سفر به دنیای ستارگان در مسکو  : با آسمان نمای مسکو، به فضا و کهکشان راه شیری سفر کنید! یکی از دیدنی ترین مراکز تفریح شهر مسکو، آسمان نما یا پلانتریوم بوده که با امکانات پیشرفته ای که داشته شما را به دنیای بیرونی کره زمین میفرستد. این آسمان نما که قدیمی ترین و بهترین آسمان نما در تمام دنیا بوده، یک مکان علمی و تفریحی برای توریست های تور روسیه و کسانی است که به منظومه شمسی علاقه بسیار دارند. پس اگر به علم ستاره شناسی و دنیای بیرون از کره زمین علاقه مند هستید، هرگز این فرصت را از دست ندهید و در سفر خود با تور مسکو، از این ساختمان فضایی دیدن کنید. این آسمان نما مجهز و پیشرفته، از سال 1929 فعالیت خود را شروع کرده و از همان لحظه شروع تا به الان، به یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری این شهر تبدیل شده. برای اینکه این ساختمان به یکی از بهترین و مهم ترین آسمان نماهای دنیا تبدیل شود، 250 هزار روبل هزینه شده است! آسمان نمای مسکو، دنیای افلاکی است که بوسیله انسان ها شبیه سازی شده و موجب شده تا بشر بتواند در زمینه های ستاره شناسی و آشنایی عمومی علم ستاره ها موثر باشد. برای اینکار امکانات و خدمات پیشرفته ای در این مکان ارائه شده مثل سینماهایی با فیلم های شبیه سازی شده و تلسکوپ های حرفه ای برای دیدن آسمان واقعی! در این مکان میتوانید حتی روز روشن، به تماشای ستاره های بنشینید ! آسمان نماها به صورت کلی گنبدهایی هستند که با استفاده از آنها میتوان ستارگان و آسمان را به صورت واقعی تر دید. داخل این گنبدها همیشه تاریک بوده و  از داخل آن ها ستاره ها و سیارات مشخص است !

سفر به دنیای ستارگان در مسکو

قسمت های مختلف آسمان نمای مسکو

آسمان نمای مسکو به نه قسمت سالن بزرگ ستارگان، سالن کوچک ستارگان، پارک آسمان، موزه تعاملی Lunarium، موزه اورانیا، اتاق کنفرانس، سالن تئاتر و فیلم چهار بعدی، کافه و فروشگاه سوغاتی تقسیم می شود که در ادامه به توضیح چند تا از مهم ترین قسمت های آن میپردازیم، با لست تورز همراه باشید :

  • سالن بزرگ ستارگان آسمان نمای مسکو

این سالن در طبقه سوم ساختمان قرار داشته و سالن اصلی آسمان نما است. سالن بزرگ ستارگان ‏صندلی های متحرکی داشته که میتوان روی آن ها دراز کشیده و محو تماشای افلاک شد. در این قسمت برای شما گذشته و آینده ستاره های کنار کره زمین و کهکشان راه شیری نشان داده می شود. حتی ستاره هایی که چندین میلیون سال پیش مرده اند به شما نشان داده میشوند. همینطور در رابطه با کهکشان کارشناسانی هستند که سوال های شما را جواب داده و صورهای فلکی و ستاره ها را به شما نشان میدهند و درباره هرکدام توضیح میدهند. با اینکه زیر این گنبد همه فکر میکنند واقعا به تماشای این ستاره ها نشسته اند، اما این گنبدها انقدر ظریف و دقیق شبیه سازی شده اند که باورتان نمیشود واقعی نیست! این سالن، بزرگ ترین رصدخانه در آسیا بوده که همه جور تحقیقاتی درباره ستاره ها در آن انجام می شود.

  • سالن کوچک ستارگان آسمان نمای مسکو

این سالن، کوچک شده سالن قبلی بوده و تنها فرق آن داشتن صندلی های پویا و البته گنبدی با سیستم صوتی و تصویری استریو است. همینطور صدای این سالن از دیگر سالن های آسمان نما قوی تر بوده و باعث افتخار این آسمان نما است. اگر دوست دارید خیلی پیش تر بروید، یعنی خیلی واقعی تر کهکشان ها و ستاره ها را ببینید، روی صندلی های این سالن به تماشای فیلم های سه بعدی بنشینید تا کهکشان بی انتهای راه شیری و ستاره های آن را به صورت سه بعدی ببینید! توصیه ما به شما این است که اگر نمیتوانید به راحتی از چیزی دل بکنید، این فیلم سه بعدی را نبینید! چرا که دیگر نمیتوانید این حس و حال فوق العاده را تنها یکبار تجربه کنید و دلتان میخواهد تا صبح به تماشای کهکشان بنشینید ! یکی دیگر از ویژگی های این سالن، سواری بر سیاره زحل است! این سالن با امکاناتی که داشته، زمانی که فیلم اجرا میشود بیننده احساس می کند روی سیاره بزرگ زحل نشسته است! این قسمت از فیلم را از دست ندهید، این قسمت یکی از محبوب ترین بخش هاست.

  • پارک آسمان آسمان نمای مسکو

این پارک که به آن اسکای پارک هم گفته میشود، چشم اندازی فوق العاده بی نظیر از شهر مسکو را دارد که حتما بازدید از آن به توریست ها و گردشگران تور مسکو توصیه میشود. این پارک کاملا در فضایی روباز قرار داشته و درواقع رصد خانه این آسمان نما است. پارک آسمان مجموعه ای از وسایل بسیار قدیمی که از آن ها برای دیدن آسمان استفاده می شد داشته که آن ها را در اختیار بیننده ها قرار داده تا با این وسایل قدیمی آشنا شوند.

قسمت های مختلف آسمان نمای مسکو

خدمات رفاهی آسمان نمای مسکو برای بازدیدکنندگان

بازدیدکنندگان این آسمان نمای جهانی از خدمات خوبی مثل صندلی های چرخ دار، دوچرخه در فضای بیرونی، کالسکه برای کودکان، پارکینگ، سرویس بهداشتی تمیز، کافه، تماشای ستاره ها در روز، دانلود برنامه توضیحات آسمان نما در محل، دسترسی شبانه روزی و هر روز هفته، غرفه هایی برای خرید هدایا و سوغاتی، ارائه هدست مترجم در تمام قسمت های آسمان نما و ... برخوردار هستند. شما میتوانید با کمترین هزینه، بهترین تفریح و امکانات را در این آسمان نمای مسکو داشته باشید. همینطور نکاتی هست که قبل از بازدید از آسمان نمای مسکو باید بدانید، آن هم تهیه کردن اینترنتی بلیط است، توجه داشته باشید که حتما از بلیط سالن بزرگ یا کوچک را تهیه کرده باشید. تنها یک بار میتوان وارد هر سالن شد و از امکانات آن استفاده کرد. سعی کنید زمان بندی دقیق داشته باشید، اگر دیرتر از زمان مقرر شده برسید، اجازه ورود به سالن را نخواهید داشت. بهتر است کودکان زیر شش سال و افرادی که بیماری قلبی دارند از این مجموعه دیدن نکنند. هر شخص بلیط مخصوص به خود را دارد، اگر به همراه کودکانتان هستید، باید برای آن ها هم بلیط تهیه کنید. در سالن ها نمیتوانید با گوشی های موبایل عکاسی کرده و یا خوراکی و نوشیدنی وارد کنید. کودکان زیر شش سال رایگان میتوانند از مجموعه دیدن کنند و در آخر، میتوانید به صورت رایگان وارد کافه ها شوید.

خدمات رفاهی آسمان نمای مسکو برای بازدیدکنندگان

هزینه بلیط و ساعات بازدید از آسمان نمای مسکو

هزینه بلیط ها، در هر روز هفته متفاوت است، اما اگر در روزهای عادی هفته قصد بازدید از این مجموعه را دارید، قیمت بلیط برای سالن بزرگ ستارگان اگر معمولی باشد بین 550 تا 600 روبل، اگر VIP باشد بین 650 تا 700 روبل، هزینه بلیط برای سینما چهاربعدی 450 روبل، سالن کوچک ستارگان بین 100 تا 200 روبل و موزه لوناریوم نیز 450 روبل هزینه دارد. تمام هزینه بلیط های هر قسمت از مجموعه برای معلولان در روزهای عادی، 120 روبل است.

اما اگر قصد دارید آخر هفته ها و یا روزهای تعطیل از این مجموعه دیدن کنید، برای سینمای چهاربعدی 550 روبل، برای موزه لوناریوم 500 روبل و برای سالن بزرگ به صورت VIP باید 700 تا 750 روبل هزینه بلیط بپردازید. دیگر هزینه ها نیز مثل روز عادی حساب می شوند.

ساعات بازدید از آسمان نمای مسکو از ده صبح تا نه شب می باشد.