شاه زنگ و شاه توپ مسکو روسیه : مسکو، شهر پر رمز و راز روسیه است که تاریخی عجیب و پر فراز و نشیبی داشته، به همین خاطر اماکن دیدنی و جاذبه های تاریخی بسیار خاصی دارد که همچنان شبیه به آن ها در هیچ کجای جهان نه ساخته شده و نه دیده شده است! یکی از دیدنی ترین آثار باستانی شهر مسکو روسیه که ارزش دیدن را دارد، شاه زنگ و شاه توپ بزرگ در کاخ کرملین است. این دو آثار باستانی برای افرادی که به تاریخ علاقه مند هستند، جذاب است. همینطور بسیاری از توریست ها و گردشگران تور روسیه روزانه از آنها بازدید می کنند. شاه توپ و شاه زنگ، نشان دهنده جنگ ها و فرهنگ مردم این کشور است بنابراین اگر میخواهید درباره جنگ هایی که در این کشور رخ داده و فرهنگ مردم آن، از این مجموعه دیدن کنید.

شاه زنگ و شاه توپ مسکو روسیه

تاریخچه شاه زنگ مسکو

این ناقوس با وجود دویست تن وزن، به قرن هجدهم میلادی، یعنی سال های 1725 تا 1733 به دست ایوان و ماکس ماتورین، دو صنعتگر روسی ساخته شده. شاه زنگ با چهارده متر ارتفاع، به بزرگ ترین زنگ جهان معروف است. این ناقوس قرار بود در یکی از کلیسای های کاخ باشکوه کرملین باشد، اما هنگامی که در حال ساخت آن بودند، آتش سوزی در کرملین رخ داد. همین آتش سوزی باعث شد تا مردم برای نجات دادن زنگ، روی آن آب بپاشند که در نهایت قسمتی از آن با وزن یازده تن جدا شد. اما همچنان این ناقوس به همراه تیکه جدا شده اش در در کنار هم بوده و در قسمت اصلی قرار دارند. گفته شده در زمان های قدیم، صدای این زنگ بزرگ از پنجاه کیلومتری شنید می شد.

تاریخچه شاه زنگ مسکو

تاریخچه شاه توپ مسکو

این توپ بزرگ چهل تنی، که در سال 1586 خیلی ها را ترسانده، به دستور آندری چوخوف، برای ترساندن دشمنان ساخته شد. شاه توپ پنج متری یکی از اسلحه هایی بوده که هدف از ساخت آن برای بیشتر از 4قرن گذشته، ترساندن دشمنان احتمالی و همینطور تیر اندازی به شکل خوشه ای بود، اما هیچوقت نیاز به استفاده از آن نشد و همینطور به شکل نمادین در میدان سرخ قرار داشت. تا اینکه در سال 1706 میلادی، به دیگر شگفتی های کاخ کرملین اضافه شده و اکنون توریست ها و گرشگران تور روسیه از آن به عنوان یکی از بزرگ ترین توپ های دنیا بازدید می کنند.

تاریخچه شاه توپ مسکو