شهر پایدار امارات متحده عربی : امارات به تازگی، به دنبال ساخت شهر جدیدی بهتر و پیشرفته تر از دبی است تا بار دیگر بیشتر توریست ها و گردشگران سراسر جهان را به سمت خود بکشد ! این شهر که پایدار ((Sustainable City‎ نام داشته، نزدیک به دبی بوده و قرار است برای آن 354 میلیون دلار هزینه شود ! همانطور که میدانید امارات یکی از کشورهایی بوده که نفت تولید می کرده و گازهای گلخانه ای منتشر می کند. در 2 دهه اخیر، امارات سعی خود را کرده تا بتواند کمتر به سوخت های فسیلی خود وابسته باشد. به همین دلیل به دنبال یک راه حل تازه است تا به محیط زیست کمتر آسیب زده و انرژی شهر خود را از روشی دیگر تولید کنید. شهر پایدار نیز قرار است امارات متحده عربی را در این امر کمک کند. این شهر برنامه ای دارد تا سال 2050 میلادی، 75% انرژی دبی از منبع های بدون آلودگی و گازهای کربنی باشد.

شهر پایدار امارات متحده عربی

گوشه ای از تغییرات اساسی شهر پایدار نسبت به دیگر شهرهای امارات متحده عربی

شرکت ساختمانی دایموند دولوپرز این پروژه را از سال 2013 شروع کرده و تا پایان سال 2019 به اتمام خواهد رساند. این شهر 113 هکتار مساحت داشته و خیلی بهتر از شهر دبی است ! ممکن است از خود بپرسید چطور ممکن است امارت متحده عربی، شهری بهتر از دبی، یک شهر پرطرفدار توریستی بسازد؟ بله شهر پایدار قرار است بسیار مدرن تر و البته پاک تر از دبی باشد. اتومبیل ها در شهر پایدار، دیگر حق تردد با سوخت دیزلی را نخواهند داشت و مردم این شهر فقط باید از وسیله نقلیه عمومی برای رفت و آمد خود استفاده کنند که این وسایل حمل و نقل عمومی شامل ماشین های اسمارت الکترونیکی و یا کالسکه ها می باشد. برای شارژ دوباره این ماشین ها 250 جایگاه به جای پمپ بنزین در سطح شهر قرار میگیرد. همینطور شرکت دایموند قصد دارد با ساخت یک پارک با مساحت 2987 کیلومتری در این شهر و 2500 درخت در آن، هوای شهر پایدار را تصفیه و پاک تر کند.

گوشه ای از تغییرات اساسی شهر پایدار نسبت به دیگر شهرهای امارات متحده عربی

خانه های شهر پایدار امارات متحده عربی

خانه های این شهر به جای برق، از انرژی خورشیدی به وسیله پنل هایی که روی سقف هر خانه نصب شده استفاده خواهند کرد. خرید یک خانه در این شهر قیمت بسیار داشته و حداقل یک میلیون دلار برای هر نفر هزینه خواهد داشت. اما مردم امارات با استقبال بسیاری که از این شهر داشته اند و تاکنون که هنوز شهر به طور کامل ساخته نشده، 1800 نفر از آن ها در این شهر خانه و ملک خریداری کرده اند و همینطور نهصد نفر از آن ها ساختمان اجاره کردند. مالکان خانه شهر پایدار، از این مزیت برخوردار هستند که در قبال خرید 1ماشین ده هزار دلاری، از طرف دولت یک ماشین گلف الکتریکی مجانی گرفته و هزینه رفت و آمد با اتوبوس ها در شهر نیز برای او مجانی خواهد بود.

خانه های شهر پایدار امارات متحده عربی

شرکت ساختمانی دایموند پروژه شهر را به دو فاز تقسیم کرده که هر کدام را در ادامه برای شما معرفی می کنیم :

فاز اول شهر پایدار امارات متحده عربی

تا سال 2015 توانسته اند اولین فاز از این شهر را با ساخت پانصد خانه ویلایی، 89 آپارتمان پیشرفته و مدرن، یازده گلخانه گنبدی، 3000 متر مربع مزارع بیرون شهر، 108000 متر مربع برای دفترهای اداری و ساختمان ها و مراکز تجاری به اتمام رسانده. این مراکز تجاری و تفریحی نیز شامل استخر های عمومی، باشگاه های سوارکاری با 32 اسطبل، 2 دریاچه مصنوعی به همراه آب تصفیه شده، باشگاه های ورزشی و ... می باشند.

فاز اول شهر پایدار امارات متحده عربی

فاز دوم شهر پایدار امارات متحده عربی

اکنون فاز دوم از شهر پایدار در حال ساخت است. این فاز شامل مدرسه، مسجد، موزه عملی، باشگاه های تفریحی و یک مرکز خرید می باشد. همینطور بعد از ساخت این بناها، ساخت اولین هتل در خاورمیانه که تولید انرژی آن بیشتر از مصرف اش خواهد بود. گفتنی است که سال های قبل امارات سعی در ساخت شهرهایی این چنین داشته که چندان در جذب ساکنین برای آن ها موفق نبوده، مثل شهر مصدر سیتی ابوظبی که تنها سیصد نفر در آن زندگی میکنند. اما همین حالا شهر پایدار تا چهل هزار نفر ظرفیت پیش رفته است و اینطور که پیش میرود قرار است مثل دبی، توریست ها و گردشگران دنیا، بازدید از این شهر را در برنامه تور امارات خود قرار دهند.

فاز دوم شهر پایدار امارات متحده عربی