طبیعت ایران در فصل بهار  :  تا زمانی که جاذبه های طبیعی کشورمان به بهتر از دیگر کشورهاست، چرا به طبیعت های سرسبز و دل انگیز کشور خودمان سفر نکنیم؟ همه میدانند یکی از بهترین فصل های ایران، فصل بهار بوده که در این فصل همه نوع گل و گیاهی را میتوانید ببینید، کوهستان ها سبز و خوش آب و هوا، همینطور دشت ها و باغ ها مملو از گل های رنگارنگ خواهد شد. استان های شمالی کشورمان یعنی نزدیک به دریای خزر، همینطور استان های قسمت غربی ایران بهترین طبیعت ها را در فصل بهار دارند. در ادامه شما را با چند شگفتی در طبیعت ایران در فصل بهار آشنا میکنیم.

دریاچه چمستان الیمالات

این دریاچه به قدری زیبا و آرامش بخش بوده که توانسته بسیاری از توریست ها و گردشگران تور مازندران را به سمت خود جذب کند. به خاطر دریاچه توریستی بودن چمستان المالات، امکانات تفریحی بسیار خوبی در اطراف این دریاچه بوجود آمد تا برای چند ساعت یا چند روز بتوانید از این دریاچه لذت ببرید مثل هتل ها، قایق سواری، پیک نیک و بسیاری از تفریحات و امکانات دیگر تا از بودن در این مکان لذت ببرید. دریاچه چسمتان الیمالات را میتوانید در مسیر جاده نور به چمستان پیدا کنید. این دریاچه حتی جاده اش هم زیبا و باصفاست. دریاچه الیمالات در روستای کرگرکلا واقع میباشد.

دریاچه چمستان الیمالات

رودخانه ارس

اگر میخواهید به بهترین طبیعت ایران در فصل بهار سفر کنید، ارس همانی است که میخواهید. رودخانه ارس با کشورهایی مثل آذربایجان، نخجوان و آذربایجان همسایه بوده و پنحاه هزار هکتار مساحت دارد. ساحل این رودخانه از جلفا تا خدا آفرین کشیده شده و در این مسیر کوه های و دشت های بسیار خوش آب و هوا و با صفا پیدا میکنید. کوه های رودخانه ارس بسیار سرسبز و زیبا بوده و جنگل های سبز و پر درختی دارد. یکی از دلایلی که توریست ها را به ارس جب میکند حیات وحش آن است آهو، مارال، قوچ، میش، بز، پلنگ و خرس قهوه ای، و سیاه خروس، کبک، عقاب طلایی، اردک، حواصیل، اگرت و بوتیمار، قرقاول، طرلان و بالابان. ارس انواع درخت ها و رودخانه ها را داشته که بیشترین پوشش گیاهی آن از نی زار، بوته زار، درختچه های گز و انار، افرا و نسترن، بید، زرشک و گردو میباشد. همینطور بعضی از گیاهان اطراف این رودخانه خاصیت داروئی داشته به همین دلیل بسیاری از مردم برای جمع کردن گیاهان داروئی به ارس سر میزنند.

رودخانه ارس

روستای دهدز اهواز

روستای بسیار خوش آب و خوا دلپزیر در اهواز که نزدیک به سد کارو بوده، روستای دهدز میباشد. این روستا بهترین منطقه برای پیک نیک به خصوص در فصول بهار و زمستان است به همین دلیل به یک از توریستی ترین طبیعت های ایران در فصل بهار تبدیل شده. علاوه بر خود روستا که بسیار جذاب و دیدنی است، داخل خود حاذبه های دیگر نیز دارد از حمله آبشار شیوند که دقیقا رو به روی روستا قرار گرفته و صحنه ای زیبا ر به شما نشان میدهد. همینطور کوه های مرتفع منگشت نیز داخل این روستا قرار داشته و جنگل های اطرافش بسیار زیبا و سرسبز میباشد. علاقه مندان به کوهنوردی این مژده را میدیم که طبیعت ها و کوه های این روستا بسیار مناسب برای کوهنوردی میباشد. اما صبر منید هنوز از دیگر جذابیت های این روستا برایتان نگفتیم! بسیاری از ورزش ها و تفریحات آبی، مثل قایق سواری، هتل ها، رستوران آبی و کافی شاپ های را میتوانید در این روستا پیدا کنید.

روستای دهدز اهواز

 

دریاچه کوه گل بویراحمد

دریاچه ای همراه با انواع گل های رنگارنگ شقایق و گیاهان وحشی مثل آویشن بوده که به زیبایی و خوش عطر بودن آب و هوای آن اضافه کردند. این دریاچه درست کنار تپه های کوه گل بوده و شاید به همین دلیل نام آن را کوه گل گذاشته اند همینطور در قسمت شمال شرقی شره سی سخت بوده که این شهر یکی از بهترین شهرهای این استان از نظر توریستی و گردشگری میباشد. در واقع این دریاچه در بهترین موقعیت مکانی قرار داشته و بهترین زمان سفر به آن فصل بهار و تابستان میباشد. اگر در فصل تابستان به این دریاجه سفر کنید شاهد گروهی از پرنده های مرغابی‌ و اردک‌ کله‌ سبز، لک‌ لک ‌، حواصیل، درنا، خروس‌ کولی‌ و چنگر خواهید بود که در کنار این دریاچه پرواز کرده و صحنه زیبایی را پدید می آورند.

دریاچه کوه گل بویراحمد

جزیره هنگام قشم

قشم که خود در قسمت جنوبی ایران واقع میباشد، جزیره ای داشته که جنوبی تر از آن است. جزیره هنگام که یک جزیره مرجانی بوده که اطراف آن را آب های خلیج فارس گرفته. در آب های این جزیره میتوانید بسیاری از جانوران و حیوانات دریایی را ببینید که یکی از محبوب ترین آن ها دلفین ها بوده که یکی از دلایل توریستی بودنش نیز همین دلفین ها بوده که به صورت دسته ای در آب های خلیج فارس شنا میکنند. این جزیره به شما امکان شنا و غواصی خواهد داد تا از این طبیعت زیبای ایران لذت ببرید. 

جزیره هنگام قشم