فرهنگ و سنت های چینی : فرهنگ چینی یک فرهنگ متفاوت و درواقع فرهنگ غالب آسیای شرقی می باشد. در حقیقت چین قدیمی ترین تمدن های سازمان یافته را داشته و به توضیحات فرهنگی کنونی چینی ترجمه شده اند. امروزه فرهنگ مردم این کشور به شدت تحت تاثیر سنت هایی بوده که از طریق نسل ها و نفوذ غربی ها بوجود آمده است. فرهنگ چینی برای بسیاری از انسان شناسان جذاب بوده و دارای اطلاعات بسیار خوبی برای مورخان مشتاق است. در ادامه با لست تورز همراه باشید تا بیشتر درباره فرهنگ و سنت های چینی بدانید.

معماری چینی

معماری های چینی در تمام دنیا معروف است. نمونه یکی از آن را میتوان امروزه در برج شانگهای با 2173 فوت ارتفاع دید. این برج از بلندترین برج های دنیا بوده و نسبت به برج خلیفه دبی در رتبه دوم قرار دارد. دیگر شاهکارهای این معماری را میتوان در شهرهایی مثل هنگ کنگ، پکن، مراکز شهری اداری جمهوری خلق چین و ... برای تمام دوران دید. اما مهارت طراحی چینی ها فقط از قرن 21ام نبوده و این مردم از زمان های قدیم نیز به عنوان سازندگان اصلی شناخته نمی شدند و تاثیر بسیاری بر سبک های معماری ویتنام، ژاپن و کره داشتند. راه موفقیت این مردم محفوظ نگه داشتن اصول ساختاری این سبک معماری در طی سال ها بوده است. همینطور بسیاری از معماران چین آموزش دیده غرب، در طی تلاش های بسیار، موفق به ادغام کردن سبک های معماری غربی با سنتی چینی شده اند. 

معماری چینی

هنر و طراحی چینی

هنر چینی در دنیا به عنوان یک هنر پیچیده اما در عین حال ظریف و رنگارنگ معرفی شده است. توریست ها و گردشگران تور چین میتوانند تمام این ویژگی ها را در آثار هنری "عصر سنگی" که مربوط به ده هزار سال قبل از میلاد مسیح طراحی و ساخته شده را ببینند. این آثار هنری از مجسمه های ساده و سرامیکی ساخته شده و برعکس سبک های غربی کلاسیک که رها شده هستند و به تدریج بهتر می شوند، دارای سطح متمایزی از تداوم در سنت هستند. سرامیک چینی در سطح جهانی معروف بوده و این کشور بهترین تولیدات سرامیک را دارد. 

هنر و طراحی چینی

مد و فشن چینی

لباس های این کشور همیشه با توجه به منطقه متفاوت بوده و در طول سال ها تغییرات بسیار داشته است. وضعیت مد و فشن این کشور در زمان امپریالیستی، براساس وضعیت اجتماعی هرکس متفاوت بود. به عنوان مثال اگر هرکس لباسی از جنس ابریشم داشت، جزو ثروتمندان جامعه بود. ابریشم نه تنها در طراحی لباس بسیار مهم بود، بلکه یک کالای تجاری بسیار مهم برای چین بوده است. جاده ابریشم یک مسیر تجاری و مهم بوده که به اوایل سال 207 قبل از میلاد برمیگردد. این مسیر راه تجاری آسیا با خاورمیانه، شرق آفریقا و جنوب اروپا بوده است. امروزه نیز کشور چین از بزرگ ترین صادرکنندگان پارچه ابریشم می باشد. 

مد و فشن چینی

غذاهای چینی

امروزه غذاهای چینی مورد توجه بسیاری از مردم دنیا قرار گرفته و دلیل این محبوبیت نیز غذاهای عجیب و غریب دریایی، سبزیجات و ... بوده که در منوی غذایی این کشور سرو می شوند. این غذاها بر دیگر غذاهای سراسر آسیا تاثیر بسیار زیادی گذاشته و در مکان های مختلف، به روش های مختلف سرو می شوند. غذاهای مدرن چینی نیز در هر استان مختلف بوده و با روش های سنتی، تکنیک های پخت و پز و ... مخصوصی سرو می شوند. 

غذاهای چینی

زبان چینی

زبان چینی بین زبان های دنیا یکی از قدیمی ترین هاست. زبان چینی از جمله زبان های نوشته شده ای بوده که قابل فهم بوده و هزاران سال از آن استفاده شده است. زبان چینی، یکی از زبان هایی است که برای یادگیری طرفداران بسیار زیادی دارد. چین 1.2 میلیارد نفر جمعیت داشته و دارای بزرگ ترین تراکم جمعیت افراد چینی در دنیاست. همین آمار نشان دهنده این است که شانزده درصد از جمعیت مردم دنیا چینی بوده و همه آن ها از یک نوع زبان چینی به عنوان زبان اول استفاده می کنند. گونه های مختلفی از زبان چینی وجود دارد. اما زبان شناسان نشان داده اند که زبان چینی خانواده ای با بیشتر از یک زبان همراه با گویش های مختلف است. امروزه ماندارین یا همان زبان استاندارد چینی فقط در چین و بعضی از مدارس کشورهای آفریقایی و غربی استفاده و آموزش داده می شود. 

زبان چینی

ادیان چین

در دوران سلسله های شان و شیا مردم کشور چین به عبادت شانگ دی، یک خدای متعال مشغول بودند. در آن زمان پادشاه و الهه ها حکم کشیش امروزه را داشتند. تائوئیسم و بودائیسم از ادیان اصلی کشور هستند. شیوه های مذهبی چین باستان نشانه هایی را در فرهنگ کنونی مردم بوجود آورده و بعضی از غارهای بودایی و معبدهای آن را نیز به جاذبه گردشگری برای توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری چین تبدیل شده کرده است.

ادیان چین

تأکید بر جامعه

از ویژگی های بسیار خوب فرهنگ چینی، طبیعت اجتماعی آن بوده که مخالف فرهنگ غربی است که بسیار فردی می باشد. فرهنگ چینی تمرکز بسیار قوی روی جامعه داشته و در آن ارزش های خانوادگی قوی، ارزش احترام، مهربانی و صداقت و احترام را میتواند دید. رفتار خونگرم و دوستانه مردم این کشور باعث می شود تا شهرهای غربی در قسمت غرب چین، احساس سنتی چین و مردم آن را واقع درک کنند. 

تأکید بر جامعه