سئو برای مبتدیان برای بهینه سازی وب سایت 2023

آیا می دانستید که حدود 64 درصد از ترافیک ارگانیک از جستجو می آید؟ فقط حدود 10 درصد از شبکه های اجتماعی می آید. برای ایجاد موفقیت آمیز استراتژی بازاریابی دیجیتال، باید بر موتورهای جستجو تسلط داشته باشید.

این راهنمای سئو برای مبتدیان شما را با مفهوم بهینه سازی موتورهای جستجو آشنا می کند و توضیح می دهد که چگونه وب سئوی سایت خود را برای افزایش ترافیک بهینه کنید.

سئو چیست؟

برای درک اینکه سئو چیست، لازم است بدانید موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و دیگران چگونه کار می کنند. چگونه رتبه بندی جستجوی خود را تعیین می کنند؟ تصور کنید، تعداد زیادی وب سایت وجود دارد که موضوعات مشابهی را پوشش می دهند.

موتور جستجویی مانند گوگل، صفحات وب را نمایه می کند (اگر غیر از این تعیین نشده باشد) – آن را به عنوان یکی از آن دفترچه های تلفن قدیمی و زرد، فقط در قالب دیجیتال تصور کنید.

هنگامی که یک وب سایت ایجاد می کنید، ربات های موتور جستجو وب سایت شما را می خزند تا اطلاعاتی که در آن وجود دارد را درک کنند و بر اساس آن آن را فهرست بندی می کنند تا در نتایج جستجوی مرتبط ظاهر شود. ربات های موتورهای جستجو اکنون قادر به درک اطلاعات متنی (متن، ساختار و محتوای غیر متنی) در وب سایت و فهرست شما بر اساس عوامل مختلف مانند ارتباط و اعتبار هستند.

اینجاست که بهینه سازی موتورهای جستجو مطرح می شود. سئو به فرآیند بهتر کردن سایت شما برای موتورهای جستجو اشاره دارد. این در مورد بهینه سازی وب سایت ها است به طوری که موتورهای جستجو ارزش ارتباط را درک کرده و بر اساس آن در جستجو رتبه بندی می کنند.

حالا بیایید یک چیز را در مورد سئو روشن کنیم:

صفحات فهرست موتورهای جستجو (!)، نه وب سایت شما به عنوان یک کل. این بدان معناست که کار سئوی شما باید صفحه به صفحه انجام شود.

چرا سئو مهم است؟

بخش قبل در مورد اهمیت سئو به ما ایده می دهد. برای درک بیشتر، به عادات جستجوی خود فکر کنید.

فرض کنید به این دلیل به گوگل می روید که می خواهید اطلاعاتی در مورد یک موضوع خاص پیدا کنید، به عنوان مثال، "بهترین ابزار برای بازاریابی ایمیل". شما آن را دقیقاً به همین شکل تایپ می کنید یا شاید فقط «ابزارهای بازاریابی ایمیلی» را تایپ کنید. بلافاصله لیستی از نتایج را دریافت می کنید.

روی کدام یک کلیک می کنید؟

آیا تا به حال به صفحه نتایج دوم یا سوم رفته اید؟ احتمالاً نه و اگر بله، نه آنقدرها.

این مثال نشان می دهد که چرا سئو مهم است. بهینه سازی صفحات شما برای موتورهای جستجو به رتبه بندی کلی جستجوی شما کمک می کند.

 

هدف شما این است که در صفحه اول (حتی بهتر: در چند لیست اول) جستجویی باشید که مشتریان شما انجام می دهند تا شاهد افزایش ترافیک سایت خود باشید.

چگونه سئو سایت را انجام دهیم

بیایید به 10 نکته ضروری سئو برای مبتدیان نگاه کنیم که می توانید در حال حاضر برای بهبود وب سایت خود از آنها استفاده کنید.

1. تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید و از اصطلاحات مرتبط استفاده کنید

کلمات کلیدی نقش مهمی در سئو دارند. یک کلمه کلیدی موضوع اصلی مقاله شما را نشان می دهد و این چیزی است که به افراد امکان می دهد پس از جستجوی آنلاین برای موضوع مورد علاقه، مقاله شما را پیدا کنند.

کلمه کلیدی اساساً همان چیزی است که افراد هنگام جستجو برای چیزی تایپ می کنند. به همین دلیل است که باید اطمینان حاصل کنید که کلمه کلیدی شما با هدف جستجوی مخاطبان هدف شما مطابقت دارد. این می تواند یک کلمه کلیدی کوتاه مانند "بازاریابی دیجیتال" یا یک کلمه کلیدی بلند مانند نحوه ایجاد یک کمپین تبلیغاتی دیجیتال خوب باشد.

کلمات کلیدی کوتاهتر معمولاً حجم جستجوی بالاتری دارند. این بدان معنی است که رتبه بندی آنها ممکن است دشوارتر باشد. کلمات کلیدی دم بلند حجم جستجوی کمتری دارند، اما در مقایسه، بسیار خاص هستند. مزیت این است که شما می توانید دقیقاً مخاطبان علاقه مند به آن را هدف قرار دهید. بهتر است به سراغ ترکیبی از کلمات کلیدی – دم بلند و کوتاه – بروید.

علاوه بر این، ایده آل است که حجم جستجو و درجه سختی کلمه کلیدی مورد نظر برای استفاده را در نظر بگیرید. حجم جستجو نشان می دهد که افراد چقدر این کلمه کلیدی خاص را جستجو می کنند. حجم جستجوی بالاتر به این معنی است که افراد علاقه بیشتری به این موضوع دارند. از طرف دیگر، دشواری رتبه نشان می دهد که رتبه بندی در نتایج موتورهای جستجو چقدر دشوار خواهد بود.

کلمات کلیدی حیاتی هستند، اما تنها جزء بهینه سازی یک وب سایت نیستند. برای افزایش ترافیک باید روی سایر جنبه های مهم تمرکز کنید.

بیایید بیشتر به چند روش استراتژیک برای بهینه سازی وب سایت خود نگاه کنیم.

2. کلمات کلیدی را در سراسر صفحه خود قرار دهید

هر صفحه یا پست وبلاگ دارای کلمات کلیدی مرتبط متفاوتی است. برای این مقاله، کلمه کلیدی "SEO برای مبتدیان" است. احتمالاً این عبارتی است که شما جستجو کردید و به اینجا رسیدید!

در حالت ایده آل، کلمات کلیدی انتخابی شما باید در موارد زیر باشد:

عنوان پست

URL

پاراگراف اول و آخر پست

در متن به صورت ارگانیک در سراسر پست

برچسب های تصاویر استفاده شده 

تا زمانی که جریان مقاله را مختل نمی کنند، آنها را درج کنید! فقط مراقب «تغذیه کلمات کلیدی» باشید که در این پست بیشتر به آن می پردازیم.

3. سئو را در پیوندهای ثابت قرار دهید

پیوند دائمی URL است که هنگام دسترسی به یک صفحه وب مشاهده می کنید. پیوندهای ثابت چیزهای زیادی در مورد ساختار کلی وب سایت شما می گویند، آنها نباید خیلی طولانی باشند و در عین حال به وضوح توضیح دهند که صفحه وب درباره چه چیزی است. برای خواننده و همچنین برای رباتی که وب سایت شما را می خزند.

همانطور که قبلا ذکر شد، ربات های موتورهای جستجو تمام صفحات سایت شما را می خزند تا موضوع سایت شما را به طور کامل درک کنند و آنها را به درستی ایندکس کنند. در URL خود از کلمات واضح و معنی دار استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر یک فروشگاه آنلاین کتاب دارید، صفحات خود را با پیوندهای ثابت ساختار دهید تا به افراد نشان دهید که به چه چیزی دسترسی دارند و برای کمک به محتوای کلی اطلاعات. این سلسله مراتب را برای موتورهای جستجو روشن می کند و به سئو کمک می کند.

.

همانطور که از نام آن پیداست، پیوند دائمی دائمی است، بنابراین تعیین پیوندهای مناسب برای صفحات شما مهم است. استفاده از تاریخ یا اطلاعات خاصی که ممکن است تغییر کند توصیه نمی شود.

چرا؟ در حالت ایده آل، به مرور زمان صفحه خود را به روز می کنید. داشتن صفحه ای که مدت زیادی آنلاین بوده است باعث سئو بهتر می شود. در حالت ایده‌آل، شما نمی‌خواهید صفحاتی ایجاد کنید که همیشه آن‌ها را حذف کنید. صفحات قدیمی تر رتبه بندی نمی شوند، فقط به این دلیل که برای مدت طولانی تری منتشر شده اند. آنها رتبه بندی می شوند زیرا در طول زمان توانستند از طریق ترافیک ایجاد شده، لینک سازی و موارد دیگر قدرت را نشان دهند. اینکه بتوانید صفحات خود را با اطلاعات تازه و مرتبط به روز کنید، کلیدی است و این به معنای ایجاد یک ساختار URL همیشگی است.

فرض کنید مقاله ای در مورد «5 نکته بازاریابی برتر برای سال 2023» می نویسید. این موضوع عالی است! اما در پیوند ثابت خود، سال 2023را کنار بگذارید. با انجام این کار می توانید مقاله را به روز کنید و بعداً در مورد "5 نکته بازاریابی برتر برای سال 2023" بنویسید.

همین قانون برای صفحات مربوط به تعطیلات خاص، مانند جمعه سیاه، اعمال می شود. سالیانه این اتفاق می افتد و شما می خواهید از این صفحه برای سال های آینده استفاده مجدد کنید.  

4. محتوای موجود خود را پیوند دهید

اگر پستی که در حال حاضر می نویسید مربوط به پست دیگری است که قبلاً نوشته اید، آن را پیوند دهید! این تمرین خوبی است که محتوای خود را به پست ها و صفحات دیگر در وب سایت خود پیوند دهید. این امر با کمک به خواننده در کشف بیشتر محتوای مرتبط و پیمایش به صفحات دیگر در سایت شما، و همچنین کمک به ربات ها در نمایه سازی و زمینه سازی صفحات وب شما، به تجربه کاربری بهتر کمک می کند.

 

 

 

5. مطالب با کیفیت بالا بنویسید. بدون پر کردن کلمات کلیدی!

البته باید محتوایی بنویسید که خوانندگان را جذب کند. مطمئن شوید که موضوع خود را به طور کامل پوشش داده اید و اطلاعاتی را که ممکن است مهم باشند را از قلم نیندازید. ضروری است که به مخاطبان خود یک دید کلی از موضوع مورد نظر و پاسخ هایی مطابق با نیازهای آنها بدهید.

کلمات بیشتر لزوماً به معنای کیفیت بالاتر نیستند، اما از آنجایی که نشان می دهد موضوع به طور عمیق پوشش داده شده است، می تواند کمک کند. همانطور که backlinko.com اشاره می کند، بین تعداد کلمات و رتبه بندی و همچنین عمق مقاله و رتبه بندی همبستگی وجود دارد.

علاوه بر پوشش کامل موضوع، نوشتن به روشی واضح و در عین حال ظریف و محاوره ای معجزه می کند. به امید اینکه تراکم کلمه کلیدی بالایی داشته باشید، کلمه کلیدی خود را در سراسر مقاله خود قرار ندهید. تلاش برای فریب دادن سیستم با قرار دادن هر چه بیشتر کلمات کلیدی در همه جا، کارساز نخواهد بود و بسیاری در واقع به خاطر آن جریمه می شوند.

موتورهای جستجو بسیار هوشمند هستند و می توانند کلمات کلیدی پر شده را تشخیص دهند.

6. تصاویر خود را بهینه کنید

از منظر خوانایی، تصاویر بسیار مهم هستند. آنها به تجسم محتوای شما کمک می کنند و به درک بیشتر آن برای خوانندگان کمک می کنند. اما آنها همچنین برای سئو مهم هستند، زیرا به خزیدن وب سایت شما کمک می کنند. یک تصویر قابل خزیدن نیست، اما چیزی که می توان خزیده و نمایه کرد، متن ALT تصویر است، به عبارت دیگر، توضیحات تصویر.

استفاده از کلمه کلیدی خود به عنوان Image ALT-Text مطمئن می شود که گوگل آن را برای آن کلمه کلیدی خاص فهرست می کند .

آیا تا به حال به تصاویری که در بالای نتایج جستجوی شما ظاهر می شوند توجه کرده اید؟ آنها همچنین یک راه عالی برای هدایت افراد به وب سایت شما هستند و در نتیجه نشان می دهند که وب سایت و تصاویر شما با موضوع جستجو مرتبط هستند. فشرده سازی تصاویر شما نیز عامل مهمی است. سرعت وب سایت برای سئو بسیار مهم است و اندازه و قالب تصویر می تواند نقش مهمی در آن داشته باشد. بنابراین مطمئن شوید که تصاویر خود را به درستی بهینه کنید. با استفاده از ابزارهای فشرده سازی تصویر به راحتی می توانید این کار را انجام دهید .

7. سرعت صفحه

سرعت صفحه شما برای رتبه‌بندی وب‌سایت فوق‌العاده مهم است و از سال 2018 به‌عنوان یک عامل رتبه‌بندی توسط Google استفاده شده است .

یک وب سایت با بارگذاری سریع یک تجربه کاربری ایده آل را تضمین می کند. اگر بارگذاری صفحه شما بیش از حد طول بکشد، به دلیل کمبود زمانی که مردم مایلند اکنون منتظر بمانند، عواقب جدی در پی خواهد داشت و در نتیجه نرخ پرش بالاتری خواهد داشت. اگرچه نرخ پرش عاملی نیست که مستقیماً بر رتبه شما تأثیر بگذارد، اما مستقیماً با سرعت صفحه شما مرتبط است.

 

 

 

8. نسخه موبایل خود را فراموش نکنید!

از آنجایی که مردم به طور فزاینده ای از تلفن همراه خود برای دسترسی به اینترنت استفاده می کنند، بهینه سازی وب سایت برای دستگاه های هوشمند ضروری است. اگر نه، در نهایت نرخ پرش بالایی خواهید داشت، زیرا بیایید صادق باشیم، هیچ کس نمی خواهد در وب سایتی بماند که برای گوشی شما فرمت نشده است. قالب‌بندی نادرست می‌تواند خطاهای آزاردهنده‌ای داشته باشد، مانند دکمه‌هایی که کار نمی‌کنند یا مجبور به اسکرول به کناری فقط برای دیدن کامل صفحه باشند.

یک تجربه کاربری مثبت باعث می شود مردم بخواهند بمانند و وب سایت شما را کاوش کنند، که باز هم نشان می دهد که صفحه شما با کلمه کلیدی انتخابی شما مرتبط است. در واقع، قالب‌بندی موبایل به قدری مهم است که گوگل اعلام کرد به زودی با فهرست‌بندی وب‌سایت‌ها از طریق موبایل آغاز می‌شود.

9. سئو فنی

ما در مورد ایجاد یک ساختار وب سایت خوب در بخش 3 صحبت کردیم که می توان آن را بخشی از سئو فنی دانست.

اما سئو فنی فراتر از پیوندهای دائمی و انتخاب کلمات کلیدی مناسب است. این در مورد ایجاد یک طراحی واکنش گرا برای وب سایت شما است. این موضوع بسیار خاص و فنی است، بنابراین فراتر از آن چیزی است که راهنمای SEO برای مبتدیان توضیح می دهد. با این وجود، مهم است که در اینجا به آن اشاره کنیم.

با یک متخصص فنی سئو و همچنین با تیم خود کار کنید تا بفهمید ساختار و طراحی ایده آل وب سایت چگونه باید برای مخاطبان هدف شما باشد.

10. صفحات و محتوای خود را به روز کنید

شما به طور منظم می خواهید برای به روز رسانی محتوای خود یک حسابرسی SEO انجام دهید. به خصوص از آنجایی که اطلاعات و روندها به سرعت در حال تغییر هستند و شما نمی خواهید در رتبه بندی های جستجو به دلیل اطلاعات قدیمی جریمه شوید.

صفحات و سایت های قدیمی تر را مرور کنید، محتوا را ارزیابی کنید و بررسی کنید که آیا همه آنها به درستی بهینه شده اند یا خیر. اگر محتوای شما دیگر هدفی نداشته باشد، آنطور که لازم است بهینه نشده باشد، به احتمال زیاد به رتبه شما آسیب می رساند.

تبلیغ پست ها و مطالب خود را فراموش نکنید

سئو کار مستمری است، اما با گذشت زمان و تجربه، از راهنمای سئو برای مبتدیان به موقعیت پیشرفته‌تری خواهید رفت. انتشار مداوم پست های مرتبط در وبلاگ (محتوای تازه) یکی از بهترین راه ها برای بهبود رتبه شما در موتورهای جستجو است. هنگامی که محتوای عالی نوشتید، پست های خود را برای دستیابی به مخاطبان بیشتر تبلیغ کنید.

شما می توانید این کار را به صورت ارگانیک انجام دهید - با به اشتراک گذاری آنها در کانال های رسانه های اجتماعی خود و از طریق یک خبرنامه. یا با تبلیغات پولی (PPC) . هر دو برای استراتژی بازاریابی شما مهم هستند و باید در مقطعی انجام شوند.

 

یک رویکرد ارگانیک شما را قادر می سازد یک جریان ارتباطی پایدار با مشتریان خود ایجاد کنید. تبلیغات پولی به نمایش محتوای شما به مخاطبان مناسب کمک می کند و ترافیک وب سایت شما را سریعتر افزایش می دهد و به عملکرد SEO شما کمک می کند.

با نانو ، می‌توانید در عرض چند ثانیه در فیس‌بوک، اینستاگرام و گوگل تبلیغات ایجاد کنید و مخاطبان هدف خود را دقیقا مشخص کنید. یک تبلیغ موثر تنها با یک کلیک فاصله دارد! سئو کلیدی برای هدایت ترافیک به وب سایت شما و قادر ساختن کاربران جدید برای کشف کسب و کار شما است. با این راهنمای SEO برای مبتدیان پایگاه مشتری خود را تقویت کنید!

موتور هوش مصنوعی برچسب سفید نانو هوش مصنوعی