فرودگاه بین المللی یوتاپائو پاتایا : این فرودگاه در رایونگ شهر پاتایا در تایلند قرار داشته و جدا از دسترسی بسیار راحتی که داشته، امکانات و خدمات فوق العاده خوبی را برای توریست ها و گردشگران تور تایلند فراهم کرده است فرودگاه یوتاپائو پاتایا یک فرودگاه نظامی بوده که امروزه با عنوان فرودگاه بین المللی فعالیت می کند. اما عکاسی از این فرودگاه و هواپیماهایش ممنوع می باشد. این فرودگاه در قسمت شرقی شهر پاتایا، در خلیجی به اسم رایونگ در ناحیه بن چانگ قرار دارد. همینطور حدودا 140 کیلومتر از قسمت جنوب شفری شهر بانکوک فاصله دارد. دلیل ساخت این فرودگاه، افزایش درخواست کنندگان پروازهای بین المللی بوده که بعد از ساخت نیز به یک فرودگاه بین المللی تبدیل شده است. این فرودگاه با اینکه در ابتدا به عنوان یک فرودگاه نظامی تاسیس شد، اما فعالیت های عمومی و عادی خود را ادامه میدهد. 

فرودگاه بین المللی یوتاپائو پاتایا

دو ساختمان ترمینال این فرودگاه

فرودگاه یوتاپائو پاتایا دارای دو ساختمان ترمینال بوده که پروازهای بین المللی و محلی را در آن ها سازماندهی می کنند. ترمینال اصلی این فرودگاه که ترمینال شماره یک می باشد، سه هزار مترمربع مساحت داشته و تا چهارصد نفر به صورت همزمان گنجایش دارد. ترمینال دوم این فرودگاه به خاطر اینکه ترمینال اول گنجایش بسیاری از پروازها، به خصوص پروازهای ایرآسیا را نداشته، در سال 2017 ساخته شد. مساحت این ترمینال دوم فرودگاه بیست هزار مترمربع بوده و تا یک هزار و دویست نفر به صورت همزمان گنجایش دارد. 

دو ساختمان ترمینال این فرودگاه

امکانات رفاهی فرودگاه یوتاپائو پاتایا

این فرودگاه برای راحتی و رفاه حال توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری تایلند امکانات و خدمات بسیار خوبی ارائه داده است. این خدمات خوب فرودگاه یوتاپائو پاتایا شامل اتاق گم شده ها و اشیا پیدا شده، میز اطلاعات در مورد مراقبت های پزشکی، استراحتگاه مرکزی، خدمات گمرکی و مبادلات مالی، پارکینگ با ظرفیت بالا و خدمات بلند مدت و کوتاه مدت، کافی نت و رستوران و کافی شاپ های مختلف با انواع و اقسام غذاهای بین المللی، محلی و نوشیدنی های مختلف می باشد. 

امکانات رفاهی فرودگاه یوتاپائو پاتایا

راه دسترسی به فرودگاه یوتاپائو

توریست ها و گردشگران تور ارزان تایلند که اولین بار است به این فرودگاه می آیند میتوانند خیلی راحت دسترسی ها و رفت و آمد در این فرودگاه را یادبگیرند. با تمام وسایل حمل و نقل عمومی میتوان به فرودگاه یوتاپائو پاتایا رفت و آمد داشت. 

راه دسترسی به فرودگاه یوتاپائو

نکات مربوط به فرودگاه که باید رعایت کنید

  • فرودگاه یوتاپائو پاتایا یک فرودگاه نظامی نیز بوده و به همین خاطر نباید از دیدن افراد نظامی مختلف تعجب کرده و یا نگران شوید. 
  • عکاسی از هواپیما در حال فرود یا پرواز ممنوع می باشد. 
  • از به همراه داشتن تمام مدارک پرواز برای دریافت خدمات بهتر، اطمینان حاصل کنید.
  • وسایلی که به همراه خود دارید را بررسی کنید تا با مقامات و امنیت این فرودگاه با مشکل روبرو نشوید.