مجسمه ژنرال گو آن یو در هانگزو چین

هانگزو مرکز ایالت ژجیانگ کشور چین می باشد هانگزو از مراکز مهم سیاسی و اقتصادی و فرهنگی کشور چین می باشد جمعیت این شهر تقریبا 6 میلیون نفر می باشد که از نظر اقاصادی نیز در مرتبه دوم بین شهرهای چین است. با اینکه فاصله شانگهای با هانگزو 200 کیلومتر می باشد اما به دلیل وجود بزرگ راه های وسیع در عرض کمتر از دو ساعت می توانید از هانگزو به شانگهای یا بلعکس بروید. مارکوپولو شهر هانگزو را باشکوه ترین و جذاب ترین شهر جهان آن هم در دوران امپراتوری سلسله یوآن به جهانیان معرفی کرده است. در حال حاضر نیز این شهر یکی از شهر های مهم توریستی می باشد که سالانه حدودا 20 میلیون گردشگر مهمان می پذیرد.

هانگزو شهری صنعتی با بخش هایی مثل نورپردازی , کشاورزی و نساجی و الیاف مصنوعی می باشد. صنعت توریسم نیز در این شهر جای خود دارد این شهر با داشتن جاذبه های گردشگری قدیمی و مکان های دیدنی شهری با صنعت توریسم ویژه می باشد.

اخیرا در پاکی در شهر هانگزو استان هوبی مجسمه ای بسیار بزرگ از ژنرال مشهور و جنگجوی چینی به نام گو آن یو بنا شده است. مجسمه ژنرال گو آن یو 47 متر ارتفاع دارد که بر روی پایه ای 10 متری واقع شده است که جمعا 58 متر با پایه ارتفاع دارد وزن این مجسمه 1320 تن است که به دست هنرمندان چینی تراشیده و ساخته شده است. مجسمه ژنرالی با لباس جنگجویان چینی زمان های قدیم و کلاه خود است که در دست خود تبری با تیغه های هلالی اژدهای سبز دارد.

ژنرال گو آن یو , جنگجویی بوده است که در زمان اغتشاشات تاریخی چین می زیسته است ژنرال گو آن یو به خاطر دلاوری ها و فداکاری هایی که در طول این دوران از خود به نمایش گذاشته بود در تاریخ چین ماندگار شده است مردم چین از پیر تا جوان این جنگجوی نام آور را بسیار دوست می دارند و معمولا داستان هایی آمیخته با افسانه و دلاوری های این ژنرال برای هم شرح می دهند.

مجسمه دیگری از این دلاور و جنگجوی چینی در زادگاه وی یعنی استان شانشی نیز وجود دارد که 61 متر البته به علاوه پایه 19 متری آن ارتفاع دارد. ژنرال گو آن یو در سه دوره مختلق امپراتوری چین زندگی می کرده است و هر سه دوره را در طول ایام زندگی خود درک کرده است ژنرال گو ان یو اسطوره چینی ها است و در مورد وی افسانه ها و داستان های زیادی نقل کرده اند حتی در برخی موارد وی را در حد خایان بالا برده اند.

اگر به کشور چین سر زدید و مقصد مسافرتی شما چین بود حتما از هانگزو دیدن کنید و مجسمه ژنرال اسطوره ای , گو آن یو را از نردیک ببینید. در پارکی که این مجسمه واقع شده است تفریحاتی مثل قایق رانی نیز برای مهمانان فراهم گردیده است که علاوه بر بازدید می توانید از فضا و تفریحات آبی نیز لذت ببرید.

بر روی تور چین در لست تورز کلیک کنید و از آژانس های معتبر ما در سایت یک تور مطمئن تهیه فرمایید.

کانال تلگرام لست تورز lasttours1@