محله بالات استانبول : همانطور که میدانید استانبول به دو قسمت آسیایی و اروپایی تقسیم شده است. توریست ها و گردشگران در قسمت اروپایی استانبول میتوانند انواع و اقسام بناها، جاذبه های تاریخی و گردشگری را تماشا کنند. از مشهورترین جاذبه های شهر استانبول در قسمت اروپایی را میتوان در منطقه فاتیح پیدا کرد. این منطقه دارای مسجد ایاصوفیه، مسجد آبی و هیپودرم می باشد. اما جدا از اینها، فاتیح دارای یک محله دنج و بسیار جذاب بوده که بسیاری از توریست ها و گردشگران تور استانبول را به سمت خود جذب کرده است. این محله که بالات نام داشته، یک محله اصیل و قدیمی بوده که در آن خانه های رنگارنگ چوبی و تاریخی بسیار پیدا می شوند. این محله خیابان های تنگ باریک جذابی برای یک پیاده روی حسابی داشته و جاذبه های تماشایی متنوعی هم دارد. در کنار محله بالات، محله های جذاب دیگری مثل فنر و فاتح قرار دارند و از محله های تاریخی استانبول شمرده می شوند. بسیاری از جاذبه های تاریخی شهر استانبول را میتوان در این سه محله پیدا کرد. بسیاری از آثار و جاذبه های موجود در این سه محله نامشان در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. محله بالات حدودا پنجاه تا شصت سال پیش یک محله یهودی نشین بود اما مدت زیادی است که یهودی های این محله مهاجرت کرده اند. 

محله بالات استانبول

نمای محله بالات

همانطور که گفته شد بالات یکی از محله های تاریخی شهر استانبول بوده که در قسمت اروپایی و در منطقه فاتیح قرار گرفته است. توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری استانبول میتوانند این محله را در محدود شهر قدیمی و در ساحل غربی شاخ طلایی پیدا کنند. نشانه ها حاکی از آن است که مدت زمانی این محله، محل زندگی یونانی ها و یهودی ها بوده. همینطور محله بالات به شکل بلاط هم نوشته می شود. در این محله خواهید دید که همچنان مردم لباس هایشان را از بند رخت بیرون آویزان کرده و این بند رخت ها تا سمت دیگر کوچه هم کشیده می شود! بچه های محله نیز در کوچه های تنگ و باریک مشغول به بازی فوتبال و پی استیشن هستند. 

نمای محله بالات

جاذبه های دیدنی محله بالات استانبول

  • دانشگاه قدیر خاص یا کادیر خاص استانبول
  • کلیسای سنت استفان بولگار استانبول
  • محله کولی ها استانبول
  • کالج ارتدوکس یونانی استانبول
  • کالج یونانی ارتدکس استانبول
  • کلیسای ارتدوکس مریم مقدس استانبول
  • کلیسای سنت جورج استانبول
  • مسجد فتحیه استانبول
  • مسجد فاطه استانبول

جاذبه های دیدنی محله بالات استانبول

دسترسی های نزدیک به این محله استانبول

توریست ها و گردشگران تور ارزان استانبول میتوانند برای رسیدن به این محله از کشتی های فری استفاده کنند. این کشتی ها از منطقه امینونو، کاراکوی و اوسکودار به سمت آیوانسرای حرکت کرده و در ادامه میتوان با کمی پیاده روی در امتداد ساحل به اتوبوس های محله بالات برسند.