شهر قدیمی پوکت : برای آشنایی بیشتر با تاریخ و فرهنگ مردم تایلند در شهر پوکت، از شهر قدیمی آن دیدن کنید. در این محله ترکیبی از چندین فرهنگ تایلندی، چینی، نپالی، هندی و مالایی وجود دارد. شهر قدیمی پوکت جاذبه های گردشگری فراوانی داشته و توریست های بسیاری را به خود جذب می کند. توریست ها و گردشگران تور تایلند در طی سالهای اخیر، استقبال بسیار خوبی از این محله داشته اند. معماری و نوع ساختمان های ساخته شده در آن الهام گرفته از معماری شهرهای اروپایی معروفی مثل پرتغال و انگلیس است. سبک دیگر سازه های این محله، الهام گرفته از چین است، به این صورت که طبقه اول مغازه و طبقه دوم آن محل زندگی ساکنین شهر می باشد. در این محله انواع فروشگاه های نقاشی، فروشگاه های صنایع دستی، موزه های عمومی و ... پیدا می شوند. یکی از بهترین کارهایی که در شهر قدیمی پوکت میتوان انجام داد، قدم زدن و پیاده روی در خیابان های شاداب و باریک آن است. این شهر پنج خیابان اصلی با نام های راساد، کرابی، چالنک، دیبوک، پانگ نگوا و ... داشته که در ادامه بیشتر راجب به آن ها توضیح می دهیم :

خیابان پانگ نگوا پوکت

با پا گذاشتن به این خیابان، همان ابتدای راه، کتابفروشی های بسیاری را خواهید دید کتاب های دست دوم می فروشند. کمی که جلوتر بروید، به شهر چینی ها خواهید رسید. در این منطقه یکی از زیباترین آرامگاه های پوکت قرار داشته که در سال 1889 ساخته شده است. البته مورد مرمت و نوسازی قرار گرفته اما همچنان با وجود سنگ های مرم تزئین شده اش، یکی از زیباترین آرامگاه هاست. کمی جلوتر، یک رستوران اروپایی چینی نزدیک به خانه ای قدیمی خواهید دید. این رستوران غذاهای خوشمزه ای دارد. و اما هتلی معروف به نام On On Hotel، کمی با فاصله از رستوران اروپایی چینی قرار دارد. این هتل به خاطر معماری خاص قدمی اش، یکبار هم در فیلم ساحل نمایش دااده شده است. از دیگر امکانات این خیابان میتوان به گالری های هنر، مغازه خیاطی، رستوران های چینی و ... اشاره کرد.

خیابان پانگ نگوا پوکت

 خیابان چالنک پوکت

بیشتر ساختمان های قدیمی این منطقه را در خیابان چالنک میبینید. این خیابان کلینیک های چینی بسیاری داشته و همینطور مملو از فروشگاه هایی است که مشغول به فروش لباس های سفید، لباس عروسی چینی، دوچرخه و لوازم جانبی آن و ... می باشند. همینطور صرافی هم برای دسترسی راحت توریست ها و گردشگران تور ارزان تایلند وجود دارد. یکی از بزرگ ترین و بهترین عطاری های تایلند که انواع داروهای گیاهی از کشورهای مختلفی مثل اروپا، چین و ژاپن در این خیابان قرار دارد.

 خیابان چالنک پوکت

خیابان دیبوک پوکت

خیابان دیبوک اما کمی مدرن تر بوده و ساختمان ها اداری و خانه هایی جدیدتر و البته زیباتر از دیگر خیابان های این محله دارد. ساختمان ها و خانه های این خیابان به تازگی مورد بازسازی قرار گفته اند. آخر هفته های خیابان دیبوک همیشه شلوغ از توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری تایلند است. بهترین نودل های پوکت در رستوران ها و غرفه های این خیابان پخت می شوند.

خیابان دیبوک پوکت

خیابان کرابی پوکت

بیشتر جاذبه های شهر قدیمی پوکت در خیابان کرابی هستند. در خیابان کرابی موزه تای هو که در زمان قدیم مدرسه زبان چینی ها بوده و معماری بسیار زیبایی دارد، قرار داشته. در کنار این موزه چندین مغازه با کوراسیون و تزئینات قدیمی فعالیت می کنند. میهمان خانه اولد تاون گست هاوس یکی از زیباترین ساختمان های خیابان کرابی را داشته، توریست ها و گردشگران میتوانند این هتل را برای اقامت انتخاب کنند. آرامگاهی که سال 1853 نیز ساخته شده و با نام سام سان شناخته می شود نیز در این خیابان قرار داشته و سالانه میزبان بسیاری از مراسمات عروسی است. اهالی منطقه معتقدند که با ازدواج در این آرامگاه الهه دریا برای آن زوج خوشبختی می آورد. تندیس الهه دریا بعد از سنامی در فوجی رخ داد، در سال 2004 به این آرامگاه منتقل شد. آرامگاه بعدی، آرامگاه پود جو است. این آرامگاه دویست سال قدمت داشته که متاسفانه صد سال گذشته در آتش سوخت و دولت دوباره آن را بازسازی کرد.

خیابان کرابی پوکت