قدیمی ترین شهرهای اروپا : هرکدام از شهرهای دنیا دارای جذابیت های منحصربفرد خود هستند اما بسیاری از کشورهای دنیا به خصوص در قاره اروپا هستند که دارای شهرهای خاص و جذابی هستند که قدمت بعضی از آن ها به شش هزار سال قبل از میلاد مسیح برمیگردد. آیا تابحال به این موضوع فکر کرده اید که کدام شهرهای اروپا قدیمی تر هستند؟ و یا کدامشان دارای بناهای قدیمی و با ارزش دارند؟ در ادامه لست تورز برای شما قدیمی ترین شهرهای اروپا را معرفی کرده است. همراه لست تورز بمانید. 

شهر پلوودیو در بلغارستان 

این شهر بلغارستان به خاطر وجود تپه ای به اسم نبت که حدود شش هزار سال پیش از میلاد مسیح قدمت دارد، به عنوان قدیمی ترین شهر اروپا شناخته شده است. در شهر پلوودیو بناهایی محکم تر و مقاوم تر ساخته شده و جمعیت زیادی در آن زندگی می کنند. در زمان قدیم به این شهر اومولپیا گفته می شد. این اسم را به خاطر پادشاهی روی شهر گذاشتند. این پادشاه در سال 1200 به قدرت رسید و در آخر به دست فیلیپ دوم نابود شد. فیلیپ دوم پدر اسکندر معروف بود. بعد از اینکه این شهر به دست فیلیپ رسید، فیلیپ نام این شهر را به فیلیپوپولیس تغییر داد. بنابراین پادشاه جدید دستور داد که شهری جدید بسازند و بناهای مختلف دیگری به آن اضافه کنند. از آن موقع فیلیپوپولیس به یک مهم تبدیل شد. بعد از پیشرفت فیلیپوپولیس، این شهر به خاطر موقعیت جغرافیایی که داشته مورد توجه بسیار قرار گرفت. 

شهر پلوودیو در بلغارستان

آتن در یونان

یکی دیگر از شهرهای اروپایی که بین توریست ها و گردشگران تور اروپا شناخته شده است، پایتخت کشور یونان، شهر آتن است. آتن دومین شهر قدیمی اروپا می باشد. آتن قدمتی چند هزار ساله داشته و از حدود سه هزار سال پیش از میلاد وجود داشته است. بسیاری از مردم اعتقاد دارند که آتن اول در آکروپولیس ساخته شد. آکروپولیس یکی از مرتفع ترین قسمت های شهر بوده و محبوبیت بسیار زیادی دارد. برطبق افسانه های یونانی، اسم آتن از الهه عقل آتنا گرفته شده. آتنا نماد صلح و رفاه می باشد. آتن از زمان قدیم تاکنون از نظر تجارت و بازرگانی شهری بسیار فعال، دوست داشتنی و زیبا بوده است. 

آتن در یونان

شهر خانیا در یونان

یکی دیگر از شهرهای قدیمی اروپا که تا حدود 1700 سال پیش از میلاد مسیح وجود داشته، شهر خانیا می باشد. بسیاری از مردم بر این باورند که ساخت این شهر به حدود 1200 سال پیش از میلاد مسیح برمیگردد. شهر خانیا یکی از زیباترین و البته قدیمی ترین شهرهای ساحلی یونان می باشد. قدمت این شهر یونان به زمان حکومت مینوسی ها میرسد. پادشاهان این دودمان تا سال های طولانی بر خانیا حکومت می کردند و در آخر در سال 69 قبل از میلاد مسیح نابود شدند. در طول تاریخ، این شهر یونان جنگ های بسیاری به خود دیده و تنها چند سال است که مردم آن در صلح و آرامش زندگی می کنند. 

شهر خانیا در یونان

شهر خالکیس در یونان

شهر خالکیس، در استان یونان مرکزی و کشور یونان قرار دارد. شهر خالکیس حدود 1200 سال پیش از میلاد مسیح ساخته شده و شهری محبوب برای توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا است. البته شهر خالکیس و شهر خانیا قدمتی یکسان دارند.

شهر خالکیس در یونان

شهر لیسبون در پرتغال

بزرگ ترین شهر پرتغال و البته پایتخت این کشور، شهر لیسبون می باشد. لیسبون نیز جزو قدیمی ترین شهرهای اروپا می باشد. این شهر تاریخی قدیمی داشته و قدمت آن به 1200 سال پیش از میلاد مسیح برمیگردد. بعد از سلت ها، فینیقی ها بر لیسبون حکومت میکردند. سال 205 قبل از میلاد رومیان به این شهر حمله کرده و با شکست دادن کارتاژها لیسبون را فتح کردند. درگیری پادشاهان بر سر بدست آوردن این شهر همچنان ادامه داشت و هرکدام برای مدتی بر این سرزمین حکومت می کردند و بناهایی می ساختند و یا آن را ویران می کردند. 

شهر لیسبون در پرتغال

دیگر شهرهای قدیمی اروپا

هرکدام از شهرهای قدیمی که تاکنون به شما معرفی کرده ایم، به ترتیب قدیمی ترین شهرهای اروپا هستند. قدیمی ترین شهر اروپا در بلغارستان قرار دارد. از دیگر شهرهای قدیمی اروپا میتوان به شهر کادیس در اسپانیا و پاتراس در یونان اشاره کرد. هر دو این شهرها حدود 1100 سال قبل از میلاد ساخته شده اند. بعد از این دو شهر، میتوان به شهر نیکوزیا که قدمت آن به 1050 سال پیش از میلاد برمیگردد اشاره کرد. بعد از شهر دو شهر، به ترتیب شهرهای سویا و ماگالا هستند که در خاک اسپانیا قرار داشته و قدمتشان به سده هشتم قبل از میاد برمیگردد.

دیگر شهرهای قدیمی اروپا