قلعه سامتزانو در ایتالیا : ایتالیا کشور فوق العاده با بناهای باشکوه و جذاب بوده که همیشه توریست ها و گردشگران بسیاری از تور اروپا را به خاطر همین بناهای دیدنی و شگفت انگیز به سمت خود جذب می کند. بناهایی مثل آمفی تئاتر کولوسئوم، کلیسای جامع فلورانس، میلان و هزاران بنای معروف دیگر در ایتالیا که هرکدام دارای شهرت جهانی می باشند. اما از بین تمام این بناهای باشکوه، قلعه سامتزانو در استان فلورانس، یکی از زیباترین و مجلل ترین قلعه های این کشور بوده که همه را به سمت خود جذب می کند. قلعه سامتزانو دارای معماری زیبا و فوق العاده شرقی بوده و همین باعث شده تا به یکی از زیباترین قصرهای ایتالیا تبدیل شود. 

قلعه سامتزانو در ایتالیا

تاریخچه قلعه سامتزانو در ایتالیا

این قلعه سرگذشت جالبی دارد. ساخت قلعه سامتزانو از سال 1605 میلادی شروع شده اما تکمیل شدن آن سالیان سال به طول انجامید. دلیل اصلی که باعث شده ساخت این برج این همه سال به طور انجامد، اضافه شدن قسمت های مختلف به بنای اصلی بود. در آخر ساخت قلعه سامتزانو در ایتالیا در سال 1885 به تمام رسید. حدود پانزده سال گذشته این قلعه تحت مالکیت یک کمپانی انگلیسی ایتالیایی بود. مسئولان جدید قصد دارند که این قلعه باشکوه را به یک هتل مجلل و لوکس تبدیل کنند که البته پروژه آن ها با شکست روبرو شد. هم اکنون قلعه سامتزانو در ایتالیا بازدید کنندگان بسیاری از تور لحظه آخری اروپا از سراسر جهان دارد.

تاریخچه قلعه سامتزانو در ایتالیا

وضعیت فعلی قلعه سامتزانو در ایتالیا

متاسفانه این قلعه باشکوه و مجلل به خاطر رسیدگی نکردن و آسیب های بسیار، بعضی از گچ بری هایش ریخته شده و سقف بعضی از طبقات آن صدمه دیده اند. طی مدتی هم این قلعه تحت مالکیت یک شرکت امارات متحده بود. این بنا آن زمان حدود پانزده میلیون و چهارصد هزار یورو قیمت گذاری شد. با اینکه این قلعه بین توریست ها و گردشگران تور ارزان اروپا محبوب و معروف می باشد اما کمپین هایی با شعار "سامتزانو را نجات بدهید" تتشکیل شده که درخواست رسیدگی به وضعیت بنا و جلوگیری از تخریب آن را دارند. 

وضعیت فعلی قلعه سامتزانو در ایتالیا