هر ساله مردم زیادی برای سال نوی میلادی و جشن کریسمس آماده می‌شوند. برخی از این افراد نیز به جای ماندن در منزل، تصمیم به سفر در کشورهای مختلف می گیرند تا کریسمس را به روش جذاب تری تجربه کنند. علت آن نیز زیبایی و شکوه چشم‌نواز مراسمات برخی کشورهای اروپایی‌ست. در این مناطق، کریسمس انقدر جذاب و دیدنی برگزار می شود که توریستان و مسافران زیادی را برای گذرندان زمستانی دلچسب به سوی خود روانه می کند. اکنون نیز تا سال نوی میلادی چند روزی بیشتر باقی نمانده و بسیاری سفر در کریسمس و زمستان را بهترین گزینه می دانند. برای آشنایی با این مقاصد توریستی بی نظیر که گوشه های دنج آن در کنار نورافشانی های پر زرق و برق دلربایی می کنند با ما همراه باشید.

کپنهاگ

کپنهاگ پر جنب و جوش ترین و در عین حال ارزان ترین پایتخت منطقه اسکاندیناوی به شمار می رود. این شهر کوچک و زنده که در آن حضور آدم ها بیشتر از ماشین ها احساس می شود، انجام تفریحات پیش از کریسمس را بیش از پیش برای همه آسان می کند. شهر در روزهای کریسمس با بیش از نیم میلیون چراغ و هزاران درخت کریسمس تزیین شده و یک نمایش شکوهمند را شکل می دهند.

دوبلین

شاید اندکی کلیشه ای به نظر برسد اما در دسامبر شور و هیجان زیادی در دوبلین جریان دارد. خیابان های شهر در این ماه با حس وصف ناپذیری از جشن و سرور، نورافشانی و اسکیت سواری روی یخ به اضافه آوازهای گوشنواز در کلیسای جامع سنت پاتریک بازدیدکنندگان را غرق در لذتی بی نظیر می سازند.

ترکیه

یکی از توریستی ترین کشورهای دنیا بدون شک ترکیه و در راس آن استانبول است. افراد زیادی در زمستان و حتی نزدیک سال نو به این کشور آمده و از آب و هوای جذاب و مناطق تفریحی ان دیدن می کنند. برای سفر انفرادی به این منطقه می توانید تنها با خرید بلیط هواپیما استانبول خود را به ترکیه برسانید. ولیکن اگر قصد سفر با تور را دارید، تور ترکیه را از دست ندهید. قیمت تور ترکیه نسبت به سایر کشورها ارزان تر بوده و این تور یکی از جذاب ترین پکیج های مسافرتی شناخته شده و در آن از بسیاری از شهرهای این کشور بازدید می شود.

اتریش

سالزبورگ برای خیلی ها بخش جدایی ناپذیر و ذاتی اتریش به شمار می رود؛ شهری که معماری عصر باروک، چشم انداز کوه های آلپ و میراث موسیقایی را که از نامدارترین فرزند شهر یعنی موزارت گرفته شده در اختیار بازدیدکندگان قرار می دهد. در روزهای منتهی به کریسمس، جشن هایی صمیمی همراه با برف های روزهای پایان زمستان از زیبایی و شکوه خاصی برخوردار می شوند.

دبی

دبی یکی از مناطق ثروتمند و توریستی در خاورمیانه است که مکان جذابی برای یک سفر دل انگیز در زمستان شناخته می شود. تفریح های جالب و مدرن آن  در کنار مناظر شگفت انگیز برفی، شما را مجذوب خود خواهد کرد. لذا اگر قصد دارید در زمستان به سفرهای خارجی بروید می توانید سفر به دبی را از طریق خرید بلیط هواپیما دبی میسر سازید. این مسافرت تجربه ای کاملا متفاوت و لذت بخش را برای شما به همراه خواهد داشت.

آلمان

نورنبرگ آلمان به واسطه بازار کریسمس خود شناخته شده است که در آن بیش از 180 غرفه در گوشه و کنار شهر سر بر افراشته اند؛ غرفه هایی که با اسباب بازی، لوازم تزئینی کوچک و نان های زنجبیلی مردم را به سوی خود می خوانند. این بازار به ویژه بعد از تاریکی شکوه خاصی پیدا می کند.

نیویورک

نیویورک را شهری می دانند که هرگز نمی خوابد. در روزهای کریسمس هم این شهر در میان شهرهای دیگر آمریکا شهره است؛ از درخت کریسمس غول پیکر که در میانه مرکز راکفلر قد علم کرده تا مغازه های هیجان انگیز، ماه دسامبر را به یک ماه رؤیایی برای همه تبدیل می کنند.

برلین

برلین پایتخت آلمان در سال چیزی نزدیک به 50 بازار کریسمس را به خود می بیند؛ جشن هایی که در نواحی مختلف شهر برگزار می شوند. در برلین در روزهای کریسمس همچنین موزه ها و رخدادهای فرهنگی به استقبال بازدیدکنندگان می روند.

رم

رم که یک شهر باستانی با بقایایی از 2 هزار سال سکونت بشر است، در هنگام کریسمس به موزه ای در فضای باز تبدیل می شود. فرهنگ، غذا و مردمی که در کنار یکدیگر یک شهر مدرن و پر جنب و جوش را شکل می دهند، رم را از بقیه شهرها متمایز می کند. باورها و سنت در کریسمس رم نقش مهمی را بازی می کنند. ضمن اینکه هیچ چیز به اندازه شرکت در جشن های نیمه شب این شهر کریسمس را برای حاضران خاطره انگیز نمی کند.

فنلاند

برای کودکان و حتی بزرگسالانی که هنوز سودای کودکی در سر دارند، لاپلند که زادگاه پدر کریسمس است، یکی از جاهایی است که حتما باید به سراغ آن رفت. برای آنهایی که هنوز به معجزه کریسمس باور دارند، دهکده و پارک بابانوئل بازدیدکنندگان بیشماری را به خود می بیند.

اسکاتلند

ادینبورگ که به نوعی ویترین اسکاتلند به شمار می رود، یک شهر فرهنگی، تاریخی و بین المللی است. معماری شهر که بر بستر مجموعه ای از آتشفشان های غیر فعال و پرتگاه های سنگی برخاسته از زمین های هموار لوتیان قرار گرفته، یک کریسمس مجلل را شاهد است. تا یک هفته پس از کریسمس هم جشن های خیابانی به نام هوگمانای در شهر برقرار است.

کانادا

مونترال دومین شهر بزرگ کانادا به لحاظ جغرافیایی درست مانند ونکورر به سواحل اروپا نزدیک است. این شهر در کریسمس حس و چهره دو قاره آمریکا و کانادا را با هم ترکیب می کند و به مکانی بی نظیر برای چشیدن طعم کریسمس تبدیل می شود.

در پایان خوب است بدانید برای سفر در زمستان پروازهای خارجی یا حتی داخلی مانند بلیط هواپیما قشم، بلیط هواپیما مشهد، بلیط هواپیما شیراز و... انتخاب خوبی معرفی می شوند. شما می توانید برای خرید تمامی این بلیط ها به قاصدک24 مراجعه کنید و از خدمات گوناگون و متنوع آن بهره مند شوید. به عنوان مثال خرید بلیط قطار قاصدک24 یکی از پرطرفدارترین بلیط ها شناخته می شود و با قیمت مقرون به صرفه ی خود طرفداران زیادی دارد. افزون بر این ها، در قاصدک 24 خدمات دیگری نیز عرضه می شوند که می توانیم به تورهای گردشگری جذاب آن اشاره کنیم که فرصت مناسبی برای داشتن یک مسافرت دلچسب هستند. ناگفته نماند این سایت به شرکت فرش تا عرش قاصدک کارمانیا تعلق داشته و در آن مکان رزرو هتل و ثبت نام بیمه های مسافرتی نیز وجود دارد.