سوغات تاجیکستان : همه دوست دارند از جایی که به آن سفر داشتند، یادگاری یا هدیه ای برای خود یا نزدیکانش بیاورد. تاجیکستان نیز، اگر مسافر تاجیکستان بودید، حتما باید بدانید که در هنر و صنایع دستی تاجیکستان سابقه طولانی مدتی دارد. پس میتوان گفت بهترین سوغات تاجیکستان صنایع دستی و هنری تاجیکستان است. چند مورد از سوغات تاجیکستان را برای شما معرفی میکنیم :

البسه و پارچه از سوغات تاجیکستان

بانوان کشور تاجیکستان، با پارچه های رنگارنگ و با کیفیت خود لباس ها  و رومیزی های بسیاری زیبا تهیه میکنند. میتوان گفت اینکار توی خون آنهاست. رومیزی های گلدوزی شده با زیباترین طرح های یکی از سوغاتی ها بسیار جذاب این کشور است. این رومیزی ها و پارچه ها قیمت مناسبی هم داشته و شما میتوانید به راحتی چند مدل از آنها را خریداری کنید. لباس های نیز از بهترین پارچه ها و با زیباترین طراحی های رنگارنگ دوخته میشوند.

البسه و پارچه از سوغات تاجیکستان

گلدوزی های طلا سوغات تاجیکستان

گلدوزی به تنهایی شاید برای بسیاری از توریست ها و گردشگران تور تاجیکستان جذاب نباشد، اما اگر گلدوزی با ظرافت و بافت آن از طلا باشد، توجه بسیاری از توریست ها به خود جلب میند. این گلدوزی ها مدل های معروفی هم دارند، مثل مدل خورشید، مدل موج، مدل چشم بلبل، مدل گل رز و ... . نه اینکه همه بافت گلدوزی ها از طلا باشد تنها ده تا بیست درصد از آن ها طلا میباشد.

گلدوزی های طلا سوغات تاجیکستان

چرم های زیبا سوغات تاجیکستان

یکی از دلایلی که باعث شده کشور تاجیکستان از نظراقتصادی پیشرفت خوبی داشته باشد، چرم های این کشور است. چرم های باکیفیت تاجیکستان بسیار مناسب برای تهیه کیف کفش بوده و میتوان گفت برای سوغاتی کمی گران بهاست. شاید بهتر باشد این سوغاتی را برای خودتان بیاورید!

چرم های زیبا سوغات تاجیکستان

ظرف سفالی سوغات تاجیکستان

ظرف ها و مجسمه های زیبای سفالی ساخت تاجیکستان یکی از جالبترین سوغاتی های این کشور است. تمام مجسمه ها و ظروف سفالی بوسیله سازنده خود طراحی زیبا و رنگارنگ داشته و بسیار مقاوم هستند. علاوه بر این یکی از پرفروش ترین سوغات تاجیکستان است. این ظروف سفالی انواع بسیاری از گلدان، کاسه، فنجان و غیره دارد همینطور مجسمه ها و وسایل تزئینی.

ظرف سفالی سوغات تاجیکستان

مجسمه های رنگی سوغات تاجیکستان

مجسمه های چوبی یا سفالی نیز از بهترین سوغاتی های کشور تاجیکستان است. این مجسمه ها علاوه بر کیفیت خوب، طراحی و رنگ آمیزی بسیار جالب و زیبایی دارند که همه را به خود جذب میکند. قیمت آن نیز بسیار مناسب بوده و برای آوردن آن به مشکلی بر نمیخورید.