قلعه سنت آنجلو در رم : در زمان های قدیم قلعه سنت آنجلو را به اسم آرامگاه هادریان می شناختند. این قلعه ساختمانی به شکل استوانه داشته و روی رود تیبر در قسمت شمال غربی قسمت تاریخی شهر رم قرار دارد. قلعه سنت آنجلو در رم توسط امپراتور روم یعنی هادریانوس به عنوان یک ارامگاه برای خود و خانواده اش ساخته شد اما بعد از مدتی به خاطر تغییراتی که در آن بوجود آمد، دیگر آرامگاه برای امپراتوران و خانواده هایشان نبود و تبدیل به دژ، زندان و پناهگاه برای پاپ ها و پادگانی برای نیروهای ناپلئونی بود. سال 590 پس از میلاد مسیح که شهر رم را بیماری طاعون گرفته بود، پاپ گرگوری بزرگ گروهی را برای مبارزه با این بیماری رهبری می کرد. گفته شده که بر بالای این ارامگاه به طور ناگهانی یک فرشته با شمشیر ظاهر شده است. ظهور این فرشته به معنی برطرف شدن مشکل طاعون بوده به همین خاطر پاپ گرگوری برای شکر کردن خدا، یک کلیسای کوچک در آرامگاه ساخت. فرشته ای که بر بالای این آرامگاه ظهور کرد فرشته میکائیل بود و بعد از آن بود که این قلعه را به اسم سنت آنجلو و یا فرشته مقدس می شناسند. امروزه بسیاری از توریست ها و گردشگران تور اروپا از این مکان به عنوان موزه در تور اروپا ارزان دیدن می کنند. 

قلعه سنت آنجلو در رم

تاریخچه قلعه سنت آنجلو

امپراتوری هادریان در سال 135 به طور مستقیم دستور ساخت این قلعه را داد. هدف هادریان از ساخت این قلعه، ایجاد یک آرامگاه بزرگ برای خود و خانواده اش بود. ساخت و ساز قلعه سنت آنجلو در سال 139 به اتمام رسیده و بعد از مدت زمان کوتاهی به سرعت تبدیل به یک سازه نظامی شد. سال 1277 یک راهروی بسیار طولانی به طول هشتصد متر در قلعه سنت آنجلو ساخته شد که این قلعه را به شهر واتیکان متصل می کرد. در اصل هدف از ساخت این راهرو، ایجاد یک مسیر امن بود تا در صورتی که پاپ در معرض خطر قرار گرفت بتواند از این راهرو فرار کند. سال 1527 که شهر رم را محاصره کرده بودند، پاپ کلمنته هفتم از قلعه سنت آنجلو به عنوان پناهگاه استفاده کرد. 

تاریخچه قلعه سنت آنجلو

نمای داخلی و خارجی این قلعه

به طور کلی قلعه سنت آنجلو در رم دارای چهار طبقه اصلی می باشد. توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا میتوانند اتاق های پاپ ها را در دو طبقه بالایی پیدا کنند. همینطور یک تندیس از فرشته میکائیل بالای قلعه قرار دارد. طبقات قلعه سنت آنجلو در رم با پله های حلزونی به هم متصل شده اند. اگر قسمت های بالایی این قلعه را بگردید نقاشی های دیواری مختلف از زمان رنسانس را خواهید دید که از دیوارها آویزان هستند. بهترین قسمت این قلعه، تراس بسیار بزرگی است که با ایستادن روی آن میتوان تمام شهر زیبا و تاریخی رم را زیر نظر داشت.  

نمای داخلی و خارجی این قلعه

ساعات بازدید و دسترسی های نزدیک به قلعه سنت آنجلو در رم

قلعه سنت آنجلو در رم از ماه آپریل تا سپتامبر از ساعت نه صبح تا هفت بعد از ظهر و ماه اکتبر تا مارچ از ساعت نه صبح تا دو بعد از ظهر آماده بازدید توریست ها و گردشگران تور ارزان اروپا می باشد. همینطور آنها میتوانند با استفاده از خط A مترو و اتوبوس شماره چهل نیز به قلعه سنت آنجلو برسند.