طاق پیروزی بارسلونا : اگر اهل سفر به اروپا باشید، در سفر تور اروپا خود احتمالا در شهر پاریس و میدان شارل، درست ابتدای خیابان معروف شانزلیزه آن دروازه ای به اسم پیروزی را دیده اید. این دروازه یا طاق ها، نمادهای مختلفی از فرهنگ اسپانیا می باشد. این دروازه در خود اسپانیا، شهر بارسلونا نیز با نمای آجری بسیار زیبایی ساخته شد. دلیل ساخت این دروازه در سال 1888، نمایشگاه بین المللی بود. در ساخت این طاق ها هم در پاریس و هم در بارسلونا میتوان فرهنگ اسپانیا را مشاهده کرد. 

طاق پیروزی بارسلونا

این دروازه یک بنای آجری رنگی بوده که به سبک مودخار در شهر بارسلونا ساخته شده است. معماری و طراح این طاق، معمار مدرنی به اسم جوزپ ویلاسکا بوده و جدا از این طاق تمام مجسمه ها و نقش و نگارهای برجسته خود طاق و اطراف آن را طراحی کرده است. دروازه پیروزی بارسلونا در پارک سیوتادیا قرار داشته و در قسمت انتهایی یک تفرجگاه بزرگ قرار داشته و به عنوان ورودی نمایشگاه آنجا ساخته شده است. 

طاق پیروزی بارسلونا

طاق پیروزی بارسلونا سی متر ارتفاع داشته و با وجود کاشی های سرامیکی رنگی و نقش و نگارهای برجسته سنگی اش چشم بسیاری از توریست ها و گردشگران تور اسپانیا را به خود خیره نگه داشته است. درست در قسمت جلویی دروازه که بوسیله معمار کاتالونیایی جوزپ رینس طراحی و ساخته شده میتوان شهر بارسلونا را دید که در حال خوش آمد گویی به بازدیدکنندگان می باشد. قسمت دیگر این طاق بوسیله جوزپ لیمونا طراحی شده که مراسم مربوط به اهدای جوایز را نشان میدهد. در قسمت سمت راستی دروازه که اثر آنتونی ویلانو می باشد، میتوان نماد صنعت، تجارت و کشاورزی دانست. در نهایت قسمت سمت چپ اثر ترکاتور تاسو بوده و نمادی از تجارت و هنرهای مختلف می باشد. 

طاق پیروزی بارسلونا

این دروازه همانطور که گفته شد دارای نقش و نگارهای برجسته و سنگی بوده و از دارای نشان رسمی اسپانیا می باشد. دو شیر در دو طرف این نشان حضور دارند که در حال غرش بوده و بالای سر آن ها نیز یک تاج قرار دارد. در قسمت پایینی آن نیز میتوان علامت همه استان های کشور اسپانیا را تماشا کرد. توریست ها و گردشگران تور لحظه اخری اسپانیا میتوانند نماد شهر بارسلونا را روی نشان مرکزی که کمی بزرگ تر از دیگر نشان هاست را روی سنگ بنا ببینند. 

طاق پیروزی بارسلونا

بسیاری از توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا از وجود خفاش هایی که روی بنای سنگی طاق نقش بسته اند تعجب می کنند و برای ان ها سوال است که این خفاش ها نماد چه چیزی هستند؟ این خفاش های سنگی نشان از پادشاه ژائومه بوده که تحت حکومت این پادشاه، بارسلونا در زمینه اقتصادی رشد بسیار کرده و همینطور این پادشاه شهرهای والنسیا، منورکا و مایورکا را نیز از چنگ مورها آزاد کرده است. 

طاق پیروزی بارسلونا

دسترسی های نزدیک به طاق پیروزی بارسلونا

توریست ها و گردشگران تور ارزان اسپانیا برای بازدید از این دروازه زیبا در شهر بارسلونا میتوانند از سوار ایستگاه مترو شده و در ایستگاه پارک سیوتادیا پیاده شوند و بعد از مدت کوتاهی پیاده روی به طاق پیروزی برسند.