شرایط تور اروپا : تور اروپا سالیان سال است که به خاطر ادبیات افسانه ای، فیلم های معروف و فوق العاده، قدمت طولانی و همینطور تعریف خاطرات مهیج و جذاب مسافران بازار بسیار داغی دارد. این قاره رفته رفته بسیاری از مردم را عاشق تاریخ، فرهنگ، طبیعت و ماجراجویی در خود کرده است! در واقع اروپا کوچک ترین عضو از هفت قاره می باشد. با یک بار سفر به اروپا میتوان با دنیای متفاوتی از کشورها، معماری ها، زبان ها، فرهنگ و تاریخ و غذاهای مختلف روبرو شده و با ان ها آشنا شد. اروپا به هزار و یک دلیل شما را به سمت خود جذب می کند تا جایی که خیلی راحت قصد تهیه تور اروپا بدون وثیقه کنید. از دیگر خوبی های قاره اروپا اینطور میتوان گفت که اگر برای یکبار هم که شده به آن سفر نکنید، تجربه بسیار بزرگی و هیجان انگیزی را از دست خواهید داد! میتوانید از خیابان شانزه لیزه پاریس و یا سان فرانسیسکوی آفتابی بگذرید؟ یکی از شگفتی های قاره اروپا، سیستم حمل و نقل عمومی اش است. سیستم حمل و نقل عمومی این قاره در هرکجای آن قابل دسترسی می باشد. شبکه ریلی قاره اروپا، از شهرهای بزرگ و توریستی اش تا روستاهای آرام و دور افتاده کشیده شده تا توریست ها و گردشگران تور اروپا را به تمام نقاط آن برساند. شما میتوانید با خرید یک بلیت چند سفره از اسلوونی تا سواحلی بسیار زیبای مونته نگرو را رفته و در همین فاصله مناظر و چشم اندازهای فوق العاده زیبا خیره کننده ای از کوه های پوشیده از برف آلپ، دشت های سرسبز و .... را نیز از پشت پنجره قطار تماشا کنید و لذت ببرید. اگر به دنبال خرید ارزان ترین تور اروپا هستید، لست تورز شما را در ادامه راهنمایی خواهد کرد. همچنین شما میتوانید با مراجعه به صفحه تورهای اروپایی لست تورز، از ارزان ترین و لحظه آخری ترین تورهای اروپا مطلع شوید. در این مقاله شما را با شرایط تور اروپا |مدارک لازم برای تور اروپا| شرایط دریافت ویزای اروپا| شرایط ویزای توریستی| بهترین روش برای دریافت ویزای اروپا| بهترین سفارت برای اخذ ویزا| قیمت تور اروپا| بیمه نامه مسافرتی ویزای اروپا| شرایط دعوت نامه و ... آشنا خواهیم کرد، با ما همراه باشید. 

شرایط تور اروپا

ویزای اروپا چیست؟

ویزای اروپا که اصطلاحان به آن ویزای شینگن می گویند، برای تعداد زیادی از کشورهای اروپایی صادر می شود که تحت پوشش شینگن هستند. بنابراین توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا باید برای ورود به این کشورهای تحت نظارت شینگن، ویزای اروپا تهیه کرده باشند. تقریبا سی سال پیش، چند کشور اروپایی با یک برنامه ریزی به این نتیجه میرسند که بسیاری از اتباع اروپایی برای ورود به سرزمین آن ها نیازی به ویزا ندارند و این قرارداد را شینگتن نام گذاری کردند. 

ویزای اروپا چیست؟

انواع ویزای اروپا

ویزای اروپا یا ویزای شینگن به طور کلیه به چهار نوع تقسیم می شود :

  • ویزای نوع A : ویزای نوع A ویزای ترانزیت بوده، به این معنی که توریست حق اینکه از فرودگاه خارج شود را نداشته و تنها میتواند در یکی از فرودگاه های شنگن پروز خود را تغییر داده و وارد کشوری خارج از شنگن خواهد شد. 
  • ویزای نوع B : ویزای نوع B ویزای عبوری است. ویزای عبوی به این معنیست که توریست میتواند از فرودگاه خارج شود و همینطور میتواند از شنگن به عنوان یک منطقه عبوری استفاده کند تا با راه زمینی خود را به کشورهای خارج از شنگن برساند. 
  • ویزای نوع C : ویزای نوع C ویزایی بوده که بسیاری از ایرانیان با استفاده از آن وارد منطقه شنگن می شوند. 
  • ویزای D : ویزای نوع D یک نوع ویزای بلند مدت می باشد. این ویزا بیشتر توسط تجار و بازرگانان مورد استفاده قرار میگیرد تا آن ها بتوانند در طول سال چند بار وارد منطقه شنگن شده و از آن خارج شوند. 

انواع ویزای اروپا

شرایط اخذ ویزای توریستی اروپا

کاملا از اسم این ویزا مشخص است که نمیتوان از آن برای تحصیل، ازدواج و یا کار کردن در اروپا استفاده کنید. ویزای توریستی اروپا بر طبق نوع سفری که شما میروید مشخص می شود. برای مثال شما میتوانید یک ویزای سه ماهه بگیرید و یا این مدت زمان را به یک هفته کاهش و یا شش ماه افزایش دهید. این مسئله کاملا بستگی به برنامه سفر فرد درخواست کننده دارد. همینطور در صورتی که ویزای توریستی داشته باشید، نمیتوانید بیشتر از نود روز پی در پی در منطقه شینگن اقامت داشته باشید. البته این مورد شامل شهروندان اتحادیه اروپایی نمی شود. پس تاکنون باید متوجه شده باشید که برای استفاده از ویزای اروپا از نوع شینگن باید ویزای توریستی را انتخاب کنید. 

شرایط اخذ ویزای توریستی اروپا

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی اروپا

  • کپی مدارک ممورد نیزا روی برگه A4
  • ضمانت نامه برگشت به ازای هر مسافر به مبلغ 300.000.000 ریال نقد و یا ضمانت نامه بانکی
  • کامل کردن فرم تقاضای شرکت در سفر بوسیله مسافر
  • اصل گذرنامه که از اعتبار آن هفت ماه باقی مانده باشد و همینطور امضای دارنده پاسپورت همراه با پاسپورت های قبلی
  • دو عدد عکس 4*3 رنگی تمام رخ با زمینه روشن که جدید باشد
  • اصل شناسنامه و ترجمه آن به صورت مهمور شده به مهر دادگستری و مهر تایید وزارت امور خارجه
  • سند مالکیت به اسم فرد درخواست کننده ارائه اصل و ترجمه مهمور به مهر دادگستری و مهر تایید وزارت امور خارجه
  • گواهی حساب بانکی به زبان لاتین از بانک همراه با مهر برجسته و معتبر از بانک. این گواهی شامل پرینت حساب بانکی شش ماه آخر و تمکن مالی می باشد. 
  • ارائه مدارک شغلی ترجمه شده و مهمور به مهر دادگستری و مهر تایید وزارت امور خارجه. پزشکان در این قسمت باید پروانه مطب و کارت نظام پزشکی معتبر و مشاغل ازاد باید جواز کشب معتبر خود را ارائه دهند. در صورت کارمند بودن در شرکت، سازمان، موسسه و یا ... باید گواهی اشتغال به کار در سربرگ معتبر همراه با لیست بیمه شش ماه آخر و دفترچه بیمه ارائه شود.
  • کپی ویزاهای قبلی یعنی ویزاهای کانادا، شینگن و امریکا
  • اگر محصل و دانشجو هستید، میبایست گواهی اشتغال به تحصیل از مدرسه را به صورت مهمور به مهر اموزش و پروش و مهر منطقه آن مدرسه و برای دانشگاه مهر معتبر دانشگاه را ارائه دهید. 

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی اروپا

بهترین راه برای دریافت ویزای اروپا

یکی از کم هزینه ترین راه ها برای دریافت ویزای اروپا به پیشنهاد لست تورز، اقدام به صورت انفرادی است. ولی موضوع تنها اقدام نیست! تنها در صورتی که هوش زیاد، سواد و حوصله ترجمه و کاتبه کردن را دارید میتوانید به تنهایی به دنبال ویزای اروپا بروید. اما اگر وقت کافی و حوصله انجام اینکارها را ندارید، میتوانید از آژانس های مسافرتی درخواست کنید که جای شما اقدام به دریافت این ویزا کنند. البته در این رابطه که بهترین راه برای دریافت ویزای اروپا کدام است، نظریه های مختلفی و متفاوتی وجود دارد. بسیاری هم اعتقاد دارند که برای تعیین وقت فوری هزینه های بسیاری بین سفارت منتقل می شود که به این صورت نمی شود ارزان سفر کرد. 

بهترین راه برای دریافت ویزای اروپا

کدام سفارت برای اخذ ویزای توریستی تور اروپا بهتر است؟

کشوری که قرار است بیشترین زمان را در آن اقامت داشته باشید، گزینه بسیار خوبی به عنوان انتخاب سفارت می باشد. همینطور میتواند انتخاب شما سفارت اولین کشوری باشد که قرار است اول به آن وارد شوید. در ادامه سفارت کشوری را انتخاب کنید که میدانید دوست و یا آشنایی در آن کشور دارید. البته این نکته را هم باید در نظر بگیرید که در دریافت ویزا از کشورهای مختلف بیشتر یکسان بوده و باید روال مشابهی را طی کرد. همینطور مدارکی که باید برای دریافت ویزا ارائه دهید نیز به همین صورت می باشد. اگر کمی دقت کنید میبنید که کشورهایی مثل هلند و فرانسه خیلی راحت تر ویزای اروپا صادر می کنند و همین مسئله باعث شده تا توریست ها و گردشگران تور ارزان اروپا به سمت این دو کشور سرازیر شوند. 

کدام سفارت برای اخذ ویزای توریستی تور اروپا بهتر است؟

قیمت تور اروپا

یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری تمام دنیا، قاره اروپا است. سفر به هر قسمت از این قاره و همینطور چگونگی سفر مشخص می کند که قیمت تور شما چقدر می شود، بعضی اوقات به طرز باورنکردنی خیلی زیاد و بعضی از اوقات خیلی ارزان می شود. سوالی که همیشه برای توریست ها و گردشگران پیش می اید این است که برای تور اروپا چه مقدار پول لازم است. در واقع این موضوع به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد ولی کاملا مشخص است که سفر با کوله پشتی در کشورهای شرقی این قاره هزینه بسیار کمتری از داشتن سفری لوکس به لندن خواهد بود.

قیمت تور اروپا

بیمه نامه مسافرتی ویزای اروپا

یکی از چیزهایی که در هنگام دریافت ویزای اروپا نباید فراموش کنید، بیمه نامه مسافرتی است. این بیمه نامه حتما باید از سفارت خریده شده و امکان رزرو آن وجود ندارد. بیمه نامه مسافرتی یک سال اعتبار خواهد داشت و میتوان آن را به صورت آنلاین هم خریداری کرد. هزینه این بیمه نامه با توجه به سن و مدت اقامت شما متغیر خواهد بود. 

بیمه نامه مسافرتی ویزای اروپا

شرایط دعوت نامه برای ویزای اروپا

یکی دیگر از  راه های سفر به اروپا، دریافت دعوت نامه از دوست یا فامیل خود در شهر مورد نظر است. این افراد میتوانند با مراجعه کردن به دفاتر شهرداری در منطقه محل زندگی خود دعوت نامه دریافت کرده و برای شما بفرستند. توجه داشته باشید که روز ارائه مدارک خود حتما باید اصل دعوت را همراه خود داشته باشید. بهتر است بدانید که در این دعوت نامه بررسی می شود که فرد ارسال کننده حتما فامیل شما هست یا نه، برای اثبات آن نیاز به مدرک می باشد. 

شرایط دعوت نامه برای ویزای اروپا