قلعه فورموسا در مالزی : یکی از زیباترین و بهترین منطقه های کوالالامپور، ایالت مالاکا، در قسمت جنوب شرقی شرقی پایتخت است. این ایالت 150 متر از کولالامپور فاصله داشته و مردم محلی آن را با نام کوچکترین ایالت مالزی می شناسند. مالزی با داشتن بسیاری از بناهای تاریخی، لقب دولت تاریخی را کسب کرده. این کشور مملو از قلعه ها، خانه های قدیمی، کلیساها و ... بوده که از زمان های مستعمره پرتغال و هلند باقی مانده اند. این ایالت کوچک نیز آثار تاریخی بسیاری مثل کلیساها و قلعه ها داشته. همینطور خانه های قدیمی آن که به سبک پرتغال و هلندی بوده نیز نشان دهنده قدمت ایالت هستند. یکی از جذاب ترین آثار تاریخی این ایالت برای توریست ها و گردشگران تور مالزی، قلعه فورموسا است. این قلعه سال 1511 بوسیله پرتغالی ها ساخته شده و در سال 1670 مورد بازسازی قرار گرفته.

قلعه فورموسا در مالزی

تاریخچه قلعه فورموسا در مالزی

در اواخر قرن نوزدهم این منطقه تحت تسلط بریتانیا درآمده و آن ها قلعه را خراب کردند. به طور کلی این منطقه و بنایش از سال 1511 تا 1641 تحت سلطه پرتغال، از سال 1641 تا 1795 تحت سلطه هلند و از سال 1795 تا 1807 مستعمره بریتانیا بوده است. قلعه فورموسا در سال 1511 بوسیله پرتغالی ها در کنار یک تپه و دریا ساخته شد. سپس در سال 1641 هلندی ها پرتغالی ها را بیرون کرده و چند سال بعد از ان هم بریتانیایی ها نیز منطقه را اشغال کرده و قلعه را تخریب کردند. اکنون از این قلعه تاریخی یک دروازه کوچک باقی مانده است.

تاریخچه قلعه فورموسا در مالزی

دسترسی های نزدیک به قلعه فورموسا در مالزی

توریست ها و گردشگران تور مالزی میتوانند در کنار بازدید از قلعه فورموسا، از جاذبه های گردشگری نزدیک به آن مثل رودخانه می کروز و برج مالاکا نیز دیدن کنند.