قلعه پترو پاول سن پترزبورگ روسیه : سن پترزبورگ در کنار شهر مسکو، یکی از شهرهای توریستی و گردشگری این کشور بوده که دیدنی ها و جاذبه های گردشگری بسیاری دارد. یکی از این جاذبه ها، قلعه پترو پاول سن پترزبورگ روسیه است. این قلعه نخستین ساختمان و اثر معماری در این شهر است که سال 1703، شانزدهم ماه می، زمانی که شهر سن پترزبورگ تاسیس شده بود، ساخته شده. هدف از ساخت این قلعه نظارت بر رودخانه و داشتن دسترسی به دریای بالتیک است.

قلعه پترو پاول سن پترزبورگ روسیه

معماری قلعه پترو پاول سن پترزبورگ روسیه

قلعه پترو پاول سن پترزبورگ روسیه دیوارهایی با دوازده متر ارتفاع و ده متر ضخامت داشته و ساخته معمار معروف ایتالیایی، دومینکو ترزینی و کریستوفر مینیخ، یک معمار نظامی آلمانی، به دستور پترکبیر است. علاوه بر این دو معمار، چندین معمار دیگر هم در  ساخت آن شریک بودند. از بناهای معروف، در قسمت مرکزی این قلعه، کلیسای معروف پتر مقدس با پنج متر ارتفاع قرار دارد. این کلیسا بلندترین ساختمان شهر بوده و به خاطر قرار داشتن آرامگاه های همه امپراطورهای روسیه و خانواده هایشان، از اهمیت بسیاری برخوردار است. در محوطه قلعه نیز ضراب خانه روسیه قرار داشته که از همان زمان تا به کنون، مسئول ضرب مسکوکات بوده است. یکی از معروف ترین ساختمان های قلعه پترو پاول سن پترزبورگ روسیه، قلعه پیتر و پل است. پیتر و پل ‏زندان معروف باسیل بوده و همینطور زندانی های آن ولیعهد الکسی پسر پتر کبیر، داستایفسکی، برادر بزرگ لنین، گورکی و… بوده است.

معماری قلعه پترو پاول سن پترزبورگ روسیه

ساعات بازدید از قلعه پترو پاول سن پترزبورگ روسیه

بهترین زمان بازدید توریست ها و گردشگران تور روسیه از این قلعه، ساعت دوازده ظهر است، زمانی توپ های این قلعه شلیک می شوند. هر روز دوازده ظهر در این قلعه توپ شلیک می شود.