شهر استانبول مثل دیگر شهرها از جمله دبی و خرید تور اروپا  یکی از محبوب ترین و بهترین شهرهای توریستی دنیا محسوب می شود. استانبول در طی سال ها توانسته خود را به خوبی در دل توریست ها و گردشگران سراسر دنیا جا کند. استانبول نه تنها با جاذبه های توریستی و تفریحی، بلکه توانسته با فراهم کردن امکانات رفاهی و خدمات بسیار عالی در جذب توریست ها و گردشگران برای تور استانبول موفق باشد. یکی از مهم ترین و بهترین قسمت های سفر به شهر استانبول، شرکت کردن در فستیوال ها و جشنواره های شهر است. یکی از این جشنواره ها که کمی نزدیک هم هست، فستیوال خرید 2020 است. سالانه میلیون ها میلیون توریست و گردشگر از سراسر دنیا به این شهر توریستی سفر می کنند تا بتوانند بهترین، ارزان ترین و در عین حال باکیفیت ترین خرید را داشته باشند. 

فستیوال خرید 2020 استانبول

ماجرای فستیوال های خرید در استانبول

میتوان گفت فستیوال خرید به نوعی یکی از جذابیت های شهر استانبول محسوب می شود. در این روزهای سال فروشگاه ها و بوتیک ها نهایت تلاش خود را می کنند تا توریست ها و گردشگران را به سمت خود جذب کنند. البته بسیاری از این بوتیک ها نیز هستند که در فصل های خاصی از سال حراج می گذارند. اما همیشه برای توریست ها و گردشگران این سوال پیش می آید که حراجی های بزرگ و اصلی این شهر چه زمانی برگزار می شوند؟ در جواب باید گفت که در تمام ماه های سال این حراجی ها در استانبول برگزار می شود. اکثر برندهای معروف و بزرگ ترک در آخر هر فصل لباس ها و محصولات مربوط به همان فصل را به حراج می گذارند و به عبارتی می توان گفت که حراجی چهار فصل دارند ولی بسیاری از حراجی های دیگر به دو فصل محدود شده اند و معمولا در آخر تابستان لباس های بهاره و تابستانی را حراج می کنند. در آخر فصل زمستان هم لباس های پاییزی و زمستانی که بیشتر شامل پوشاک و کفش می شوند به حراج گذاشته می شوند. در این حراجی ها علاوه بر لباس، محصولات دیگری مثل لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم دکوراسیون داخلی و .... به حراج گذاشته می شوند. این فستیوال معمولا اواسط خرداد تا اوایل تیر ماه برگزار می شود ولی هیچوقت تاریخ دقیقی برای برگزاری آن از قبل تعیین نمی کنند. 

در این مدت دو هفته همه شهر حتی بازار خرید های خوب، امکانات و شرایط بسیار خوبی را برای توریست ها و گردشگران تور استانبول فراهم می کنند چرا که شهرداری استانبول، هواپیمایی ها و همچنین وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه حامی این فستیوال می باشند. این فستیوال بزرگ و جهانی فقط به پاساژها ختم نشده و تمام بازارها و بوتیک های شهر را در برمیگیرد. در طول برگزاری این فستیوال، جشن هایی مثل جشن موسیقی، نمایش های کمدی، برنامه های مفرح و ... برگزار می شوند. در این مدت کافه ها و رستوران ها نیز تا دیر وقت و حتی تا صبح فعالیت خود را ادامه میدهند. 

ماجرای فستیوال های خرید در استانبول

بهترین مکان ها برای خرید در فستیوال خرید 2020 استانبول

بهترین مراکز خرید این شهر که میتوان برای فستیوال خرید 2020 به توریست ها و گردشگران تور استانبول معرفی کرد، مناطق تقسیم، باکرکوی، فاتح و بهاریه هستند. مراکز خرید بزرگی و مناطق تجاری استانبول مثل بازار ادویه، بازار بزرگ و ... نیز در این روزهای سال فستیوال را انجام داده و شور و حال دیگری دارند. توریست ها حتی در سوپرمارکت هایی مثل تانساس، میگروس، کارفور و ... هم میتوانند در این روزها تخفیفات بسیار خوبی پیدا کنند. فروشگاه های ساعت فروشی، عطر فروشی، صنایع دستی، الکترونیکی، طلا فروشی، عتیقه فروشی و ... هم 30 تا 50 درصد در فستیوال خرید استانبول تخفیف می گذارند. مراکز خرید این شهر نزدیک به پایان فستیوال جوایزی هم به قید قرعه به خریداران میدهد. 

بهترین مکان ها برای خرید در فستیوال خرید 2020 استانبول