فرودگاه بین المللی ال پرات در بارسلونا : این فرودگاه بین المللی بارسلونا ال پرات نام داشته و در ده کیلومتری قسمت جنوب غربی شهر ساخته شده است. ال پرات دومین فرودگاه بزرگ اسپانیا بعد از فرودگاه مادرید-باراخاس و اولین فرودگاه شهر کاتالان می باشد. این فرودگاه پذیرایی بسیاری از توریست ها و گردشگران تور اسپانیا بوده که پروازشان به مقصد اروپا و شمال آفریقاست. همینطور پروازهایی که به سمت جنوب شرقی آسیا، آمریکای شمالی و آمریکای لاتین هستند. این فرودگاه شهر بارسلونا قطب اصلی پرواز شرکت های ایر نوستروم و ویولینگ بوده و مرکز ایر اروپا، ایر شاتل، رایان ایر، ایزی جت، نروژین ایر شاتل و هواپیمایی ایبریا می باشد. 

فرودگاه بین المللی ال پرات در بارسلونا

ترمینال های فرودگاه بین المللی بارسلونا

این فرودگاه بین المللی به طور کلی دو ترمینال به اسم های T1 و T2 دارد. هرکدام از این ترمینال ها دارای وظایف مختلفی بوده و چهار کیلومتر از هم فاصله دارند. برای تردد بین این دو ترمینال میتوان از اتوبوس های سبز رنگ که همین وظیفه را به عهده دارند استفاده کرد. مدت زمان رسیدن به هر ترمینال شش تا هفت دقیقه می باشد. 

  • ترمینال T1

ترمینال T1 پذیرای همه ورودی و خروجی ها در رابطه با ترانزیت و حمل بار در فرودگاه می باشد. در ترمینال T1 این فرودگاه شرکت های هواپیمایی اسکای تیم، استار آلیناس و آل ورلد فعالیت می کنند. 

  • ترمینال T2

قدیم یترنی ترمینال فرودگاه بین المللی ال پرات در بارسلونا، همین ترمینال T2 است. این ترمنیال فقط پذیرای هواپیماهای خطوط هواپیمایی غیر متحد و پرواز هواپیماهای ارزان قیمت می باشد. همینطور خطوطی از آن نیز به ایزی جت اختصاص یافته اند. 

ترمینال های فرودگاه بین المللی بارسلونا

امکانات فرودگاه بین المللی بارسلونا

  • ترمینال شماره یک این فرودگاه بسیار مدرن تر و مجهزتر از ترمینال شماره دو آن می باشد. 

  • ترمینال شماره یک فرودگاه بین المللی ال پرات دارای کافه و رستوران های باکیفیتی می باشد. 

  • داخل این فرودگاه فروشگاه ها و مراکز خرید بسیار خوبی قرار دارند تا اگر نیاز به خرید دارید، به خصوص خرید سوغاتی و هدایا، از فروشگاه های آن خرید کنید. 

  • در تمام شبانه روز، پلیس های هواپیمایی، امنیتی و شهری در این فرودگاه حضور داشته و توریست های تور ارزان اسپانیا میتوانند با بروز هرگونه مشکلی به آن ها مراجعه کنند.

  • اگر پروازتان تاخیر خورده و یا خیلی زود به فرودگاه رسیدید، میتوانید به محل استراحت فرودگاه رفته و روی صندلی های مخصوص این قسمت حین خواندن اطلاعات و نقشه فرودگاه، استراحت کنید. 

  • نزدیک به فرودگاه، هتل های لوکس و بسیار خوبی قرار دارند. در صورتی که میخواهید نزدیک به فرودگاه بین المللی ال پرات در بارسلونا اقامت داشته باشید، میتوانید یکی از آن ها را برای خود رزرو کنید. 

امکانات فرودگاه بین المللی بارسلونا

دسترسی های به فرودگاه بین المللی ال پرات در بارسلونا

یکی از گران ترین و صد البته راحت ترین راه برای رسیدن به فرودگاه از مرکز شهر، محل اقامت و یا هر منطقه ای، تاکسی می باشد. تاکسی های شهر بارسلونا نیز به همین صورت هستند. تمام تاکسی های فرودگاه بین المللی ال راپات سیاه و سفید بوده کاملا تمیز و امن هستند. توریست ها و گردشگران تور ارزان اروپا میتوانند تاکسی ها را بیرون از ساختمان هر ترمینال ببینند. هر زمان که بخواهید میتوانید در فرودگاه تاکسی پیدا کنید. توجه داشته باشید که به خاطر وضعیت جاده و ترافیک 25 الی چهل دقیقه در راه خواهید بود. هزینه سفر با تاکسی نیز سی الی پنجاه یورو می باشد.