ساحل طرابلس مینا

لذت بردن از ساحل در کنار نوشیدن یک نوشیدنی گرم و در کنار ساحل  حتی صندلی و میزهایی مناسب استراحت وجود دارد  کوچه های قدیمی هر دو محله مسیحی و مسلمان نشین ، معماری، رنگ های روشن، در معرض دید عموم است. رستوران ها در طرابلس مینا که شامل رستوران های کوچک با مواد غذایی دریایی ست که همین عامل باعث میشود انها را به رستوران های پر زرق و برق بزرگ با منوهای فانتزی، ترجیح دهید کمیته صلح مینا هم در این منطقه به دنبال حفظ ارامش و ایجاد مکانی امن در منطقه نیز میباشد.

ساحل طرابلس مینا

سفالسازی های شاهکار مینا

سفال سازی در منا یک از حرفه های اصیل در نظر گرفته میشود.. متاسفانه، امروزه سفالهایی که از خاک رس اصیل ساخته میشوند معدود هستند و سفال های این منطقه همگی از خاک رس ساخته میشوند  وزارت گردشگری رد اینده با تشویق و آموزش صنعتگران برای حفظ این سنت و زنده نگه داشتن تجارت سفال سازی  باید فکری به حال این صنعت و حرفه اصیل بکند.

سفالسازی های شاهکار مینا

حمام طرابلس مینا

حمام قدیمی طرابلس در قرن 17 ساخته شده بود و فضای داخلی آن کاملا چشمگیر است. حمام الجدید بزرگترین و بهترین حمام طرابلس به لحاظ معماری و تاریخی به شمار میرود که لست تورز پیشنهاد میکند که حتما ان را از نزدیک ببینید.

سفالسازی های شاهکار مینا حمام طرابلس مینا

سوک  مکانی قدیمی در طرابلس مینا

souks   مکانی قدیمی است که  همه نوع محصولات در ان به فروش میرسد ، لباس دست دوم، صابون، طلا و نقره، مبلمان، کفش، سبزیجات، میوه ها، ماهی و گوشت و غیره که با قدم زدن در ان میتوانید به خرید برای تمام سنین و حتی کودکان خود بپردازید و یک محیط لذت بخش و ارام را تجربه کنید.علاوه بر این تیمی در انجا وجود دارد که به  طراحی فضای متفتاوت با رنگ ها میپردازند که همین عامل باعث ایجاد جذابیت برای کودکان میشود و محیطی با اتمسفر شاد را به وجود میاورد.

سوک  مکانی قدیمی در طرابلس مینا

سوک  مکانی قدیمی در طرابلس مینا

نیمیر یا همان نمایشگاه طرابلس

 ممکن است از نظر شما این نمایشگاه مانند یک مکان کاملا متروکه به نظر برسد اما این نما توسط  معمار برزیلی اسکار نیمیر در سال 1960 طراحی شد. در سال 2006  این نمایشگاه  به صندوق جهانی آثار تاریخی سازمان دیده بان پیوست  و جزو 100 اثر دیدنی در جهان شد  و این  نمایشگاه یک اثر تاریخی و  از دید معماری" قابل توجه است که کاملا ارزش دیدن را داراست.

 

نیمیر یا همان نمایشگاه طرابلس

ارگ طرابلس

ارگ یک قلعه بزرگ است که دارای  130  متر طول و 70 متر عرض است. این قلعه  کاملا مشرف به  تمام طرابلس میباشد.  ارگ طرابلس شامل یک حمام قدیمی، سه خانه برای زیارت، زندان، چاه ها، گورستان ها، و 10 دروازه با 20 متر بلندی  میباشد زمانی این ارگ برای دهه ها در اشغال  صلیبیون، مملوکان و عثمانی ها بوده است.

ارگ طرابلس

در تور لبنان و بیروت از این مکانها بازدید نمایید