آیا با آثار تاریخی کشور گرجستان آشنایی دارید؟ در این مقاله کوتاه قصد داریم یکی از جذاب ترین و قدیمی ترین بناهای تاریخی گرجستان را معرفی کنیم، با لست تورز همراه شوید.کشور گرجستان با توجه به قدمت و تاریخ غنی خود، از بناهای تاریخی بی شماری بهره می برد. توصیه ما این است که در صورت داشتن زمان کافی در سفر خود، از تمام آثار تاریخی گرجستان بازدید به عمل آورید چراکه بسیاری از آنها بینظیر هستند و به شما تجربه ای شگفت انگیز را  ارائه خواهند کرد. اما اگر فرصت شما اندک است، تماشای مجموعه‌ی قلعه و قصر آنانوری را هرگز از دست ندهید، تجربه حضور در آنانوری قطعا تبدیل به یکی از خاطره انگیزترین روزهای زندگیتان خواهد شد.

گرجستان

مجموعه‌ی قلعه و قصر آنانوری، در نزدیکی رود آراگوی (Aragvi) بنا شده است و ۷۲ کیلومتر تا مرکز شهر تفلیس یعنی پایتخت گرجستان فاصله دارد و اگر از تفلیس به سمت قصر آنانوری حرکت کنید، تقریبا به اندازه‌ی 1 ساعت رانندگی مسیر در پیش رو خواهید داشت . رود راکد کنار قلعه، آرامش و سکوت و طبیعت چشم نواز منطقه سبب شده است تا زیبایی های قصر آنانوری دو چندان شود و به نوعی می توان اذعان داشت که این فضا تداعی کننده عصر دوران فئودالی اروپاست و شما با تماشای قصر آنانوری ، رنسانس تاریخی اروپا را از نزدیک لمس خواهید کرد چیزی که کمی عجیب به نظر می رسد.

گرجستان

قلعه و قصر آنانوری متعلق به قرن سیزدهم میلادی است و از آن جایی که سعی شده است مرمت و بازسازی زیادی روی آن صورت نگیرد تا به همان شکل طبیعی حفظ شود، امروزه شاهد تخریب گوشه هایی از آن هستیم. یکی از بخش های جالب برای بازدید از آنانوری، برج دیده ‌بانی آن است که گردشگران می توانند از برج دیده ‌بانی آن بالا رفته و از تماشای رود آراگوی از بالا لذت ببرند. به شما توصیه می کنیم که اگر در تور خود به گرجستان علاقمندان به طبیعت گردی هستید از کوهستان ها و مناطق دوردستی مانند سوانتی و آنانوری بهره ببرید البته توجه داشته باشید که باید از یک راهنمای محلی استفاده کنید.

گرجستان

قصر آنانوری تا سال 1743 ميلادی مركز ناحيه آراگوی و حاكمان و فئودال های محلی بود. جالب است بدانید که در داخل مجموعه دو کلیسای قرن هفدهمی نیز وجود دارد. کلیسای بزرگترعروج مریم نام دارد که نمای آن از سنگ است، سنگ ‌های کنده‌ کاری شده و منقش؛ روی هر دیوار آن نیز یک صلیب بسیار بزرگ آویزان کرده ‌اند. نقاشی ‌های داخل این مجموعه، به قرن هفدهم و هجدهم میلادی متعلق هستند.

گرجستان

در انتها لازم به ذکر است که پس از تماشای آنانوری، می توانید از روستای کِوِشتی که در ٤٠ کیلومتری آنانوری قرار گرفته است نیز دیدن فرمایید، این روستا برای پیاده ‌روی و اسب ‌سواری بسیار مناسب است. همچنین در حد فاصل میان آنانوری تا روستای کِوِشتی، چند روستای کوچک و برج‌ های سنگی فراوانی وجود دارند که بازدید از آنها خالی از لطف نیست پس اگر زمان کافی دارید این روستاها بهترین انتخاب برای شما در تور گرجستان خواهند بود.