قسمت اروپایی استانبول : شهر بزرگ استانبول روی دو قاره گوناگون قرار گرفته، که شامل قسمت آسیایی و قسمت اروپایی میشود. اگر میخواهید در مکانی سرسبز و خوش آب و هوا اقامت داشته باشید، قسمت اروپایی استانبول را برای اقامت خود انتخاب کنید. علاوه بر اینکه توریست پذیر بوده، کاملا مکانی آرام و مملو از مراکز تجاری و تفریحی مختلف است. همینطور قسمت اروپایی این شهر بسیار تاریخی تر بوده، به عنوان مثال اولین مسجد ساخته شده در استانبول در قسمت اروپایی استانبول بوده و در سال 717 ساخته شده است. خیابان های مشهور و شلوغی از جمله خیابان استقلال، در کنار میدان معروف تکسیم دارد.قسمت اروپایی استانبول دارای فرودگاه بین المللی به اسم آتاترک بوده که به صورت مجزا برای این قسمت فعالیت دارد. تعداد دانشگاه هایی که در استانبول ساخته شده بیشتر در قسمت اروپایی استانبول قرار دارند تا قسمت آسیایی، همینطور مدرسه های نظامی بیشتری دارد. از نظر فعالیت های ورزشی، دارای سه باشگاه در رشته فوتبال به نام های بشیکتاش، گالاتاسرای و قاسم پاشا هستند علاوه بر این باشگاه ها، استادیوم های بیشتر و بزرگ تری نیز دارد. با اقامت در قسمت اروپایی استانبول به مراکز خرید بیشتری دسترسی داشته و هتل های لوکس و بهتری را برای اقامت خواهید داشت. میتوان گفت مردم این قسمت از استانبول شب زنده دار تر و شاد تر از دیگر قسمت استانبول هستند. هیمنطور از نظر وسایل نقلیه نیز، قسمت اروپایی استانبول بیشترین خطوط حمل و نقل را داشته و البته به همین دلایل شلوغ تر و پر جمعیت تر از قسمت آسیایی است.

قسمت اروپایی استانبول

منطقه های دیدنی قسمت اروپایی استانبول

منطقه سلطان احمد استانبول، میتوانید بهترین مکان برای اقامت شما باشد. منطقه بشیکتاش در قسمت اروپایی استانبول نیز در قسمت جنوبی تنگه زیبای بسفر واقع شده و یکی از محله های قدیمی و شلوغ در استانبول میباشد. این منطقه محبوبیت بسیاری میان توریست ها و گردشگران تور استانبول داشته و همینطور میان مردم بومی نیز همینطور. این منطقه پربازدیدترین میان توریست ها و گردشگران شده و توریست ها این منطقه را مرکز فرهنگی و هنری می نامند. علاوه بر بشیکتاش، منطقه لاله لی نیز یکی از محله های قدیمی این قسمت اروپایی استانبول است که هتل های ارزانی و رستوران های خوبی نسبت به دیگر مناطق این قسمت دارد. محله آکسارای نیز بهتری مکان برای علاقه مندان به خرید است، بهترین مراکز خرید در شهر بزرگ استانبول را داشته و یکی از شلوغ ترین محله ها در قسمت اروپایی می باشد.

منطقه های دیدنی قسمت اروپایی استانبول

جاذبه های گردشگری این قسمت

توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری استانبول با انتخاب قسمت اروپایی استانبول برای سفر و اقامت، میتوانند شاهد جاذبه های تاریخی و فرهنگی در استانبول باشند. قسمت اروپایی استانبول بین توریست ها و گردشگران سراسر دنیا بسیار معروف بوده و دارای امکانات رفاهی، تفریحی، تجاری و خدمات مختلف دیگر می باشد. از جمله جاذبه های معروف این قسمت از استانبول میتوان به جاذبه های زیر اشاره کرد. 

جاذبه های گردشگری این قسمت

هتل های قسمت اروپایی استانبول

قسمت اروپایی این شهر دارای هتل ها و اقامتگاه های بسیار خوب، عالی با امکانات لوکس و مدرن و خدمات رسانی فوق العاده حرفه ای می باشد. هر منطقه از این محله دارای هتل های پنج ستاره، چهار ستاره، سه ستاره و حتی دو ستاره می باشد که در ادامه لست تورز برای توریست ها و گردشگران تور استانبول نوروز 98 هرکدام از هتل های محله های اروپایی این شهر را معرفی کرده است.

هتل های محله سلطان احمد استانبول

  • هتل فورس استانبول
  • هتل ایپک پالاس استانبول
  • اتومان ‏هتل پارک استانبول
  • هتل لگند استانبول
  • هتل سارنیک بوتیک استانبول
  • هتل استار هالیدی استانبول
  • هتل کسترل پارک استانبول
  • هتل کالیفرنیا ‏استانبول
  • هتل المینا استانبول
  • هتل رکیتا استانبول

هتل های محله سلطان احمد استانبول

هتل های لالعلی استانبول 

هتل های لالعلی استانبول

هتل های منطقه آکسارای استانبول 

هتل های منطقه آکسارای استانبول

ساحل کیلیوس استانبول

همه در استانبول به دنبال جاذبه های تفریحی، استراحتگاه های خوب و مراکز خرید فوق العاده اش هستند. اما اگر در فصل بهار و تابستان به این شهر استثنائی ترکیه سفر کردید، در قسمت اروپایی آن حتما سری به ساحل کیلیوس بزنید. یکی از جاذبه های اصلی این شهر سواحل بسیار معروف و دیدنی آن است. بنابراین اگر به تنهایی، همراه با خانواده و یا دوستانتان به قسمت اروپایی این شهر سفر کردید، یک روی آفتابی از سفر خود را به تفریح و استراحت در سواحل بگذرانید. یکی از معروف ترین سواحل این قسمت استانبول ساحل کیلیوس می باشد. این ساحل بسیار کامل و جذاب بوده و دارای رستوران ها، پلاژها و هتل های مختلف می باشد. کیلیوس در منطقه سریر قرار داشته و همینطور مسیر جاده ای بسیار زیبایی هم داشته که درست از وسط جنگل های سرسبز بلگراد می گذرد. این ساحل در قسمت شمالی استانبول به خاطر داشتن امکانات رفاهی متنوع، رستوران های معروف و خوب، سرگرمی های تابستانی، هتل های خوب و ... یکی از محبوب ترین تفرجگاه های این شهر می باشد. پیشنهاد ما به توریست ها و گردشگران تور ارزان استانبول در ساحل کیلیوس ، آفتاب گرفتن زیر نور ملایم آفتاب و روی صندلی های مخصوص این قسمت و ماهیگیری می باشند. همینطور بسیاری از افراد از پیاده روی، شنا کردن و یا تفریحات آبی مثل اسکی روی آب و موج سواری در این ساحل لذت می برند. ساحل کیلیوس استانبول دارای پلاژهای عمومی و خصوصی بسیار بوده که برای ورود به هرکدام باید مبلغی پرداخت کنید. پلاژهای عمومی هزینه بسیار کمتری نسبت به پلاژهای خصوص دارند. پلاژهای ساحلی این قسمت به چند دسته پلاژ ساحلی دالیا، نان استاپ، اوزونیا و بورس تقسیم می شود. پلاژ بورس این قسمت برای داشنگاه بغازایچی می باشد. همانطور که گفته شد این ساحل قسمت اروپایی استانبول دارای امکانات بسیار کاملی مثل چتر، دستشویی، رختکن، تخت های تاشو، دوش های ساحلی و ... می باشد. در کنار این همه امکانات و خدمات، رستوران های بسیار خوبی هم که اکثرا غذاهای دریایی خوشمزه سرو می کنند، فعالیت می کنند. 

ساحل کیلیوس استانبول

مراکز خرید محبوب در قسمت اروپایی استانبول

مراکز خرید محبوب در قسمت اروپایی استانبول

فرودگاه جدید استانبول در قسمت اروپایی

هدف از ساخت این فرودگاه در منطقه آرناوت کوی قسمت اروپایی شهر استانبول در ترکیه به خاطر جذب بیشتر توریست ها و گردشگران تجاری و تفریحی بوده است. این مجموعه بزرگ و فوق العاده در حومه استانبول ساخته شده و دارای استانداردهای بین المللی می باشد. برای ساخت این فرودگاه حدود دوازده میلیارد و سیصد میلیون دلار خرج شده و در تاریخ 29 اکتبر سال 2018 به طور رسمی افتتاح شد. این فرودگاه با شروع کار از اولین باند از سه باند توانسته توجه بسیاری را به سمت خود جلب کند. گنجایش این فرودگاه در سال دویست میلیون نفر بوده و در چهار فاز کامل خواهد شد. این چهار فاز از شش باند پرواز، سه پایانه و صدهزار مترمربع فضای فروش می باشد. شما میتوانید با خواندن مطلب بزرگترین فرودگاه جهان در ترکیه لست تورز بیشتر راجب این فرودگاه بدانید. 

فرودگاه جدید استانبول در قسمت اروپایی