شگفت انگیزترین جاذبه های طبیعی گرجستان : کشور گرجستان مقصد محبوب ایرانی ها، بهترین جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی را داشته که واقعا ارزش بازدید را دارند. با پیشرفت باتومی و تفلیس، این دو شهر بین تمام توریست ها و گردشگران سراسر جهان بسیار معروف و شناخته شده است. این دو شهر از جاذبه های طبیعی هیچی کم نداشته بلکه میتوان گفت شگفت انگیزترین و بهترین جاذبه های طبیعی دنیا را دارد. بنابراین اگر به طبیعت گردی علاقه مند هستید، میتوانید گرجستان را مقصد خود قرار دهید. برای راحت تر کردن کار توریست ها و گردشگران تور گرجستان، لیستی از بهترین و زیباترین جاذبه های طبیعی این کشور برای شما تهیه کردیم تا از سفر خود نهایت لذت را ببرید. در ادامه همراه لست تورز بمانید. 

پارک ملی واشلووانی گرجستان

اولین جاذبه طبیعی حیرت انگیز از گرجستان که قصد داریم به شما معرفی کنیم در قسمت شرقی این کشور قرار داشته و سال 1935 نیز به عنوان محافظت کردن از جنگل ها کم عمق ساخته شد. این پارک چندین سال بعد، در سال 2003 حدود 84.80 کیلومتر مربع گسترش پیدا کرد. هم اکنون به صورت کلی دارای 251.14 کیلومتر مربع مساحت می باشد. پارک ملی واشولووانی با ارتفاع 150 متر از سطح دریا قرار داشته و تقریبا همیشه آب و هوای خشک دارد. دلیل محبوبیت این پارک بین توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری گرجستان، برگریزانی است که درختان این منطقه در تپه ماهورهای شبه بیابان و گیاهان نیمه بیابانی اش در فصل پاییز و زمستان دارند و فضای پارک را زیباتر می کنند. از جمله جاذبه های خوبی که در این پارک میتوانید پیدا کنید، دیوارهای تیز، صخره های کانیون و جنگل های آلازانی هستند. مناطقی از پارک که حفاظت شده هستند، در قسمت انتهایی قسمت شرقی ددوپلیس تسقارو قرار دارند. این مناطق حفاظت شده دارای ذخایر طبیعی واشلووانی، پارک ملی، سه بنای طبیعی آتشفشان های Tudhi-Tpa Mud، گلوگاه عقاب و جنگل های سیلابی می باشند. توریست ها و گردشگران تنها میتوانند در مسیرهایی از پارک ملی که مشخص شده و گشت گذار داشته باشند. از تفریحات این پارک میتوان زمین های پیک نیک، خانه هی ییلاقی، مکان های کمپینگ، پیاده روی، دوچرخه سواری، زمین شناسی، تورهای فرهنگی و ... اشاهر کرد. 

پارک ملی واشلووانی گرجستان

دریاچه ریتسا گرجستان

عمیق ترین دریاچه گرجستان، دریاچه ریتسا با 116 متر عمق است. این دریاچه به طور کلی 132 هکتار مساحت داشته و 950 متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد. دریاچه ریتسا مملو از ماهی های قرل آلاست. فصل زمستان در این منطقه گاهی برف می بارد اما در فصل تابستان همیشه گرم می باشد. درجه حرارت سالانه این دریاچه حدودا هفت الی هشت درجه سانتی گراد است. دور تا دور این دریاچه فیروزه ای رنگ با جنگل های سرسبز و مرمری گرفته شده و ترکیبی فوق العاده را تشکیل میدهد. این دریاچه زیبا بین سه کوه بزرگ آگاپستا، پشیگیشخا و آتستوک قرار دارد. 

دریاچه ریتسا گرجستان

کوه شخارا گرجستان

در منطقه سوانتی، درست در فاصله 88 کیلومتری قسمت شمالی کوتایسی که دومین شهر بزرگ این کشور می باشد، بلندترین نقطه گرجستان، کوه شخارا قرار دارد. قله این کوه که در قسمت مرکزی کوه های مرتفع قفقاز قرار دارد، سومین قله بلند در منطقه قفقاز بوده و عاشقان اسکی را به سمت خود جذب کرده است. ارتفاع قله این کوه به 5200 متر بالاتر از سطح دریا می رسد. اگر به طور کلی این کوه را در نظر بگیریم، قله آن چهارمین قله بلند در تمام اروپا بعد از قله های البروس، دیخ تاو و کوهستان کوشتان تائو می باشد. دامنه های کوه شخارا یخی بوده و برای علاقه مندان به کوهنوردی حرفه ای بسیار مناسب می باشند. اگر در فصل تابستان از این کوه دیدن می کنید، اشهد بارش های کم و کوتاه و همینطور رعد و برق های محلی می شوید. همچنین مراقب بادهای شدید و قوی که میوزد باشید. 

کوه شخارا گرجستان

کوه قازبگی گرجستان

کوه قازبگی دارای سمین قله بلند گرجستان با ارتفاع 5033 متر است. کوه قازبگی معروف بین رشته کوه های قفقاز از نظر ارتفاع رتبه هفتم را داشته و همینطور برای کوهنوردی نیز از کوه های بسیار خوب و مناسب منطقه می باشد. از مهم ترین ویژگی های این کوه قرار داشتن در شهرستان استپانتسمیندا است. چرا که قله های آن در قسمت غربی شهر می باشند. هرچند دامنه های کوه قازبگی یخی نیستند اما شیب بسیار داشته و شبیه به مخروط هستند. توریست ها و گردشگران ممکن است هر از چندگاهی زمین لرزه های کوچکی در این منطقه حس کنند. شاید این زمین لرزه ها کوچک باشد ولی به خاطر تکتونیکی بودن آن به صورت منظم رخ میدهد. دورتا دور قله این کوه را یک سیستم زمین گرمایی، یا همان سیستم چشمه گرم فرا گرفته است. البته بعضی از زمین شناسان معتقدند که این کوه یک کوه آتشفشان فعال بوده که با گدازه های آتش پوشده و شده و ساخته شده از زبره سنگ می باشد. پایه قله قازبگی در ارتفاع 1770 قرار داشته و از بزرگ ترین مخروط ها در بین گوره آتشفشانی قازبگی است. 

کوه قازبگی گرجستان

غار کروبرا گرجستان

عمیق ترین قار روی زمین در کشور گرجستان قرار دراد. این غار که کروبرا نام داشته، در داخل توده کوه آرابیما در منطقه قفقاز غربی قرار داشته و سال 2008 کشف شده است. عمیق ترین قسمت از این غار نیز تحت بررسی قرار گرفته و ارتفاع آن نسبت به ارتفاع ورودی غار 2127 متر می باشد. سیستم این غار 16.058 متری به شکل چاهی عمومی که با گذرگاه های وصل شده به هم نیز دیده می شود. عمیق ترین چاه هایی که در این غار به ثبت رسیده اند، در عمق 152، 115 و 110 متری هستند. قسمت ورودی باریک این غار در ارتفاع 2525 متری کوه ها می باشد. معمولا قسمت ورودی این غار در فصل زمستان با لایه های عمیق برف پوشیده شده است. سال 2008 که این غار کشف شد، به دو قسمت اصلی با عمق های 2.197 متری و نون کویباشوزکایا به عمق 1.293 متری تقسیم می شوند. در عمق صد متری از آب های این غار، دما بسیار سرد بوده و درجه حرارت یک سانتیگراد می باشد. امروزه این غار بین توریست ها و گردشگران تور ارزان گرجستان یکی از بهترین و محبوب ترین جاذبه های طبیعی بوده نسبت به دیگر تفریحات این کشور متفاوت است. 

غار کروبرا گرجستان