فستیوال برج های انسانی در اسپانیا : یکی از قدیمی ترین و جذاب ترین جشنواره های کشور اسپانای که هر ساله برگزار شده و با استقبال بسیار خوبی توریست ها و گردشگران تور اروپا روبرو می شود، فستیوال برج های انسانی است. این فستیوال هر سال در منطقه کاتالونیای اسپانیا برگزار شده و در آن کسانی از نظر جسمی، بنیه قوی و خوبی دارند وارد استادیوم های اصلی و از قبل مشخص کرده شده و به شکل عجیب و باورنکردنی به هم وصل می شوند. این اتصال عجیب مرتفع بوده به شکل یک برج انسانی در می آید. هر سال در روز 24ام ماه سپتامبر این فستیوال در استادیوم های اسپانیا برگزار شده و افراد زیادی از تور اسپانیا را به سمت خود جذب می کند. 

فستیوال برج های انسانی در اسپانیا

نحوه برگزاری این فستیوال

در این قستیوال چندین نفر از افراد قوی تیم هایی را پنجاه تا ده نفره را تشکیل میدهد و به آن ها colles castelleres میگویند. با شروع شدن مسابقه، تیمی که بتوانید ارتفاعات بیشتری را با ساخت برج انسانی بدست آورد جوایز بسیار خوبی خواهد گرفت. شاید تعجب کنید اما بعد از تمام شدن این فستیوال، افراد زیادی هنگام پایین آمدن از برج انسانی دست و پایشان شکسته است. توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا میتوانند چهار تا پنج روز شاهد برج های انسانی بسیار شوند. همینطور در طول برگزاری این فستیوال، گروه های موسیقی بسیاری هم به خیابان های شهر آمده و برنامه های مختلف اجرا می کنند. از دیگر برنامه های این جشنواره میتوان به آتش بازی و حمل مجسمه های بزرگ که به جاینت معروف هستند اشاره کرد. 

نحوه برگزاری این فستیوال

تاریخچه فستیوال برج های انسانی در اسپانیا

بوجود آمدن این فستیوال به قرن هجدهم میلادی برمیگردد. اولین بار این جشنواره در سال 1871 و در شهر کوچک والس که چهل کیلومتر از قسمت غربی بارسلونا فاصله دارد، انجام میدادند. در همان زمان ها نیز مردم شهر والس به ساخت برج های انسانی مشغول می شدند و این جشنواره را یک رویداد ورزشی می دانستند. در اصل هدف از برگزاری این جشنواره، بزرگداشت بانو مرسی بوده و طی سال ها، به خصوص در سال 1902 ویژگی های بسیاری به آن اضافه شده که هم اکنون توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اسپانیا میتوانند تماشا کنند. اسپانیایی ها با این سنت خود، منجر به اختراع ساختمان های بلند شدند.

تاریخچه فستیوال برج های انسانی در اسپانیا