ساخت یک خانه غیر معمول و جالب با استفاده از کانتینرهای حمل و نقل: در طول تاریخ همیشه مردم برای دیدن چشم‌اندازهای از گذشته، حال و آینده به آرشیتکت‌ها تکیه کرده‌اند. در طی قرن گذشته معماران این مرزها را فراتر از انتظار ما جابجا کرده‌اند و طرح‌های غیر قابل باور را به ساختمان‌های واقعی تبدیل کرده‌اند.

اقامتگاه درخت جاشوا


یک نمونه فوق العاده از طراح James Whitaker، عکاس و هنرمند است که با خلاقیتی جالب یک خانه فوق العاده با استفاده از کانتینرهای حمل و نقل طراحی کرده است. این کانتینرها در زاویه‌های متفاوت برای ایجاد یک نمای زیبا بیرونی قرار گرفته‌اند.
این خانه دارای 200 مترمربع مساحت است که شامل یک اتاق نشیمن، آشپزخانه کامل و 3 اتاق خواب مناسب است.

اقامتگاه درخت جاشوا

 

اقامتگاه درخت جاشوا


نام این خانه The Joshua Tree Residence (اقامتگاه درخت جاشوا) گذاشته شده و در منطقه‌ای در کالیفورنیا قرار دارد. سفارش دهنده این خانه که ترجیح داده ناشناس باقی بماند تهیه کننده فیلم است و دوست دارد از طرح‌های خلاقانه حمایت کند تا آن‌ها ساخته شوند.

اقامتگاه درخت جاشوا


James Whitaker درباره نحوه ساخت آن می‌گوید که در اوایل سال جاری من مشتری را در لس آنجلس ملاقات کردم و به همراه چند تن از دوستان یک سفر جاده کوتاه به منطقه Joshua Tree داشتیم، یکی از دوستان گفت: میدانید چه چیزی جالب خواهد بود؟ قبل از اینکه او لب تاب خود را باز کند و عکسی از اینترنت به ما نشان بدهد من یک طرحی که درگذشته انجام داده بودم را نشان دادم که تا به امروز اجرایی نشده بود. زمانی که من در لندن بودم دوباره مشتری با من تماس گرفت و خواستار دیدار من شد.

اقامتگاه درخت جاشوا


به هر حال طرح با الهام از کاکتوس‌های بیابانی در 36 هکتار ساخته خواهد شد و بعد از اتمام آن شاهد شگفتی بیشتری خواهیم بود. قرار است پنل های خورشیدی که در سقف‌ها کار می‌شود انرژی کل خانه را تکمیل کند. این خانه ترکیبی از 2 هنر محبوب آرشیتکت و طراحی داخلی خانه است که توانسته فضایی غیر متعارف در فضای داخلی و خارجی به فضایی برای زندگی تبدیل کند.

اقامتگاه درخت جاشوا


اگرچه Whitaker به خاطر داشتن بودجه فراوان توانسته به راحتی یک خانه مدرن را در مقیاسی بزرگ بسازد اما در این سالها شاهد آن بوده‌ایم که مردم عادی نیز با کارهای خلاقانه دست به کارهای پرماجرایی بزنند و برای مثال اتوبوس را یک خانه تبدیل کرده‌اند یا خانه‌های جنگلی درون محیط زیست ایجاد کنند.