سوغات تایلند : سرزمین طبیعت بکر و دست نخورده تایلند، سوغات های متنوعی داشته که هرکدام ارزش و زیبایی خود را دارند. از پارچه های مختلف و ابریشم گرفته تا جواهرات، مجسمه های بودا و ... همگی جزوی از فرهنگ و سوغات تایلند محسوب می شوند. در تمام شهرهای تایلند میتوان سوغات خوب، باکیفیت و البته ارزان قیمتی پیدا کرد. فروشگاه های خیابانی شهر بانکوک سوغات ارزان قیمت بسیاری داشته که اگر میخواهید برای تعداد زیادی از اطرافیانتان سوغاتی تهیه کنید، پیشنهاد می کنیم حتما به بانکوک سر بزنید. به طور کلی شهر بانکوک محصولات خوبی به عنوان سوغات آورده که چشم توریست ها و گردشگران تور تایلند را به خود خیره نگه میدارند. اما نکته ای که همیشه باید یادتان باشد این است که شاید این اجناس به نظر زیبا و خوب باشند ولی ممکن است تقلبی و بدل باشند. به همین خاطر پیشنهاد می کنیم شهر بانکوک، از جاده سیلوم که در امتداد جاده سوخومویت قرار دارند خرید کنید. همینطور محله چینی ها و خائو سان نیز بهترین مکان برای خرید سوغات تایلند است. اگر به تایلند سفر کرده اید و نمیدانید چه چیزهایی سوغات این کشور هستند، در ادامه با ما همراه باشید تا سوغات تایلند را برای شما معرفی کنیم. 

ظروف مخصوص تایلندی

ظرف چانگ لون

این ظرف که به نوعی از ظروف مخصوص تایلندی به حساب می آید، در کوره با پخته شدن نارگیل ساخته می شود. 

ظرف چانگ لون

ظرف هوی چو

این ظرف نیز از نوعی خرچنگ خاص ساخته می شود. ظرف هوی چو برای بسیاری از توریست ها و گردشگران تور لحظه اخری تایلند جذاب و زیباست. 

ظرف هوی چو

شیرینی خائو لام تایلند

از خوراکی های خوشمزه تایلندی که به سوغات تبدیل شده، میتوان شیرینی خائو لام را مثال است. خمیر این شیرینی تایلندی از مخلوط شیره برنج، کرم نارگیل و شکر تهیه شده و آن را در چوب های بامبو میپزند. 

شیرینی خائو لام تایلند

ابریشم و کتان در تایلند

تایلند بهترین پارچه های ابریشم را داشته و شما میتوانید بیشترین و مرغوب ترین فروشگاه های پارچه های ابریشم و کتام را در شهر بانکوک پیدا کنید. این فروشگاه ها در بانکوک نزدیک به مراکز خرید، در لابی های هتل های بین المللی و ... پیدا می شوند. از آنجایی که پارچه ابریشم تقلبی زیاد شده، برای اینکه متوجه شوید پارچه ابریشمی که میخواهید بخرید اصل و مرغول است، یک نخ آن را بسوزانید. ابریشم واقعی باید بوی پر و یا موی سوخته بدهد. بهترین مکان برای خرید پارچه ابریشم کمپانی جیم تامپسون می باشد. 

ابریشم و کتان در تایلند

جواهرات در تایلند

از با ارزش ترین سوغات تایلند میتوان به جواهرات اشاره کرد. توریست ها و گردشگران تور لحظه اخری تایلند که میخواهند سوغاتی خاص و منحصربفردی از تایلند تهیه کنند، یاقوت ها کبود، لعل ها و زیر کن که سنگی شبیه به الماس می باشد و یاغوت سرخ بهترین گزینه ها می باشند. این جواهرات از تایلند استخراج شده و هنرمندان ماهر تایلندی روی آن کار می کنند تا بسیار تمیز برش داده شده و به شکل مطلوب در بیایند. از باکیفیت ترین کارهای این افراد میتوان به طلا و نقره ها اشاره کرد که قیمت بسیار مناسبی هم دارند. همچنین شما میتوانید خرید خود را سفارشی کرده و طرح و عکس دلخواهی که دوست دارید را بدهید برایتان بسازند. در هر گوشه از شهر بانکوک میتوان جواهر فروشی هایی را پیدا کرد که این کار را انجام میدهند. مطمئن ترین جا برای خرید جواهرات به عنوان سوغاتی، منطقه سیلوم است. 

جواهرات در تایلند

فیل‌ها و مجسمه‌های بودا در تایلند

فیل ها و مجسمه های بودا از نمادهای اصلی کشور بودا هستند که خرید یکی از ان ها به عنوان یادگاری امری واجب برای توریست هاست. این مجسمه ها در شکل ها و اندازه های مختلف وجود دارند. این نمادها را میتوان به صورت تابلوی نقاشی شده در سایزها و اندازه های مختلف نیز پیدا کرد. برای مردم تایلند فیل نماد خوش شانسی است. 

فیل‌ها و مجسمه‌های بودا در تایلند

ادویه تایلندی

بعد از هند، ادویه جات و غذاهای تایلندی در تمام دنیا سر و صدایی به پا کرده اند. اگر از سبک و طعم غذاهای تایلندی خوشتان امده، حتما ادویه جات، ترشی جات و سس تایلندی را از این کشور برای خود تهیه کنید. 

ادویه تایلندی

سوغاتی های جزیره پوکت

توریست ها و گردشگران تور ارزان تایلند که به شهر توریستی پوکت سفر کرده اند، میتوانند از این شهر مروارید، جواهرات مینا کاری شده، زیورالات، محصولات دریایی، ظروف مسی و ... به عنوان سوغاتی تهیه کنند. بهترین مغازه های برای خرید سوغاتی و هدایا از پوکت مغازه های خیابان های راتسادا، مونتری، تیلوک یوتیت، فانگینا و یائووارت می باشند. 

سوغاتی های جزیره پوکت