سنگاپور، کشوری ثروتمند و مدرن در جنوب‎‌شرقی آسیا با مساحتی 718 کیلومترمربع، تشکیل‌شده از تعدادی جزیره که پایتخت آنان شهر سنگاپور و در همسایگی اندونزی و مالزی میباشد . شهر سنگاپور، شهر شیرها، شهر باغ و نقطه قرمز (Red Dot) نیز خطاب می‌شود. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید سنگاپور مشتق شده از زبان سانسکریت است، در زبان سانسکریت، سنگاپور را Simhapura خطاب می‌شود که Simha به معنای شیر و Pura به معنای شهر است، و ازاین‌جهت است که سنگاپور را شهر شیران خطاب می‌کنند. تاریخ به ما می‌گوید که سنگاپور در سال 1299 به‌عنوان شهر بندری بازرگانی توسط امپراتور سنگاپور تأسیس شد

شهر سنگاپور

. در سال 1613 مهاجمان پرتغالی، بخشی از سرزمین‌هایی که متعلق به سلطان جوهور Johor بود، به آتش کشیدند و در دوره‌های بعدی مناطق  دریایی بیشتری و همچنین تجارت بیشتری تحت کنترل هلندی‌ها درآمد. تا اینکه در سال 1819 بریتانیایی‌ها، پیمان‌نامه‌ای را با سلطان حسین شاه جوهور برای توسعه قسمت‌های جنوبی سنگاپور به دست گروهی از بریتانیایی‌ها امضا کردند. اما در سال 1824 به علت معاهدات بیشتر با سلطان حسین، بخش‌های از خاک سنگاپور به بریتانیا واگذار شد، تا اینکه در سال 1826، تحت دادگاه British India، سنگاپور پایتخت بریتانیا در منطقه شد و بدین‌ترتیب این شهر تا پایان 1963 میلادی، در استعمار بریتانیا باقی ماند. این دوران، دوران تنش‌زایی در تاریخ سنگاپور به شمار می‌رود. بنا به روایت تاریخ، در زمان جنگ جهانی دوم، یعنی در سال 1942 سنگاپور به اشغال نیروهای ژاپنی درآمد، و این اشغال سه سال طول کشید، شکستی که وینستون چرچیل، نخست‌وزیر فقید بریتانیا، از آن با عنوان بزرگ‌ترین شکست در تمامی تاریخ بریتانیا یاد کرد. گرچه سه سال بعد، بریتانیایی‌ها توانستند سنگاپور را از ژاپنی‌ها بربایند و تا 1963 حاکم بلامنازع سنگاپور باقی ماندند. در 16 سپتامبر 1963 بود که سنگاپور توانست با عضویت در فدراسیون مالزی، خود را از استعمار بریتانیا نجات دهد. نهایتاً در 9 اوت 1965 با جدا شدن از فدراسیون مالزی به‌عنوان ملت مستقل در جنوب‌شرقی شناخته شد و بدین ترتیب جمهوری سنگاپور شکل گرفت. در زمان نخست‌وزیری لی کوان یو Lee Kuan Yew بود که سنگاپور از کشوری جهان سوم، به کشوری جهان اولی تبدیل شد.    

شهر سنگاپور

آب و هوای سنگاپور چگونه است؟

سنگاپور اقلیم استوایی دارد که تفکیک فصل‌ها تقریبا در آنجا معنایی ندارد. یکنواختی دما و فشار، رطوبت بالا و باران‌های شدید از ویژگی‌های اقلیم منطقه است. میانگین دمای هوا همواره بین 22 تا 35 درجه است و رطوبت نسبی هوا 79% در صبح و 73% در شب است. آوریل و می گرم‌ترین ماه‌های سال‌اند، و ماه‌هایی با باران‌های شدیدتر نسبت به بقیه ماه‌ها درنتیجه مانسون از نوامبر تا ژانویه است.

زبان در سنگاپور؟

4 زبان انگلیسی، مالایی، چینی و تامیل زبان‌های رسمی این کشور محسوب می‌شوند. اما درمجموع می‌توان گفت نزدیک به 20 زبان در سنگاپور وجود دارد که مردم محلی بدان‌ها تکلم می‌کنند.

مذهب در سنگاپور

طبق آمار 2010، 44.2% افراد بالای 15 سال در سنگاپور و مقیم آن پیرو آیین‌های بودا و تائو هستند. 18.3 درصد مسیحی، 14.7 درصد مسلمان، 5.1 درصد هندو، 0.7 درصد پیرو آیین‌های دیگر و 17 درصد پیرو هیچ آیین و مذهبی نیستند.

توریست و گردشگری در سنگاپور چگونه است؟

تور سنگاپور

سنگاپور، در بخش گردشگری عالی عمل کرده، و یکی از وزنه‌های اقتصادی سنگاپور، بر دوش صنعت گردشگری این کشور است. البته زبان انگلیسی به‌عنوان زبان رسمی، شبکه پیشرفته و توسعه‌یافته حمل‌ونقل (که در سطح جهانی اول است)، تنوع قومیتی و فرهنگی، اقلیم استوایی و زیبای، هنر و فرهنگ عالی، دانشگاه‌های برتر در سطح جهانی، امنیت بالای اجتماعی (هم‌سطح با کشورهای اسکاندیناویایی و کشورهای تراز اول جهان)، امنیت بالای شغلی، مردمان بسیار متمدن، همه‌وهمه عواملی هستند که سنگاپور را به بهشتی برای زیستن تبدیل کرده است. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید بیش از 80 درصد مردم به دولت و سازمان قضایی آن اعتماد کامل دارند.بی‌شک برای مسافران تور سنگاپور هیچ‌چیزی جذاب‌تر از دانستن نقاط دیدنی این شهر خواستنی نیست. در بین گردشگران، هیچ محله‌ای در سنگاپور به محبوبیت اورچارد رود نخواهید یافت. این منطقه، شامل مراکز خرید بزرگ، باغ‌وحش سنگاپور، باغ پرندگان جورونگ و جزیره توریستی سنتوزا می‌باشد. فعالیت‌های هیجان‌انگیزی همچون تور دلفین‌ها، آتش‌بازی شبانه، سینمای 4 بعدی و پارک پروانه‌ها ازجمله فعالیت‌های پیشنهادی لست‌تورز به مسافران تور سنگاپور است. لست‌تورز پیشنهاد می‌دارد یکی از مکان‌هایی را که قبل از مرگ خود حتماً باید از آن دیدن کنید، هتل شگفت‌انگیز مارینا بی سندز است. مارینا بی سندز، بروروی کشتی قرار گرفته بر روی سه ساختمان بلند است و عجیب‌ترین قسمت این هتل شگفت‌انگیز، استخر آن است. استخر خطای دیدی را ایجاد می‌کند که گویی شناگران در حال پرت شدن از ساختمان‌ها هستند. یکی دیگر از جاذبه‌های هیجان‌انگیز سنگاپور، پارک تفریحی یونیورسال استودیو است. این پارک تفریحی را باید خود کشف کنید تا به پیشنهادهای عالی لست‌تورز از اعماق جان ایمان بیاورید.نکته جالب در مورد سنگاپور، در مورد فروش و مصرف آدامس است. هم فروش، هم مصرف آدامس در این شهر ممنوع است. همچنین، روزبه‌روز بر تعداد مکان‌هایی که استعمال دخانیات در آن‌ها ممنوع می‌شوند در حال افزایش است.سنگاپور، شهر شگفتی‌هاست. این تنها ادعای لست‌تورز نیست، بلکه تمامی کسانی که از آن بازدید کردند، از زیبایی‌ها، اقتصاد، توسعه و فرهنگ آن غرق در شگفتی شده‌اند.

سنگاپور

در سنگاپور هنر با صنعت به طرز هیجان‌انگیزی درهم‌آمیخته، گویی یکی بخشی از دیگری است و دو عضو جدانشدنی از هم‌اند. سنگاپور را شهری در نهایت نظم توصیف کرده‌‌اند. هنر، صنعت، معماری، حمل‌ونقل، اقتصاد، بازرگانی و تجارت، سیستم آموزشی، سیستم قضایی، همه‌وهمه فاکتورهایی است که آن را به یک آرمان‌شهر زمینی نزدیک ساخته است.با لست‌تورز در زیبایی‌های تور سنگاپور همراه باشید تا پادشاه یگانه در خالق ناب‌ترین لحظات برای خود و عزیزانتان باشید..معمولا مسافران ایرانی تور کوالالامپور+سنگاپور را انتخاب میکنند