ستون گوتلار استانبول : این ستون باستانی در پارک گلهانه قرار داشته و به نظر کارشناسان و باستان شناسان در قرن سوم و یا چهارم ساخته شده است. آمار دقیق از تاریخ ساخت آن در دسترس نیست. این ستون سنگی قدیمی بعد از یک پیروزی نظامی بر علیه گوت ها ساخته شد. اگر در سفرتان به تور استانبول به دنبال آثار تاریخی با ارزش هستید، سری به این پارک استانبول زده و ستون گوتلار را ببینید. طبق نظر کارشناسان و باستان شناسان، ستون سنگی گوتلار یکی از قدیمی ترین آثار باقی مانده از رومیان بوده که حتی بیشتر از قسطنطیه هم عمر دارد. 

ستون گوتلار استانبول

تاریخچه ستون گوتلار استانبول

ستون گوتلار استانبول در یکی از بهترین و زیباترین پارک های شهر، یعنی گلهانه قرار دارد و نماد پیروزی رومیان است. این ستون بعد از پیروزی که در یک نبرد بسیار بزرگ بر علیه گت ها بدست آوردند، به عنوان یادآورد این موفقیت ساخته شده. همینطور بنایی برای یادبود جنگ جویانی که جان خود را در نبرد با گت ها از دست داده اند نیز می باشد. احتمال میرود که این جنگ بین کلودیوس دوم گوتیک و کنستانتین بزرگ بوده. 

تاریخچه ستون گوتلار استانبول

درباره این ستون تاریخی

چیزی که توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری استانبول در پارک گلهانه از ستون گوتلار میبینند، یک ستون به طول پانزده متر و ارتفاع هجده متر است. این ستون روی یک ستون سنگی سه پله ای دیگر ایستاده است. تنها ستون گوتلار که نماد پیروزی ان نبرد است پانزده متر ارتفاع داشته و باقی آن یک پایه ستونی سه پله ای می باشد. ستون گوتلار از تکه ای سنگ یک تکه تراش خورده ساخته شده است. 

درباره این ستون تاریخی

رستوران ها و پارک ها نزدیک به ستون گوتلار

شما میتوانید علاوه بر بازدید از ستون گوتلار از پارک گلهانه و امکانات تفریحی و مهیج آن نیز استفاده کنید. این پارک محیط و پیاده روهای بسیار خوبی برای قدم زدن و استراحت کردن در سکوت و ارامش را دارد. همینطور کودکان نیز در این پارک میتوانند مشغول به بازی در زمین مخصوص بازی کودکان شوند. در اطراف پارک رستوران ها و کافه ها بسیاری خوبی وجود داشته که اگر دوست داشته باشید، میتوانید بعد از بازدید از ستون گوتلار و پارک گلهانه، یکی از آن ها را انتخاب کرده و مشغول به خوردن و نوشیدن غذاهای خوشمزه و نوشیدنی های گوارا شوید. 

رستوران ها و پارک ها نزدیک به ستون گوتلار

دسترسی های نزدیک به ستون گوتلار استانبول

این ستون تاریخی و قدیمی در داخل پارک گلهانه یعنی منطقه فتحیه قرار دارد. بنابراین توریست ها و گردشگران تور ارزان استانبول برای رسیدن به آن بهتر است از اتوبوس های شهری استفاده کرده و در ایستگاه سارای بورنو پیاده شوند.