قصر پیلیش در رومانی : اگر به کشور رومانی سفر کرده باشید، قطعا کاخ ها و قصرهای بسیاری در آن دیده اید. شاید بسیاری از کاخ ها و قصرهای این کشور بین دیگر قصرهای اروپا شناخته شده نباشند و به جز قصر دراکولا که یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری این کشور می باشد، دیگر قصرهای کشور رومانی برای بسیاری از توریست ها و گردشگران تور اروپا ناشناخته اند. اما به جز قصر دراکولا، قصر پیلیش در رومانی هم شهرت داشته داشته و بین کوه های نزدیک به شهر سیانا قرار دارد. 

قصر پیلیش در رومانی

تاریخچه قصر پیلیش در رومانی

پادشاه رومانی، کارول اول در سال 1860 وارد این منطقه شده و با دیدن تپه های سرسبز و محیط زیبا و رومانتیک آن تصمیم به ساخت یک قصر در این منطقه خوش آب و هوا و زیبا گرفت. با صدور کردن این دستور، قصر پیلیش که امروزه یکی از زیباترین و جذاب ترین کاخ های اروپاست در منطقه ساخته شد. حدود ده سال طول کشید تا این قصر ساخته شود. 

تاریخچه قصر پیلیش در رومانی

معماری و طراحی قصر پیلیش در رومانی

این قصر به سبک نئو رنسانس ساخته شده و هرکدام از اتاق های آن که ببینید، دارای تم خاصی هستند. در ماه های اول که جنگ جهانی اول شروع شده بود، این قصر مکانی برای گردهمایی های مهم دولتی بود. اولین کسانی که در این قصر رومانیایی سکونت داشتند، پادشاه کارول اول و همسر وی ملکه الیزابت رومانی بود. این پادشاه و ملکه به خاطر داشتن سلیقه متفاوت و متضاد در دنیا بسیار معروف بودند. پادشاه کارول ال قصد ارتقاع نظامی رومانی را داشت و ملکه اش به موسیقی، هنر و ادبیات علاقه مند بود. به همین خاطر توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا در این قصر می توانند ترکیبی از سلایق این دو نفر را ببینند. در قسمتی از این قصر یک کلکسیون بزرگ از چهار هزار سلاح مختلف اروپا و آسیا در یک اتاق به اسم اتاق سلاح ها نگهداری می شود. در طرف دیگر اتاق سلاج ها آثار هنری، سالن زیبا و منقش شده تئانر و اتاق موسیقی قرار دارند. در اتاق موسیقی هدایایی که مهاراجه هندوستان به ملکه داده بود نگهداری می شد. بعد از تمام شدن قصر، به یک اقامتگاه تابستانی برای افراد سلطنتی رومانی تبدیل شد. این قصر به طور کلی دارای 160 اتاق، یک سالن کنسرت و تئاتر می باشد. همچنین پرده ای برای تماشای فیلم به همراه صندلی در آن قرار دارد. 

معماری و طراحی قصر پیلیش در رومانی

تبدیل شدن این قصر به موزه ای معروف و پربازدید

امروزه این قصر باشکوه و مجلل به یک موزه پربازدید از سمت توریست ها و گردشگران تور ارزان اروپا تبدیل شده است. هم اکنون هرکدام از اتاق های آن نمایشگاه های مختلفی از کشورهای مختلف می باشند. با اینکه نمیتوان از تمام 160 اتاق این موزه بازدید داشت اما بیشتر اتاق های آن که در طبقه اول و همکف قرار دارند قابل بازدید بوده و توریست ها را با تاریخ نظامی و فرهنگی رومانی بیشتر آشنا می کند. 

تبدیل شدن این قصر به موزه ای معروف و پربازدید