چرا باید به صربستان سفر کرد؟کمتر کسی است که بعد از شنیدن ویژگی های این کشور، خواستار تجربه سفر به صربستان نشود.آب و هوای اروپایی، مردم خونگرم و مهمان نواز، امنیت و آرامش، طبیعت بکر و دست نخورده همراه با جاذبه های تاریخی خاص؛ این ویژگی ها باعث شده تا حتی ساکنان دیگر کشورهای اروپا نیز، صربستان را به عنوان گزینه ای پررنگ در لیست مقاصد گردشگری خود قرار دهند.صربستان در جنوب اروپا با جذابیت هایی از جنس تاریخ و طبیعت، یکی از مناطق محبوب جهان به حساب می آید. این کشور با ویژگی های منحصربه فرد، رشد بسیار مناسبی را از نظر جذب توریست به خود اختصاص داده است. فرقی نمی کند که در تابستان یا زمستان به صربستان سفر کنید، این کشور در هر فصلی برای میهمانان خود جذابیت های خاصی داشته که هر فردی را مجذوب خود می کند.تابستان صربستان بیشتر در شهر بلگراد خلاصه می شود. پارک های ملی این کشور از مهم ترین جاذبه های گردشگری اروپا در تابستان هستند که چشم اندازهایی فوق العاده دارند. زمستان صربستان اما کمتر از تابستان جذاب نیست. کشور صربستان پر است از ارتفاع هایی که با پوشش سفید رنگ برف، خود را آراسته اند تا میزبان زیبایی برای گردشگران در این کشور باشند. پیست های مختلف اسکی در این کشور از بهترین پیست های دنیا به حساب می آیند.

سفر به صریستان در زمستان

پیشینه صربستان

برخی از تاریخ شناسان بر این باورند که قرن ها پیش از به وجود آمدن امپراطوری روم، صرب ها در بلگراد سکونت داشته اند. البته این ادعا به صورت قطعی اثبات نشده، اما با توجه به موقعیت شهر بلگراد، امکان صحت چنین موضوعی وجود دارد.افسانه های بسیار زیادی در مورد پیشینه صربستان وجود دارد. بر اساس افسانه های قدیمی اروپایی، روموس که پایه گذار امپراتوری روم بوده است، در کنار رود دانوب در بلگراد و توسط یک گرگ بزرگ شده و از همین مکان قصد پایه گذاری امپراتوری باعظمت روم را در سر پرورش داده است.

صربستان در موقعیتی استراتژیک

کشور صربستان در شاهراه قاره اروپا قرار گرفته است. این مسیر راهی است که مرکز اروپا و همچنین غرب اروپا را به قاره آسیا و آفریقا متصل می کند. همین قرارگیری در این راه باعث شده تا در طول سالیان دراز، مردم این کشور همواره پذیرای مهمانانی از جنس تجار و سیاسیون باشند. شاید نگاهی به تاریخ این کشور نشان دهد که صربستان بیشتر از اینکه به واسطه قرارگرفتن در این مسیر سود کرده باشد، متحمل ضرر شده است!

بلگراد پایتخت

بزرگترین شهر و پایتخت صربستان، بلگراد است. این شهر جاذبه های فراوانی را در دل خود جای داده تا عاشقان طبیعت در کنار دوستداران تاریخ و تمدن را دورهم جمع کرده و از جذابیت های خود برای آن ها بگوید. بلگراد را می توان شهر جنگ و صلح دانست. این شهر در طول تاریخ بیش از 100 جنگ مختلف را تجربه کرده و نزدیک به 45 بار به صورت کامل ویران شده یا در آتش خشم مهاجمان سوخته است. این شهر پر است از جاذبه هایی که نشان از قدمت بالای بلگراد دارند. در سال های گذشته و به واسطه نبود جنگ، بلگراد روی آرامش را به خود دیده و اکنون یکی از زیباترین و امن ترین شهرهای توریستی اروپا به شمار می رود.جاذبه های طبیعی در کنار جاذبه های تاریخی، این شهر را به کلکسیونی فوق العاده برای توریست ها بدل ساخته است. موزه ای بزرگ و ارزشمند نیز در شهر بلگراد قرار گرفته تا علاقه مندان به تاریخ را ساعت ها محو تماشای خود کند.قلعه بلگراد از مهمترین و زیباترین جاذبه های تاریخی این شهر است که در کنار کلیساهای متعدد بلگراد خودنمایی می کند.

بلگراد

شهرهای مهم صربستان

صربستان تنها بلگراد نیست! شهرهای فراوان دیگری در این کشور وجود دارد که جاذبه هایی کم نظیر را به خود اختصاص می دهند.متأسفانه بیشتر گردشگران تنها به بلگراد، پایتخت این کشور رفته و به کشور خود باز می گردند.

سوبتیتسا هنری ترین شهر این کشور است. ساختمان های این شهر که در شمال صربستان واقع شده، معماری خاص و منحصربه فردی دارند. همچنین بیشترین مسیحیان کاتولیک صربی در این شهر سکونت دارند. جاذبه های فراوانی از قرن ها پیش در این شهر وجود دارد که ارزش یکبار تماشا را دارند. زرنجانین نیز از بهترین شهرهای صربستان است که ارزش تماشای زیبایی های آن نمی تواند مانع هزینه برای سفر به آنجا شود.نووی ساد اما از شناخته شده ترین شهرهای صربستان بعد از بلگراد است. این شهر به واسطه حضور فستیوال موسیقی Exit مشهور شده و مسافران تور صربستان عموماً بازدید از نووی ساد را در برنامه های خود دارند. این شهر دومین شهر بزرگ این کشور بوده که در کنار رود زیبای دانوب بنا شده است.نیش، پوژارواتس، ورانیه و شهرهای دیگر صربستان، همه و همه از بهترین جاذبه های گردشگری در اروپا هستند که سفر به آن ها می تواند فصلی نو از شناخت فرهنگی غنی و تاریخی کهن به شمار رود.

ویزای صربستان

سفر به صربستان تا همین چند وقت پیش کمی سخت به نظر می رسید. برای اینکه بتوانید به این سرزمین پرجاذبه سفر کنید، باید با ارائه برخی مدارک، تمکن مالی خود رابه اثبات می رساندید. در صورتی که موجودی 40 میلیونی در حساب های خود نداشتید یا دعوتنامه ای برای شما ارسال نشده بود، امکان سفر برای شما وجود نداشت.با توجه به تغییر این شرایط، سفر به صربستان ساده تر از هر زمانی شده است. البته مشخص نیست که این شرایط تا چه زمانی ادامه دار باشد، اما شما به سادگی و تنها با پاسپورت خود می توانید به مدت 30 روز در خاک صربستان مهمان باشید. مهمانی ای باشکوه با طعم لذت بخش غذاهای صربستانی در کنار جاذبه های بی نظیر طبیعی و تاریخی در تور صربستان که ارزانترین تور اروپا است لذت ببرید