غذاهای معروف گرجستان : غذا یکی از موارد مهمی است که در سفر باید به آن توجه کرد چرا که هر کشور غذاها و نوشیدنی های مخصوص به خودش را داشته و حتما باید در مورد غذاهای آن تحقیق کنید که اگر باب میلتان نبود قبل از سفر، رستوران هایی که غذاهای بین المللی یا مخصوص به فرهنگ شما را سرو میکند، پیدا کنید. غذاهای معروف گرجستان تقریبا برای ایرانی ها مورد پسند بوده و شبیه به غذاهای ایرانی است. در ادامه از غذاهای معروف گرجستان برای شما میگوییم.


لوبیو از غذاهای معروف گرجستان


از مهم ترین و اصلی ترین غذاهای کشور گرجستان، لوبیو گرجستان است که از ترکیب لوبیا له شده و با سیر، گردو، پیاز، و گشنیز مخلوط و ادویه که بیشتر مواقع سرد شده و تنوع فراوانی دارد.
 لوبیو از غذاهای معروف گرجستان

آجارولی غذاهای معروف گرجستان


آجارولی یا همان خاچاپوری که طرفداران بسیاری میان توریست ها و گرشگران تور گرجستان دارد، چیزی خمیری شکل و لذیذ بوده که به شبیه به یک قایق است. آجارولی را حتما امتحان کنید بسیار لذیذ و خوشمزه است.
 آجارولی غذاهای معروف گرجستان

چورچخلا غذاهای معروف گرجستان


چورچخلا‏ که از سوغات کشور گرجستان هم میباشد آبنباتی سوسیس شکل بوده که همه نوع توریست و مسافری عاشقش میشود. این آبنبات خوشمزه و با ظاهری کمی عجیب از گردو یا بادام و آجیل، که در آب انگور فشرده شده درست میشود.

چورچخلا غذاهای معروف گرجستان
 
خاچاپوری غذاهای معروف گرجستان


بهترین میان وعده در گرجستان را با خاچاپوری داشته باشید. خاچاپوری در اصل نماد گرجستان و از غذاهای محبوب مردمانش است. در خاچاپوری از پنیر محلی، خمیر، تخم مرغ و .. استفاده شده و از هر مغازه و فروشگاهی قابل خرید است.

خاچاپوری غذاهای معروف گرجستان
 
خینکالی غذاهای معروف گرجستان


خوشمزه ترین و لذیذترین غذای گرجستان خینکالی است که شبیه به بقچه سفید رنگ بوده و داخل آن با گوشت و ملات جادویی دیگر پر شده. نحوه خوردن آن خینکالی هم به این صورت است که اول باید با دندان سک سوراخ روی آن درست کرده و آب داخل آن را بنوشید، سپس بقچه خینکالی را کامل میل کنید و لذ ببرید!
خینکالی غذاهای معروف گرجستان

ایمرولی غذاهای معروف گرجستان


گرجستان برای توریست های شکمو بهترین مکان برای تست کردن غذاهای لذیذ مثل ایمرولی است. ایمرولی یکی از خاچاپوری ‏بوده که گرد پخته شده و دارای ماست  و پنیر، کره وو است که بسیار مقوی و سالم شناخته شده.

ایمرولی غذاهای معروف گرجستان