک و زیبا بوده که قدمت تارخی دارد. این مدرسه از قدیمیترین مدرسه هایی بوده که در زمان حکومت عثمانی مکانی برای درس خواندن ملاها و عوامل حکومتی عثمانی ها بوده است. امروزه این مدرسه به مکانی برای صرف چای سنتی ترکی و کشیدن قلیان های عربی برای توریست ها و گردشگران تور استانبول تبدیل شده. توریست ها میتوانند در حیاط و یا ایوان مدرسه کافر آغا نشسته و از حال و هوای باستانی و قدیمی آن در حال خوردن چای و یا کشیدن قلیان لذت ببرند. 

مدرسه کافر آغا استانبول

تاریخچه ساخت مدرسه کافر آغا استانبول

مدرسه کافر آغا نزدیک به مسجد ایاصوفیه قرار داشته و یکی از ساختمان هایی بوده که در دوران عثمانی ها ساخته شده است. اگر بخواهیم دقیق تر توضیح دهیم، این مدرسه به دستور کافر آقا، که در همان زمان مسئول برده های سیاه پوست و رئیس خواجه ها در دربار سلطان سلیمان بوده، ساخته شده است. مدرسه کافر آغا استانبول در سال 1559 توسط معروف ترین معمار دوران عثمانی که همه او را میشناسند، یعنی سینان ساخته شد. بعد از بازسازی سال 1989 روی مدرسه این مکان تاریخی به محل تفریحی و فرهنگی تبدیل شده که بسیاری از توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری استانبول را به سمت خود جذب کرده است. 

تاریخچه ساخت مدرسه کافر آغا استانبول

دیگر قسمت ها و امکانات مدرسه کافر آغا استانبول

بعد از بازسازی که روی این مجموعه فرهنگی تفریحی انجامد شد، مدرسه کافر آغا امروزه دارای حیاطی برگ، پانزده اتاق و یک سالن باغ می باشد. توریست ها و گردشگران میتوانند از غرفه های صنایع دستی که در سالن باغ قرار گرفته اند، سوغاتی های دست ساز ترکیه مثل خطاطی های نفیس، سرامیک های طرح دار و رنگ شده، جواهرات، کتابچه های ترکی و ... پیدا کنند. همینطور میتوانند در رستوران ترکی که درست در حیاط مرکزی قرار گرفته کمی استراحت کرده و از غذاهای سنتی ترکیه و چای ترکی میل کنند و یا قلیان عربی بکشند.

دیگر قسمت ها و امکانات مدرسه کافر آغا استانبول

دسترسی های نزدیک به مدرسه کافر آغا استانبول

مدرسه کافر آغا استانبول در یکی از مهم ترین و شلوغ ترین مکان های استانبول قرار گرفته است. بنابراین بهتر است که توریست ها و گردشگران تور ارزان استانبول برای دسترسی به این جاذبه دیدنی شهر از تراموا ها استفاده کرده و نزدیک به خیابان علمدار پیاده شوند. مدرسه کافر آغا استانبول هر روز هفته به جز روزهای دوشنبه بین ساعات هشت صبح تا پنج بعد از ظهر آماده پذیرایی و بازدید توریست ها می باشد.